hallo
ik ga deze maand of januari een chip in mijn 5je laten zetten,alleen nog even een bedrijf zoeken.
heb wel al spagetti spruitstuk,en kathalysator is weg,dit scheelt al veel,maar vind t niet voldoene,kan heus nog wel sneller,mischien nog andere nokkenas,en dan heb ik t wel gehad,denk ik.
Is er bij de club al iemand met een chip erin,beb benieuwd of t veel verschil maakt.gr,jeannette
chip gte
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Heb je een Phase 2 blok?
en als je een chip in je GTE wil laten zetten moet je ook wel gelijk je nokkenas vervangen anders merk je het eigenlijk niet.
en als je een chip in je GTE wil laten zetten moet je ook wel gelijk je nokkenas vervangen anders merk je het eigenlijk niet.
-
- Contacteer:
ja,ik heb phase 2
mij is verteld dat alleen een chip al voldoende is,allebei is natuurlijk altijd beter,heb wel al de kop laten afvlakken,dit blok staat in garage,we hebben het mooi schoon gemaakt,en nieuwe onderdelen erop gezet,t blok war er nu in zit is ook phase 2,staat nu 216000 p de teller,loopt perfect.dus volgend jaar een vers blok erin.
mij is verteld dat alleen een chip al voldoende is,allebei is natuurlijk altijd beter,heb wel al de kop laten afvlakken,dit blok staat in garage,we hebben het mooi schoon gemaakt,en nieuwe onderdelen erop gezet,t blok war er nu in zit is ook phase 2,staat nu 216000 p de teller,loopt perfect.dus volgend jaar een vers blok erin.
-
- Contacteer:
mij is juist altijd verteld dat je er ook een andere nokkenas in moet zetten dathet anders (bijna) geen zin heeft (2Pk) ofzo maar.
Chips kun je het beste even in duitsland zoeken worden rond de 50 eur aangeboden.
Chips kun je het beste even in duitsland zoeken worden rond de 50 eur aangeboden.
-
er is een tijdje geleden iemand geweest op dit forum, die een snelle nokkenas in zijn GTE blok had laten zitten, Hagen heette hij.Hij had je wel wat meer hierover kunnen vertellen.
-
Mischien domme vraag, en mischien ook al wel 100x voorbij gekomen, maar toch vraag ik het !
Werkt dit ook voor een GTX ?
Een GTX is of een carburateur of een monopoint injectie. Het brandstof systeem is hier dan een extra restrictie (misschien bij de carb wat minder, want die heeft ook geen kat). Een chip bij injectie en een andere nokkenstok zullen best wel resultaat kunnen hebben, al weet ik niet of er wat voor te krijgen is of dat er altijd van de gte config uit wordt gegaan en dan zal je helemaal zelf uit moeten vogelen.MacMouse schreef:Mischien domme vraag, en mischien ook al wel 100x voorbij gekomen, maar toch vraag ik het !
daar zat een 19 TXE blok in.Patrick L. schreef:er is een tijdje geleden iemand geweest op dit forum, die een snelle nokkenas in zijn GTE blok had laten zitten, Hagen heette hij.Hij had je wel wat meer hierover kunnen vertellen.
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Contacteer:
TXE blok is exact hetzelfde als een GTE blok
-
- Contacteer:
nou ik begin gewoon alleen met chip,en dan zie ik het wel,weet niemand een bedrijf in nederland die dat doet??
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Helaas, ook een GTX met carburateur kan een ongeregelde katalysator hebben.Calle schreef:...misschien bij de carb wat minder, want die heeft ook geen kat...

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
En een Mégane dTi?Menno schreef:binnenkort ook eens een gte doen, leuk.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
-
- Contacteer:
hallo
zoals ik jullie heb beloofd,hier mijn bevindingen van de chip:
ik heb sinds 16 januari de chip erin,gehaald in enschede,en ze reageert feller en loopt zeer soepel naar 7000 toeren,het geluid is ook feller,top is gelijk,maar optrekken is sneller,dus ben zeer tevreden.
dit is absoluut een aanrader voor alle gte rijders.
ik heb sinds 16 januari de chip erin,gehaald in enschede,en ze reageert feller en loopt zeer soepel naar 7000 toeren,het geluid is ook feller,top is gelijk,maar optrekken is sneller,dus ben zeer tevreden.
-
- Contacteer:
Lijkt me wel een btje te veel van het goede 

Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
Melvin e.a., Henk van Fastchip heeft geen kant en klare snelle chip voor de GTE.Donleben schreef:www.fastchip.nl
Die kan wel gemaakt worden bij voldoende interesse.
Maar volgens mij zijn er andere kanalen voor een GTE chip.
-
- Contacteer:
Wel leuk dat t gelukt is en dat hij je bevalt.
Waar had je dit nu laten doen, want kwam deze posts ook nog tegen;
Waar had je dit nu laten doen, want kwam deze posts ook nog tegen;
jeannette klok schreef:he he
eindelijk een bedrijf gevonden die mijn motor kan chippen,8 januari ga ik naar enschede,kost 150 euro,niet zo duur.
ben zeer benieuwd naar het resultaat,maar dat horen jullie wel.
Ik heb afgelopen week-end eindelijk mooie foto,s gemaakt van de xenon in mijn vijffi,en natuurlijk ook een foto van mezelfen natuurlijk wat extra foto,s van mijn vijffi.
alleen nog even naar een vriend(die met dat blauwe race monster)die de foto,s erop gaat zetten voor mij.de groetjes
jeannette klok schreef:ik heb een r5 gte(1.7 multi-point injectie) op fastchip.nl kan je informatie vinden over de chip,ben ook erg benieuwd ,hoe hij dan gaat
uiteraard hou ik jullie weer op de hoogte.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Contacteer:
het klopt inderdaad dat fastchip dit in eerste instantie niet had voor gte,maar ze hebbeb ter plekke gebeld met duitsland,en die heeft toen even t juiste programma doorgestuurd n hun computer,en toen is dat geinstaleerd,binnen 45min.was alles geregeld,snel toch.
wat mij ook reuze meevalt is t benzineverbruik,heb de hele tijd lopen blazen,en op 140 kilometer 10 liter verbruikt,had t erger verwacht.
wat ook belangrijk is,is dat je met chip wel 98 tankt,ach je moet er wat voor over hebben.
wat mij ook reuze meevalt is t benzineverbruik,heb de hele tijd lopen blazen,en op 140 kilometer 10 liter verbruikt,had t erger verwacht.
wat ook belangrijk is,is dat je met chip wel 98 tankt,ach je moet er wat voor over hebben.
waar zit dat in enschede en heb je verder nog aanpassingen aan je gte? en wat koste de chip?jeannette klok schreef:het klopt inderdaad dat fastchip dit in eerste instantie niet had voor gte,maar ze hebbeb ter plekke gebeld met duitsland,en die heeft toen even t juiste programma doorgestuurd n hun computer,en toen is dat geinstaleerd,binnen 45min.was alles geregeld,snel toch.
Clio 16v.....
1) Ik heb je geen chip geleverd, sterker nog ik heb je nog nooit gezien/gesproken.jeannette klok schreef:het klopt inderdaad dat fastchip dit in eerste instantie niet had voor gte,maar ze hebbeb ter plekke gebeld met duitsland,en die heeft toen even t juiste programma doorgestuurd n hun computer,en toen is dat geinstaleerd,binnen 45min.was alles geregeld,snel toch.
2) De meesten hier weten wel ik dat ik geen mensen uit Duitsland nodig heb om een chip te kunnen 'bakken'.
Geen onwaarheden posten A.U.B.
-
- Car: GTT
en hoeveel pk winst heb je en hoeveel kost zo`n chip?jeannette klok schreef:hallo
-
- Contacteer:
het is ook een beetje vreemd,als ik hun belde noemden ze fastchip(mischien gewoon afkorting),later toen ik hun kaartje kreeg,stond er fasttech!,dus vandaar dat ik eerst ook dacht dat ze fastchip heette,nu is t duidelijk.
Ik heb 150 euro betaald,en ongeveer 10pk meer.Ik wil mijn vijffi we eens op de testbank zetten,dan weet ik precies hoeveel pk ze heeft.
Ik heb 150 euro betaald,en ongeveer 10pk meer.Ik wil mijn vijffi we eens op de testbank zetten,dan weet ik precies hoeveel pk ze heeft.