ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

ligt aan de keurmeester.
Schijnt dat als de wisser er op zit, dat de wisser het wel moet doen.

Ik zou hem er gewoon afhalen, is zo gedaan en na de keuring hem er weer opzetten, en dan rustig eens kijken wat er mis mee is.

Maar ik wacht rustig vrijdag af, Hoop dat alles meevalt. Je weet over welke punten ik twijfel :wink:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

De achterruitenwisser hoeft het voor zover ik weet niet te doen. Mijn Corsa is vorig jaar ook gewoon door de keuring gekomen daarmee. Volgens mij deed de achterruitverwarming het toen ook al niet meer.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Martijn *Baccara* schreef:Het is bij je witte, neem ik aan? Dat betekent gezellig onder de auto liggen, toch?
Dan zou ik inderdaad eerst proberen te starten, dat scheelt je zeker! Ik begrijp goed, dat je hem nog niet gestart hebt met die ringetjes ertussen? Hopelijk maken de ringen de bevestiging niet instabiel door de tussenruimte. Er komt behoorlijk wat kracht op. :)
nee, het is bij de grijze, daarvan was de motor aan vervanging toe. Er ligt nu een motor in met 81000 op de teller, dus theoretisch zou die mij nog veel plzr kunnen geven.

dat met die ringen is even testen of het daaraan zou liggen, de bak eraf halen kan altijd nog :)
Mrtn = Maarten
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Erik Olijnsma schreef:ligt aan de keurmeester.
Schijnt dat als de wisser er op zit, dat de wisser het wel moet doen.
Dan zou ik een ander APK-station kiezen....

De achterruitverwarming hoeft het inderdaad ook niet te doen.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

@Mrtn: ik wist niet dat er een combi 1.7T met automaat was geweest. Hoe dan ook, weinig sleutelruimte dus.

Heb je de startmotor van het oude blok samen met het vliegwiel en de bak overgezet? Zo ja, dan zou je da afstand vanaf het onderblok bij beide motoren moeten vergelijken.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Wil jij je rottige opmerkingen in 'aantrekkoppel versn.bouten' voor je houden :lol: :lol:

Net even getest en hij draaide gewoon goed rond :s
Startmotor eraf gehaald, gekeken, vergeleken, weer gemonteerd en wéér goed ronddraaien.

Ik vermoed dus dat de startmotor even niet goed heeft gezeten.... mss door het ontbreken van de pasbus...

die heb ik overigens nog niet, maar even wiebelen en je voelt de startmotor goed passen zeg maar.

Morgen nog een x laten ronddraaien en monteren maar weer. Ik wil jullie iig bedanken voor de adviezen en grappig bedoelde opmerkingen elders :p :wink: :)
Mrtn = Maarten
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Ach, het is een kleine moeite hoor :lol:

Als het even kan, zou ik wel de pasbus monteren. Want als de starter iets verschuift, begint het opnieuw. Maar, mooi dat het nu goed is. (Y) :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

De motor loopt, vanochtend even een pasbusje gehaald op de sloop, zodat de startmotor nergens meer heen kan.

Echter.... het kan natuurlijk niet weer 's meezitten :(

Ik heb de koelvloeistof gevuld en de motor aangezet. Gelijk viel me al op dat het water stilstaat en dus niet circuleerd. De pomp wordt wel aangedreven door de snaar.

De pomp kan toch niet stuk gaan?? is toch gewoon een schoepenwieltje die draait.
Mrtn = Maarten
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Da's minder! Het kan zijn dat het schoepenwieltje los zit op het asje. Heeft hij lang stilgestaan misschein?

Starter nu goed? :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

het zal ons aller maarten wel een keer meezitten :(
Immer wieder die verdammte Holländer
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Soms word je wel 's treurig hoor :lol:

ben gelukkig niet afhankelijk van die auto, maar er mee rijden zal wel weer 's leuk zijn.

De motor heeft ongeveer 1,5 jaar stilgestaan, maar liep wel gelijk en mooi stationair ook.

Zal de waterpomp van de oude motor even loshalen zondag om te kijken hoe dat precies zit en eruit ziet. Mss zit de motor wel verstopt, een kanaaltje ofzo...
Mrtn = Maarten
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Het wil idd wel eens voorkomen, dat 't schoepenwieltje niet meer met de as mee draait.

Ach, beter daar dan bij de turbo, denk ik dan. (liever aan de kook dan te traag :lol: )
rev it like a rental
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Basic schreef:
Chris schreef:Bij een handelaar in Benschop deze GT Turbo, staat ook op Marktplaats voor E 500:
[img]http://www.renault-tuning.com/type/4_verbree.JPG[/img]
ist een goede gtt? van binnen dan :)
Bedoel je motorisch of de koets?!

Turbo is aan zijn end, en de koets is net zo sterk als paprika chips..
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

oke dan :P zegt genoeg :lol:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ga slapen gek :p
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

jij dan :smoke:
mn ogen beginnen al te knipperen >-)
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

chris schreef:
Bij een handelaar in Benschop deze GT Turbo, staat ook op Marktplaats voor E 500:
is wel veel hoor voor een ph 1 kan nog veel goedkoper zie myn blauwe ph 1 maar ?
maar is wel een leuk begin voor een project?
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

oldskool schreef:
chris schreef:
Bij een handelaar in Benschop deze GT Turbo, staat ook op Marktplaats voor E 500:
is wel veel hoor voor een ph 1 kan nog veel goedkoper zie myn blauwe ph 1 maar ?
maar is wel een leuk begin voor een project?
Aan de andere kant, die rode is nog gekeurd tot september 2005, en is gewoon rijdbaar. :)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

oldskool schreef:
chris schreef:
Bij een handelaar in Benschop deze GT Turbo, staat ook op Marktplaats voor E 500:
is wel veel hoor voor een ph 1 kan nog veel goedkoper zie myn blauwe ph 1 maar ?
maar is wel een leuk begin voor een project?
Wat moet je daarvoor hebben dan?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

oldskool schreef:
chris schreef:
Bij een handelaar in Benschop deze GT Turbo, staat ook op Marktplaats voor E 500:
is wel veel hoor voor een ph 1 kan nog veel goedkoper zie myn blauwe ph 1 maar ?
maar is wel een leuk begin voor een project?

Haha die frikandel :D
Die rijd de eerste 2 weken nog niet :p :beer:
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

antoine schreef: Haha die frikandel
Die rijd de eerste 2 weken nog niet


da klopt kan ook niet als we er pas aan gaan beginnen tussen kerst en het nieuwe jaar
en eerst kyke of het wel intresant genoeg is om aan te beginnen.!
anders kan ik er vast wel iemand anders bly mee maken denk ik zo
of anders gewoon ff slope die handel
Chris Jan
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 12 dec 2004 11:52
Locatie: Breda

Ik heb deze auto ook net bekeken en er zat idd genoeg slechte punten aan.
Maar vind jij deze zo slecht Chris dat er geen project van te maken valt?

Heb je hem op de brug gehad?

Groeten andere Chris + Jan


Chris schreef:
Basic schreef:
Chris schreef:Bij een handelaar in Benschop deze GT Turbo, staat ook op Marktplaats voor E 500:
[img]http://www.renault-tuning.com/type/4_verbree.JPG[/img]
ist een goede gtt? van binnen dan :)
Bedoel je motorisch of de koets?!

Turbo is aan zijn end, en de koets is net zo sterk als paprika chips..
:)
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Je kunt van alles een project maken, ik heb nog een "project" staan waarbij deze auto in vergelijking in showroom conditie verkeerd. :D
Chris Jan
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 12 dec 2004 11:52
Locatie: Breda

Ok Calle,

Heb je pics? en wat moet deze kosten dan?

Ik reageerde op Chris omdat hij deze auto gezien heeft en zei dat ie rot was.

Heb jij deze auto ook bekeken?

Ik ben eigenlijk op zoek naar een zo origineel mogelijke PH1 om deze volledig kaal en goed te maken en weer op te bouwen.

Groet uit Breda
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

Als je de auto toch volledig wilt gaan strippen, is eigenlijk om het even welke GTT goed voor een project, moest ik van jou zijn ik zou een GTT zoeken die dan motorisch nog redelijk goed OK is.
gr.
Droes
Chris Jan
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 12 dec 2004 11:52
Locatie: Breda

Ja dat had ik ook in gedachten motor moet redelijk zijn. Ik weet dat de turbo echt is opgestegen. Maar ben nog steeds benieuwd naar Chris zijn bevindignen als het gaat om de staat van de koets.
Droes schreef:Als je de auto toch volledig wilt gaan strippen, is eigenlijk om het even welke GTT goed voor een project, moest ik van jou zijn ik zou een GTT zoeken die dan motorisch nog redelijk goed OK is.
gr.
Droes
H8bal
Berichten: 749
Lid geworden op: do 24 jul 2003 9:46
Locatie: Meerhout Car:Renault 5 GT Turbo

Ik ben er eindelijk in geslaagd om mijn vermogen te veranderen. Volgens mijn nieuwe verzekering beschik ik over de volle 43kw
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

weet iemand eigenlijk nog iets van doe polyester motorkappen......

grtz

Jop
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Ja, die zijn onder andere te bestellen bij Reichard motorsport. :)
5 GT Turbo '88 GT5
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

ok, ja dat wist ik, maar die koste nogal wat, ik d8 dat iemand van de Club er mee bezig was
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Als je geld voor een ...cooler hebt kun je zo'n poly kappie ook wel kopen :wink:
5 GT Turbo '88 GT5
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Of je pakt een lasapparaat en bakt zelf wat in elkaar :wink: , tenzij je het puur voor het gewicht doet.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Dat kan ook maar dat krijg je nooit netjes. Het gaat altijd scheuren.
5 GT Turbo '88 GT5
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Als je het rondom aflast en plamuurd,heb je volgens mij geen last meer van scheuren,of praat in nu poep :p
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Chris Jan schreef:Ja dat had ik ook in gedachten motor moet redelijk zijn. Ik weet dat de turbo echt is opgestegen. Maar ben nog steeds benieuwd naar Chris zijn bevindignen als het gaat om de staat van de koets.
Zie PM. :)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Gesloten