Op onze Espace hebben we 18" velgen liggen met 245-45-18 banden.
Nu wil mijn broer hiermee naar de wintersport en heeft hij sneeuwkettingen gehuurd.
Echter in het gebruiksaanwijzingen boekje van Renault staat dat je met 18" velgen geen sneeuwkettingen mag gebruiken.
Weet iemand hier de reden van?
De orginele banden die eronder horen zijn 225-55-17 en dat scheelt in omtrek nagenoeg niks.
Sneeuw kettingen op een Espace
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Waarschijnlijk is de breedte bepalend. Deze banden zijn 20mm breder dan de standaardmaat, waar de dikte van de kettingen nog eens bijkomt. Waarschijnlijk past het dan niet goed meer langs de veerpoot, of bij insturen langs het binnenscherm. Renault zal wel aan de voorzichtige kant zitten met de waarschuwing.
Even monteren en kijken of 't goed vrijloopt, lijkt me. Is er alleen een probleem met helemaal insturen, dan zou het te doen moeten zijn.

Even monteren en kijken of 't goed vrijloopt, lijkt me. Is er alleen een probleem met helemaal insturen, dan zou het te doen moeten zijn.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Schijnen van die sokken te zijn die om de banden heen kunnen.
Volgens mij met dezelfde eigenschappen als een ketting, maar velen malen compacter. waardoor montage op 18 wel goed kan.
aan de andere kant, kun je beter een stalen 17 inch velg aan gort rijden, door een ongelukkig glij partijtje dan een lm 18"
Volgens mij met dezelfde eigenschappen als een ketting, maar velen malen compacter. waardoor montage op 18 wel goed kan.
aan de andere kant, kun je beter een stalen 17 inch velg aan gort rijden, door een ongelukkig glij partijtje dan een lm 18"
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Ok, weet iemand dan of je ergens (winter) wielen kunt huren.
We hebben bij de aankoop gelijk deze velgen er opgenomen.
En om nou dadelijk nog een set velgen in de schuur te hebben liggen is ook weer wat, er liggen al 2 setjes
We hebben bij de aankoop gelijk deze velgen er opgenomen.
En om nou dadelijk nog een set velgen in de schuur te hebben liggen is ook weer wat, er liggen al 2 setjes
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.