Ik heb een renault clio met een 1.2 motor ,deze lekt olie bij de krukas. Is dit de keerring van de krukas die lekt ,of zit er een lekkende pakking tussen het daarachter gelegen aluminium?
Zijn er lekplaatsen bekent waar de clio graag zijn olie langs lekt?
Is het vervangen van de krukaskeerring makkelijk te doen bij een clio, en waar kan ik de distributie merktekens vinden op de motor of kan ik hem eventueel ergens blokkeren(net als bij Peugeot)?
Groetjes, John.
olielekkage
-
- Contacteer:
tuurlijk staan er merktekens op het spul
haal even een vraagbaak daar kan je stap voor stap zien hoe het werkt
is er veel lekkage?
punten waar de meeste motoren kunnen lekken zijn:
klepdeksel pakking
krukas keering bak zijde
krukas keering distibutie zijde
langs olie filter
tja de ergste van allemaal koppakking
tja en er zijn natuurlijk altijd sensoren enz in olie kanalen die kunnen lekken
haal even een vraagbaak daar kan je stap voor stap zien hoe het werkt
is er veel lekkage?
punten waar de meeste motoren kunnen lekken zijn:
klepdeksel pakking
krukas keering bak zijde
krukas keering distibutie zijde
langs olie filter
tja de ergste van allemaal koppakking
tja en er zijn natuurlijk altijd sensoren enz in olie kanalen die kunnen lekken
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Hallo, ik heb de merktekens ondertussen gevonden. Maar kan je de nokken en kruk-as nergens met een blokkeerstift blokkeren?
De kleppendekselpakking is nieuw en dicht, bij het koppelingshuis is hij helemaal droog dus die krukas-keerring zal goed zijn.
Ik zie olie aan de kant van de distributiekant bij de krukas,ik vervang volgende week die keerring eerst.
De kleppendekselpakking is nieuw en dicht, bij het koppelingshuis is hij helemaal droog dus die krukas-keerring zal goed zijn.
Ik zie olie aan de kant van de distributiekant bij de krukas,ik vervang volgende week die keerring eerst.
Bij vrijwel alle motoren van renault kan de krukas geblokkeerd worden, alleen bij de E motoren (jouw motortype) kan het volgens mij niet.john w schreef:Hallo, ik heb de merktekens ondertussen gevonden. Maar kan je de nokken en kruk-as nergens met een blokkeerstift blokkeren?
Maar als jij de krukas op bdp zet, dit controleert op het vliegwiel, en daarna de krukas aftekent op het krukastandwiel voor de zekerheid, kan er niets misgaan.
Succes