Hoe herken ik de standaard middendemper?

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Fyko

Hoi,

Ik wil wat meer sound in mn clio.

Het gaat hier om een clio 1.8 16V
Nu weet ik dat dmv een katvervanger en een middendemper vervanger + een sport einddemper je het nodige geluid kunt krijgen.

Bij de aankoop zat er al een devil einddemper op.
Vandaag heb ik een katvervanger gemonteerd.
En eerlijk gezegd hoor ik niet echt veel verschil.

Nu kan ik ook aan een middendempervervanger komen, maar als ik onder de auto kijk zie ik vanaf de kat een rechte pijp lopen die aan het einde een hoek van 90 graden maakt. (L vormige pijp)
Ik neem aan dat dit de middendemper pijp moet zijn, maar het is gewoon een pijp en ik zie geen pot of verdikking.

Mijn vraag is dan ook kan iemand misschien een foto of een beschrijving geven hoe de standaard middendemper eruit ziet???

Wellicht is deze dus al vervangen....
Fyko

laat maar ik ben er al achtergekomen,
er zit al een middendemper vervanger op!

dit is als het goed is een standaard middendemper
http://i8.ebayimg.com/02/i/02/a9/3f/26_2.JPG

Ben al opzoek naar een andere einddemper....
Marcel B.

Zoiets ja, er moet iig een behoorlijke verdikking inzitten, als het alleen maar een recht stuk pijp is, zit er geen demper :)
Don't walk the grass... smoke it
LotuzClioWilliams

Hi Djon,

Heb je al een open luchtfilter gemonteerd om meer geluid te krijgen? Ik weet niet zeker of het bij een Clio 16v ook zo is, maar bij m'n 106 Rallye leverde de K&N 57i kit behoorlijk wat extra geluid op bij het gasgeven.
Fyko

Ik heb nog wel een K&N openluchfilter van een kadett 2.0 16V en 1 van een swift GTI liggen.

Weet alleen niet of deze erop passen.

Eigenlijk heb ik alleen maar slechte ervaringen met een openluchtfilter want vaak trekken ze meerr warme lucht.
Ik weet niet of dat ook zo met de clio is...

Er zit nu een KN inleg filter in.

Ik heb besloten om aankomende week deze einddemper leeg te branden, kijken wat het effect is.
Marcel B.

Fyko schreef:Eigenlijk heb ik alleen maar slechte ervaringen met een openluchtfilter want vaak trekken ze meerr warme lucht.
Dat is met een clio hetzelfde verhaal
Don't walk the grass... smoke it
PatrickG

hoeveel herrie wil je er eigenlijk uit dan?

met een lege uitlaat en devil demper zou het toch al de nodige decibellen geven.
clio-sport

Fyko schreef:Ik heb nog wel een K&N openluchfilter van een kadett 2.0 16V en 1 van een swift GTI liggen.

Weet alleen niet of deze erop passen.

Eigenlijk heb ik alleen maar slechte ervaringen met een openluchtfilter want vaak trekken ze meerr warme lucht.

Er zit nu een KN inleg filter in.

Ik heb besloten om aankomende week deze einddemper leeg te branden, kijken wat het effect is.
Me maatje had dat ook gedaan zijn uitlaat leeg gebrand in combo. met een katvervanger en een middendempervervanger het resultaat een koekjestrommel op wielen :D klonk voor geen meter hehe maarja weet niej of dat per auto verschillend is hij had een supersprint zooitje eronder.
Fyko

ik denk dat dat per einddemper verschillend is,
ik weet nog wel bij mijn allereerste auto: kadett gsi 2.0 16v dat de peco einddemper open gelast was en helemaal leeg gemaakt.
Dit in combinatie met een tussendemper en kat vervanger, gaf een hemels geluid.

Absoluut niet schel / blikkengeluid.
maar heeel doff en zwaaar.

Ik ben nu toch wel benieuwd geworden hehe :)
Plaats reactie