Een goededag,
Ik rijd in een renault clio rn 1400i uit 1992.
Maar in vind dat hij bij het rijden te veel schokt,
en zeker in zijn stationair trilt hij nogal..
Nu ben ik zowiezo van plan om er even nieuwe
bougies in te doen. Maar heeft iemand nog suggesties
waar het aan zou kunnen liggen??
Pas vervangen is: koppaking motor, olie filter, distributie, v-snaar, bovenkant singlepoint injectie (geen nieuwe).
Stotteren bij Acceleratie en Stationair (clio '92)
Bougies, kabels en verdelerkap.
En kleppen stellen.
En kleppen stellen.
Ik heb er vandaag nieuwe bougies ingezet, en het isDonleben schreef:Kan ook een scheurtje in een bougiekabel zijn.
Gewoon vervangen en spullen anders kopen bij Brezan met clubkorting.
Succes ermee!
al iets minder.
Heeft iemand een idee hoeveel zo een verdeel kap kost?
En hoe krijg je korting bij brezan dan??
Ik heb de nieuwe bougies erin gedaan en ik merk dat dat al scheelt, het is al minder, maar nog niet helemaal weg. Hoe kan ik controleren of de verdeelkap nog in orde is?
PS. Zijn er veel rc-leden vrijdagavond te transferium?
PS. Zijn er veel rc-leden vrijdagavond te transferium?
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Gewoon de schroefjes losmaken en de verdelerkap eraf halen.
Daarna ff kijken of de contactpunten zijn versleten.
Vervanging is kan meestal geen kwaad en dat zijn de kosten ook niet echt.
Daarna ff kijken of de contactpunten zijn versleten.
Vervanging is kan meestal geen kwaad en dat zijn de kosten ook niet echt.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Dat ziet er nog allemaal goed uit, Ik merk trouwens dat het stotteren iets minder is als mijn kachel uit staat.. Dus ik heb zo een idee dat het komt door bepaalde luchttekort ofzo..Donleben schreef:Gewoon de schroefjes losmaken en de verdelerkap eraf halen.
Daarna ff kijken of de contactpunten zijn versleten.
Vervanging is kan meestal geen kwaad en dat zijn de kosten ook niet echt.
Maar een injectie kan je niet afstellen toch? betreffende lucht-toevoer?
Ik heb precies het zelfde probleem met mijn Clio 1400 RT uit 1995.
Als ik jouw was zou ik mijn uitlaat maar eens checken op gaten?
of je bezine zuurstof verhouding meter voor de cat. is wat mee?
toen liep die van mij in iedergeval een stuk beter ik had een gat in de pijp van het spruit stuk naar de cat.
en daardoor mete het apparaat je de uitlaat gassen niet lekker en daardoor ging hij teveel of juist te weinig bezine inspuiten.
het is een optie ben geen auto expert maar dat is mijn advies
Succes!
Als ik jouw was zou ik mijn uitlaat maar eens checken op gaten?
of je bezine zuurstof verhouding meter voor de cat. is wat mee?
toen liep die van mij in iedergeval een stuk beter ik had een gat in de pijp van het spruit stuk naar de cat.
en daardoor mete het apparaat je de uitlaat gassen niet lekker en daardoor ging hij teveel of juist te weinig bezine inspuiten.
het is een optie ben geen auto expert maar dat is mijn advies

Succes!

Heeft nix met je kachel te komen hoor. Er stroomt altijd koelwater door je kacheltje en een aparte ventilator (kachelventilator) regelt de blaassnelheid.Shizno schreef:Dat ziet er nog allemaal goed uit, Ik merk trouwens dat het stotteren iets minder is als mijn kachel uit staat.. Dus ik heb zo een idee dat het komt door bepaalde luchttekort ofzo..Donleben schreef:de verdelerkap eraf halen en kijken of de contactpunten zijn versleten.
Maar een injectie kan je niet afstellen toch? betreffende lucht-toevoer?
Het kan wel zijn dat je luchtfilter verstopt zit, dus luchttekort waar je het over hebt. Of er is ergens een pakking lek, inlaat/uitspruitstukpakking, of je lambda-sonde is stuk.
Mrtn = Maarten
Dat moet ik maar eens even gaan controleren dan, hij rijd trouwens ook echt niet zuinig meer dat gekke ding rijdt 1 op 11! is toch niet gezond voor zo een bakkie?P@nter schreef:Ik heb precies het zelfde probleem met mijn Clio 1400 RT uit 1995.
Als ik jouw was zou ik mijn uitlaat maar eens checken op gaten?
of je bezine zuurstof verhouding meter voor de cat. is wat mee?
toen liep die van mij in iedergeval een stuk beter ik had een gat in de pijp van het spruit stuk naar de cat.
en daardoor mete het apparaat je de uitlaat gassen niet lekker en daardoor ging hij teveel of juist te weinig bezine inspuiten.
het is een optie ben geen auto expert maar dat is mijn advies![]()
Succes!