Kosten lagerschalen renault 19 16v

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
ArjanK

Hallo

Ik zit met een kleine vraag.
Ik heb vandaag een renault 19 16v gekocht, met een tik in de motor.
Waarschijnlijk de lager schalen, wat zou me zon setje kosten?
Ook heb ik gehoord dat dit een bekend kwaaltje is bij renault.
Volgens sommigen smeert de oliepomp op hoge toeren te weinig.
Oliepomp te klein?
Is dit waar ja/nee?
Mijn excuus als ik dit topic op de verkeerde plaats heb geplaatst.
Ben hier nieuw ;).
Verder kon niets vinden via de zoek functie, vandaar dit aangemaakte topic
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen/adviseren.

Alvast bedankt

Mvg arjan
NielsT

lagerschalen krukas en big-ends was ik rond E120,- kwijt krukas slijpen E160,-
ArjanK

Niels Takken schreef:lagerschalen krukas en big-ends was ik rond E120,- kwijt krukas slijpen E160,-
Ok...

Bedankt:)
Bart V

Het probleem heeft naar mijn weten niets te maken met ondercapaciteit van de pomp, maar met het feit dat die dingen door een hoog olieverbruik weleens zonder smering komen te zitten. Te laag olieniveau, en daardoor kan de pomp in een scherpe bocht geen olie verpompen als alle olie naar 1 kant geslingerd word. Latere types kregen slingerschotten in een aluminium carterpan met hoger oliepeil. Dit hielp wel, maar dan nog zijn er mensen die het presteren om geen olie te peilen met alle gevolgen van dien :)

Zou overigens op zoek gaan naar een andere krukas. slijpen is niet de beste oplossing naar mijn inziens, je moet dan ook gaan prutsen met overmaat drijfstanglagers....

Succes
NielsT

Het revisie-bedrijf waar je die krukas kan laten slijpen weet precies of het nog zin heeft om te slijpen, of als er een ander in moet. Daar weten ze ook welke overmaat er weer inmoet na het slijpen.

Ps handig om misschien gelijk je krukaskeerringen te vervangen (als ze lekken tenminste)

Succes (Y)
ArjanK

Bart V schreef:Het probleem heeft naar mijn weten niets te maken met ondercapaciteit van de pomp, maar met het feit dat die dingen door een hoog olieverbruik weleens zonder smering komen te zitten. Te laag olieniveau, en daardoor kan de pomp in een scherpe bocht geen olie verpompen als alle olie naar 1 kant geslingerd word. Latere types kregen slingerschotten in een aluminium carterpan met hoger oliepeil. Dit hielp wel, maar dan nog zijn er mensen die het presteren om geen olie te peilen met alle gevolgen van dien :)

Zou overigens op zoek gaan naar een andere krukas. slijpen is niet de beste oplossing naar mijn inziens, je moet dan ook gaan prutsen met overmaat drijfstanglagers....

Succes
Kijk hier kan ik wat mee.
Had trouwens ook al zo'n verhaal gehoord, dat men onder garantie van renault een nieuwe/ langere oliepeilstok kregen.
En zon carterpan waarschijnlijk met schotten die beter bij de gesmeerde onderdelen kon komen.
Plaats reactie