Stotteren bij Acceleratie en Stationair (clio '92)

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Shizno
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 22 nov 2004 16:11
Locatie: NL - katwijk

Een goededag,

Ik rijd in een renault clio rn 1400i uit 1992.
Maar in vind dat hij bij het rijden te veel schokt,
en zeker in zijn stationair trilt hij nogal..

Nu ben ik zowiezo van plan om er even nieuwe
bougies in te doen. Maar heeft iemand nog suggesties
waar het aan zou kunnen liggen??

Pas vervangen is: koppaking motor, olie filter, distributie, v-snaar, bovenkant singlepoint injectie (geen nieuwe).
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Bougies, kabels en verdelerkap.
En kleppen stellen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Shizno
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 22 nov 2004 16:11
Locatie: NL - katwijk

Riël schreef:Bougies, kabels en verdelerkap.
En kleppen stellen.
NielsT
Berichten: 959
Lid geworden op: di 9 nov 2004 11:45
Locatie: Marknesse / clio williams

Of misschien alsnog de stappenmotor, als hij stationair omhoog en omlaag gaat? Misschien hoor je de stappenmotor tikken?
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Kan ook een scheurtje in een bougiekabel zijn.
Gewoon vervangen en spullen anders kopen bij Brezan met clubkorting.

Succes ermee!
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Shizno
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 22 nov 2004 16:11
Locatie: NL - katwijk

Donleben schreef:Kan ook een scheurtje in een bougiekabel zijn.
Gewoon vervangen en spullen anders kopen bij Brezan met clubkorting.

Succes ermee!
Ik heb er vandaag nieuwe bougies ingezet, en het is
al iets minder.
Heeft iemand een idee hoeveel zo een verdeel kap kost?

En hoe krijg je korting bij brezan dan??
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Shizno
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 22 nov 2004 16:11
Locatie: NL - katwijk

Ik heb de nieuwe bougies erin gedaan en ik merk dat dat al scheelt, het is al minder, maar nog niet helemaal weg. Hoe kan ik controleren of de verdeelkap nog in orde is?

PS. Zijn er veel rc-leden vrijdagavond te transferium?
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Gewoon de schroefjes losmaken en de verdelerkap eraf halen.
Daarna ff kijken of de contactpunten zijn versleten.
Vervanging is kan meestal geen kwaad en dat zijn de kosten ook niet echt.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
sander o
Berichten: 112
Lid geworden op: wo 21 jul 2004 20:54
Locatie: Duiven

Contactpunten?? Bestaat zoiets nog???
Shizno
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 22 nov 2004 16:11
Locatie: NL - katwijk

Donleben schreef:Gewoon de schroefjes losmaken en de verdelerkap eraf halen.
Daarna ff kijken of de contactpunten zijn versleten.
Vervanging is kan meestal geen kwaad en dat zijn de kosten ook niet echt.
Dat ziet er nog allemaal goed uit, Ik merk trouwens dat het stotteren iets minder is als mijn kachel uit staat.. Dus ik heb zo een idee dat het komt door bepaalde luchttekort ofzo..
Maar een injectie kan je niet afstellen toch? betreffende lucht-toevoer?
P@nter
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 1 okt 2004 4:36

Ik heb precies het zelfde probleem met mijn Clio 1400 RT uit 1995.
Als ik jouw was zou ik mijn uitlaat maar eens checken op gaten?
of je bezine zuurstof verhouding meter voor de cat. is wat mee?
toen liep die van mij in iedergeval een stuk beter ik had een gat in de pijp van het spruit stuk naar de cat.
en daardoor mete het apparaat je de uitlaat gassen niet lekker en daardoor ging hij teveel of juist te weinig bezine inspuiten.
het is een optie ben geen auto expert maar dat is mijn advies :p
Succes! (Y)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Shizno schreef:
Donleben schreef:de verdelerkap eraf halen en kijken of de contactpunten zijn versleten.
Dat ziet er nog allemaal goed uit, Ik merk trouwens dat het stotteren iets minder is als mijn kachel uit staat.. Dus ik heb zo een idee dat het komt door bepaalde luchttekort ofzo..
Maar een injectie kan je niet afstellen toch? betreffende lucht-toevoer?
Heeft nix met je kachel te komen hoor. Er stroomt altijd koelwater door je kacheltje en een aparte ventilator (kachelventilator) regelt de blaassnelheid.

Het kan wel zijn dat je luchtfilter verstopt zit, dus luchttekort waar je het over hebt. Of er is ergens een pakking lek, inlaat/uitspruitstukpakking, of je lambda-sonde is stuk.
Mrtn = Maarten
Shizno
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 22 nov 2004 16:11
Locatie: NL - katwijk

P@nter schreef:Ik heb precies het zelfde probleem met mijn Clio 1400 RT uit 1995.
Als ik jouw was zou ik mijn uitlaat maar eens checken op gaten?
of je bezine zuurstof verhouding meter voor de cat. is wat mee?
toen liep die van mij in iedergeval een stuk beter ik had een gat in de pijp van het spruit stuk naar de cat.
en daardoor mete het apparaat je de uitlaat gassen niet lekker en daardoor ging hij teveel of juist te weinig bezine inspuiten.
het is een optie ben geen auto expert maar dat is mijn advies :p
Succes! (Y)
Dat moet ik maar eens even gaan controleren dan, hij rijd trouwens ook echt niet zuinig meer dat gekke ding rijdt 1 op 11! is toch niet gezond voor zo een bakkie?
Plaats reactie