Gtt project Tim: auto houd nog steeds in ofzoiets....(zucht)
Ik heb er ook nog wel een. 

Ik heb er volgens mij zelf ook nog eentjeSteven schreef:Ojah je moet nog ff een andere intercooler regelen Tim, bij deze is de hele thermostaat eruit gesloopt en nu kan de lucht ook gewoon direct de andere slang in, zonder eerst door de intercooler te gaan.
Vergeten te zeggen gister
Gezocht: vraagbaak R5 GTT
ZO evve een klein updatetje over mijn car.
hij is al inmiddels de 500km gepaseert en dus eve tijd voor wat onderhoud.
Morgen ga ik evve wat nieuwe fiters erin gooien verse olie en een nieuwe benzinedrukregelaar er opzetten.
Maar evve een vraagje weet iemand waar dat benzine filter zit, zit ie bij de tank of bij de motorruimte en weet verder iemand of je die benzinedruk regelaar er zo vanaf kan halen dus zonder dat je een hele lading benzine overje heen krijgt.
Verder doen mijn elektrische raampjes de laatste tijd erg vervelend vooral mijn bestuudersraam.
Als ik hem dus helemaal omlaag doe en rij een tijdje ermee dan blijft ie gewoon vastzitten
,mototortje doet dan alleen nog klik,haal je het zooitje allemaal los dan draait het motortje gewoon en doe je alles weer vast dan doet het elktrisch raam het weer voor een tijdje. Vaage zooi allemaal iemand een idee
.
Ojaa dit topic kan wel verhuizen naar projecten
.
hij is al inmiddels de 500km gepaseert en dus eve tijd voor wat onderhoud.
Morgen ga ik evve wat nieuwe fiters erin gooien verse olie en een nieuwe benzinedrukregelaar er opzetten.
Maar evve een vraagje weet iemand waar dat benzine filter zit, zit ie bij de tank of bij de motorruimte en weet verder iemand of je die benzinedruk regelaar er zo vanaf kan halen dus zonder dat je een hele lading benzine overje heen krijgt.
Verder doen mijn elektrische raampjes de laatste tijd erg vervelend vooral mijn bestuudersraam.
Als ik hem dus helemaal omlaag doe en rij een tijdje ermee dan blijft ie gewoon vastzitten

Ojaa dit topic kan wel verhuizen naar projecten

Benzine-filter zit vlakbij de benzinepomp aan de achterkant.
Brandstof drukregelaar kan je zo loshalen. Komt misschien een klien beetje bezine uit maar je tank loopt niet leeg o.i.d.
Elektrische ramen zijn gewoon K#T.
Ff kijken voor een 2e hands motor. Het liefste 1 waar alle lipjes om die slang mee vast te klikken nog aan zitten
Brandstof drukregelaar kan je zo loshalen. Komt misschien een klien beetje bezine uit maar je tank loopt niet leeg o.i.d.
Ff kijken voor een 2e hands motor. Het liefste 1 waar alle lipjes om die slang mee vast te klikken nog aan zitten

5 GT Turbo '88 GT5
Benzinefilter zit onder de auto bij de achterbrug, kannie missen gezien het een vrij grote pot is.
Er komt wel wat benzine naar beneej bij het losmaken van je drukregelaar, maar je tank zal niet leegstromen zolang je pomp uitstaat.
Beste pak je een paar M6 boutjes en die stop je in de slangen, dan stroomt het minimaal.
En zo te horen zijn de contactjes van je ramen een beetje gammel aan het worden. Bij het stekkertje dus.
Edit: Damn you, Roy
Er komt wel wat benzine naar beneej bij het losmaken van je drukregelaar, maar je tank zal niet leegstromen zolang je pomp uitstaat.
Beste pak je een paar M6 boutjes en die stop je in de slangen, dan stroomt het minimaal.
En zo te horen zijn de contactjes van je ramen een beetje gammel aan het worden. Bij het stekkertje dus.
Edit: Damn you, Roy

Laatst gewijzigd door Steven op zo 31 okt 2004 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
doneTim schreef:Ojaa dit topic kan wel verhuizen naar projecten.
Okee bedankt roy weten we dat ook weer evveRoy schreef:Benzine-filter zit vlakbij de benzinepomp aan de achterkant.

Heb je het wieltje van die motor al eens schoongemaakt? Op de een of andere manier zit daar altijd een soort ijzervijlsel tussen. Ff goed schoonmaken en anders toch ff kijken voor een andere motor.
Ik heb hetzelfde gehad maar na montage van een andere motor was het probleem pas echt verholpen
Ik heb hetzelfde gehad maar na montage van een andere motor was het probleem pas echt verholpen

5 GT Turbo '88 GT5
Zo vandaag eve bezig geweest nieuw olie+filter zit erin/op.
Helaas kreeg ik de benzinedrukregelaar er niet op(kreeg die kl#te klemmetjes niet los en had maar weinig tijd), en het benzine filter was veelste groot onder die van mij zit eerst een pot/filter/pomp met een paar draden eraan en gelijk ernaast een heel klein filtertje
die waarschijnlijk nog op me brommer zou passen me nieuwe filter past daar dus nooit tussen.
Welke is nou het benzine filter nergens iets gezien wat er op lijkt.
Helaas kreeg ik de benzinedrukregelaar er niet op(kreeg die kl#te klemmetjes niet los en had maar weinig tijd), en het benzine filter was veelste groot onder die van mij zit eerst een pot/filter/pomp met een paar draden eraan en gelijk ernaast een heel klein filtertje

Welke is nou het benzine filter nergens iets gezien wat er op lijkt.
Zo, vorige week mijn auto opgehaald bij JL-tuning met wat dingetjes die vervangen zijn. Zoals:
-benzinepomp
-benzinefilter
-benzinedrukregelaar
-carburateur& een revisiesetje daarvoor
-+ afgesteld
Maar helaas heeft JL me auto niet 100% kunnen afstellen omdat ie geen grotere hoofdsproeier had.
Nou is het probleem dat ie tussen de 3 en 4000 toeren blijft inhouden als je volgas in zijn 2,3,4,5 geeft.Waarschijnlijk heeft ie daar dus een benzine te kort, dus zou der een groter hoofdsproeiertje in moeten volgens JL.
best ruk dus eigenlijk omdat je de 3 en 4000 toeren het meest gebruikt temminste ik dan.
Maarre heeft iemand mischien nog een setje sproeiers thuis liggen, in de maten van 120 tot 140 ofzo,dan kan ik die eve uitproberen om te kijke of dat helpt.
ik hoor het wel
.
-benzinepomp
-benzinefilter
-benzinedrukregelaar
-carburateur& een revisiesetje daarvoor
-+ afgesteld
Maar helaas heeft JL me auto niet 100% kunnen afstellen omdat ie geen grotere hoofdsproeier had.
Nou is het probleem dat ie tussen de 3 en 4000 toeren blijft inhouden als je volgas in zijn 2,3,4,5 geeft.Waarschijnlijk heeft ie daar dus een benzine te kort, dus zou der een groter hoofdsproeiertje in moeten volgens JL.
best ruk dus eigenlijk omdat je de 3 en 4000 toeren het meest gebruikt temminste ik dan.
Maarre heeft iemand mischien nog een setje sproeiers thuis liggen, in de maten van 120 tot 140 ofzo,dan kan ik die eve uitproberen om te kijke of dat helpt.
ik hoor het wel

ken je zo halen bij de dealer.
Immer wieder die verdammte Holländer
even bellen met de duyvis hè, wie heeft je dat verteld dan? die kneuzen bij Velserbeek??
je kan ook ff bellen met de Gamo in Beverwijk en Lasaulec in IJmuiden. http://www.telefoongids.nl
je kan ook ff bellen met de Gamo in Beverwijk en Lasaulec in IJmuiden. http://www.telefoongids.nl

Immer wieder die verdammte Holländer
Jahoor Ray, als die dingen gewoon bij de dealer lagen reed half nederland er wel mee.
Die andere 2 onderdelenboeren weet ik het antwoord al voor 99% zeker...
Optie: koop een boortje van 1.35[mm] en boor en ff precies doen met de kolomboor.
Gaat prima.
En andere optie is BCCP revisie nogwattes, moet je ff met de searchknop werken.
Die andere 2 onderdelenboeren weet ik het antwoord al voor 99% zeker...
Optie: koop een boortje van 1.35[mm] en boor en ff precies doen met de kolomboor.
Gaat prima.
Euh tja kan ik wel doen maar dan weet ik dus niet of ik dan de goede maat heb en of het uberhaubt helpt weet je, heb zelf nou 2 van die sproeiers allebei standaart en als ik die verneuk heb ik dus nix.Steven schreef:Optie: koop een boortje van 1.35[mm] en boor en ff precies doen met de kolomboor.
Gaat prima.
Bij bccp wordt je in ieder geval afgezet. Betaal je dik geld en dan krijg je ook gewoon een opgeboord sproeiertje. Lekker zelf doen dus. Pak een boortje 130 o.i.d., zal wel werken denk ik. Vraag anders Jeroen nog even wat hij denkt dat je nodig hebt...
Ik heb wel goede ervaringen met BCCP. Ik heb daar ook een grotere hoofdsproeier gehaald. Kostte toen geen drol en hij werd nog even keurig nagemeten.Matijs schreef:Bij bccp wordt je in ieder geval afgezet. Betaal je dik geld en dan krijg je ook gewoon een opgeboord sproeiertje. Lekker zelf doen dus. Pak een boortje 130 o.i.d., zal wel werken denk ik. Vraag anders Jeroen nog even wat hij denkt dat je nodig hebt...
Zo zie je maar weer....ervaringen kunnen per persoon verschillen.
Tja maar het moet toch ook dichterbij kunnen, helemaal naar Drente ofzo rijden voor een sproeier??Arjen schreef:Ik heb wel goede ervaringen met BCCP. Ik heb daar ook een grotere hoofdsproeier gehaald. Kostte toen geen drol en hij werd nog even keurig nagemeten.
En ik moet dus meerdere sproeiers hebben om uite testen welke ie nou nodig hebt.
Heeft niemand een zootje van die sproeiers in ze schuur liggen

Zijn geen verkeerde jongens, maar zeker niet de goedkoopste. Heb er wel eens een dagje gedynoot.Arjen schreef:Ik heb wel goede ervaringen met BCCP. Ik heb daar ook een grotere hoofdsproeier gehaald. Kostte toen geen drol en hij werd nog even keurig nagemeten.Matijs schreef:Bij bccp wordt je in ieder geval afgezet. Betaal je dik geld en dan krijg je ook gewoon een opgeboord sproeiertje. Lekker zelf doen dus. Pak een boortje 130 o.i.d., zal wel werken denk ik. Vraag anders Jeroen nog even wat hij denkt dat je nodig hebt...
gr s

En als het de eerste keer niet goed is gegaan, even dicht solderen en opnieuwe. Of als je een maatje kleiner moet hebben.Steven schreef:Er is altijd nog post he Tim
Maar gewoon boren, valt weinig te vernaggelen, zolang je de sproeier maar goed vastzet (en een beetje recht uiteraard)

gr s

Zo weer bijna een jaar verder en wat km erbij en me auto houd nog steeds in
(zucht).
Zo beetje alles al geprobeerd wat er aan te proberen valt met nog steeds geen resultaat.
Carbarateur laten afstellen, grotere sproeier gemonteerd,andere(van een goed lopende auto)carbareteur gemonteerd.
ZoŽn beetje alle kabels filters regelaars slangen en dergelijke vervangen maar die pokke motor houd nog steeds in.
En dat wil zeggen in het 3 en 4000 toeren gebied, in de 1en2 versnelling merk je het niet zo bij de 3en4 versnelling merk je het duidelijk en in zijŽn 5 versnelling blijft ie steken bij 150/160, bij 140 loopt ie daar heel rustig heen maar harder loopt ie niet
Het vreemde ervan vindt ik dat ie dit probleem al had bij mijn eerste en ook me tweede motor terwijl er zoveeeeeeeel aan vervangen is.
Dus ik weet het eve niet meer, als iemand anders nog een geniale oplossing hebt laat het me alsjeblieft weten, want ik zie het echt niet meer zitten met die klote auto
.

Zo beetje alles al geprobeerd wat er aan te proberen valt met nog steeds geen resultaat.
Carbarateur laten afstellen, grotere sproeier gemonteerd,andere(van een goed lopende auto)carbareteur gemonteerd.
ZoŽn beetje alle kabels filters regelaars slangen en dergelijke vervangen maar die pokke motor houd nog steeds in.
En dat wil zeggen in het 3 en 4000 toeren gebied, in de 1en2 versnelling merk je het niet zo bij de 3en4 versnelling merk je het duidelijk en in zijŽn 5 versnelling blijft ie steken bij 150/160, bij 140 loopt ie daar heel rustig heen maar harder loopt ie niet
Het vreemde ervan vindt ik dat ie dit probleem al had bij mijn eerste en ook me tweede motor terwijl er zoveeeeeeeel aan vervangen is.
Dus ik weet het eve niet meer, als iemand anders nog een geniale oplossing hebt laat het me alsjeblieft weten, want ik zie het echt niet meer zitten met die klote auto