deurpaneel erafhalen

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
verstap

Hallo, heb al verschillende malen gezocht naar een manier om mijn deurpaneel eraf te halen maar dit blijkt toch niet zo eenvoudig te zijn. Op dit Frans forum, http://www.forum-auto.com/sqlforum/sect ... t77578.htm staat een heel goede uitleg. Spijtig genoeg heb ik een ander type van deur. Het betreft bij mij een clio 1.4 rn on stage van bj juni 99. Verschil bij mij is de locatie van de bediening van de elek.ramen, deze staan bij mij geintegreerd in het paneel van de luidspreker en tweede verschil is dat het bergvak in de deur precies een apart gedeelte is van het deurpaneel. Weet iemand hoe ik dit moet demonteren? En dan bedoel ik vooral of het bergvak apart moet gedemonteerd worden en hoe, en waar er clips zitten. Dank bij voorbaat
Stef
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Kap moet van de speakers af, dan de speaker eruit halen en alle schroeven loshalen.
Het kapje bij de spiegel demonteren en bij de B-stijl
En onder het opbergvak heb je een stuk of wat torx schroeven, die haal je ook los.
Dan haal je deurhendel eruit, plus het bakje waar je de deur mee dicht trekt.
Op de zijkanten van de deurpaneel heb je ook nog een torx die moet ook ff los

En het deur paneel kan heel langzaam en met beleid van onder naar boven worden losgehaald
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
verstap

Ah bedankt, dus die bak moet ik er niet apart afhalen? Gewoon heel het deurpaneel in één keer?

stef
Tom
Moderator
Car: MB

meestal trek je dan nadat alle schroeven los zijn (effe zoeken, soms moet je bijvoorbeeld eerst een stuk van het handvat trekken om bij een schroef te kunnen komen) de onderkant los. Dit gaat vaak lastig omdat er goed plakkende kit tussen zit. En daarna schuif je het geheel naar boven. De rand bovenaan moet je namelijk naar boven bewegen om los te krijgen. Recht naar voren trekken gaat dus niet lukken
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
verstap

Oké straks nog eens proberen dan. Temperaturen tegen nulpunt zullen natuurlijk ook niet bevorderlijk zijn voor het lossen van die plakkende kit. Heb toch nog ff wat foto's getrokken van de bak in het deurpaneel, want volgens mij is dat echt wel een apart gedeelte van het interieur.

[img]http://users.skynet.be/sdc/clio1.JPG[/img]

[img]http://users.skynet.be/sdc/clio2.JPG[/img]

Alvast heel bedankt voor de replies. Heb dit forum pas gisteren ontdekt en het staat mij hier wel aan. (Y)
Stef
Tom
Moderator
Car: MB

zo te zien zijn de speakers eruit en los, het hendeltje om de deur te openen is los (is het "bakje" om de deur dicht te trekken ook los?) en als de schroeven onderaan het paneel ook los zijn moet het lukken. Zoals ik al zei, eerst onder los halen! dan komt boven vanzelf
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Tom schreef:zo te zien zijn de speakers eruit en los, het hendeltje om de deur te openen is los (is het "bakje" om de deur dicht te trekken ook los?) en als de schroeven onderaan het paneel ook los zijn moet het lukken. Zoals ik al zei, eerst onder los halen! dan komt boven vanzelf
jup, naar boven toe werken

en die bak blijft echt aan het paneel zitten, niet loshalen!
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
verstap

Allemaal heel erg bedankt voor de tips, het was inderdaad de kit die ertussen zat die voor de moeilijkheden zorgde. Nu nog op zoek naar een goedkope oplossing voor mijn defect electrische ruit. (plastieken hoekomvormers gebroken) Renault levert alleen een complete set met motor, etc.. voor 225 euro, beetje veel naar mijn zin dus nu ff wat sloperijen afgaan of eventueel piraatonderdelen.

mvg
Stef
Clio16vTR

Ik zou eens contact opnemen met Holtrop in Oudehaske (friesland) zie ook http://www.holtrop-renault-demontage.nl/

Succes.
Plaats reactie