Het was me opgevallen dat als ik wat rond gereden heb met mijn Renault Express, dat er dan water verdwijnt uit het reservoir.
De Express verbruikt dus water, zou dit de join de coulasse (koppakking) kunnen zijn die stuk is?
Graag raad!!
Koppakking???
Moet je het reservoir regelmatig bijvullen? Of is het peil bij koude motor weer goed?
Het kan natuurlijk je koppakking zijn, maar ook een slang kan problemen geven. Dat is met zo weinig info moeilijk te zeggen, vrees ik.
Het kan natuurlijk je koppakking zijn, maar ook een slang kan problemen geven. Dat is met zo weinig info moeilijk te zeggen, vrees ik.
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: za 4 dec 2004 20:05
- Locatie: Limburg
Ja, ik moet inderdaad het reservoir bijvullen.
Ik heb deze middag zo'n 100km gereden en het reservoir was bijna leeg.
Ik heb deze middag zo'n 100km gereden en het reservoir was bijna leeg.
Ik heb net een lekke koppakking verholpen, en de symptomen zijn de volgende:
- Forse druk op je koelsysteem, als hij goed warm wordt zal hij vloeistof gaan ventileren door het dopje van het expansie vaatje en wordt het een bende onder de kap. (dop zul je daarna moeten vervangen).
- Bij stationair of gas los komt er witte rook/stoom uit de uitlaat die even blijft hangen ook en vooral als de motor goed warm is. Bij dit weer is het wat moeilijk vast te stellen of het gewoon damp of koelvloeistof is.
- de lekke cylinder gaat niet goed meer meedoen onderin het toeren gebied.
Bij mijn GTE heb ik ook gehad dat ik koelvloeistof kwijt raakte, maar dat kwam door een miniscuul gat in een van de slangen. Als ik gewoon aan het rijden was ging het allemaal goed, maar op het moment dat ik de motor als, die warm was stil zette en dus de waterpomp stil stond piste die slang zo een liter van dat spul op straat... Slang vervangen, probleem opgelost.
- Forse druk op je koelsysteem, als hij goed warm wordt zal hij vloeistof gaan ventileren door het dopje van het expansie vaatje en wordt het een bende onder de kap. (dop zul je daarna moeten vervangen).
- Bij stationair of gas los komt er witte rook/stoom uit de uitlaat die even blijft hangen ook en vooral als de motor goed warm is. Bij dit weer is het wat moeilijk vast te stellen of het gewoon damp of koelvloeistof is.
- de lekke cylinder gaat niet goed meer meedoen onderin het toeren gebied.
Bij mijn GTE heb ik ook gehad dat ik koelvloeistof kwijt raakte, maar dat kwam door een miniscuul gat in een van de slangen. Als ik gewoon aan het rijden was ging het allemaal goed, maar op het moment dat ik de motor als, die warm was stil zette en dus de waterpomp stil stond piste die slang zo een liter van dat spul op straat... Slang vervangen, probleem opgelost.