Remblokken safrane 2.5

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

De voor remblokken van mijn safrane 2.5 slijten mijnsinziens snel, zo om de 15000 km worden ze vervangen. Zou ik andere blokken kunnen laten monteren??
Ik las in het topic over die espace 3.5 een reactie van SPEEDLINE dat er upgrade sets voor renault remsystemen zijn, zijn die er ook voor mijn saffie??

Groeten PTTM
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Bart V

Voor normaal gebruik voldoen die standaard stoppers op de safrane meer dan prima (Y) Is echt geen upgrade voor nodig. Liever wat meer uitgeven voor kwaliteits remblokken. En als je toch bezig gaat, werp dan ook even een kritische blik op de schijven. Zijn ze dun/ingesleten/vervormd etc VERVANG ze dan. Setje nieuwe blokken met nieuwe schijven slijten aanzienlijk minder snel, dan nieuwe blokken op gebruikte (oneffen) schijven. Remmen zijn geen bezuinigingspost!!

Succes
Hessel
Über-Spammer
Contacteer:

Bart V schreef:Voor normaal gebruik voldoen die standaard stoppers op de safrane meer dan prima (Y) Is echt geen upgrade voor nodig. Liever wat meer uitgeven voor kwaliteits remblokken. En als je toch bezig gaat, werp dan ook even een kritische blik op de schijven. Zijn ze dun/ingesleten/vervormd etc VERVANG ze dan. Setje nieuwe blokken met nieuwe schijven slijten aanzienlijk minder snel, dan nieuwe blokken op gebruikte (oneffen) schijven. Remmen zijn geen bezuinigingspost!!

Succes
Zal daar eens naar kijken :foto: , wat zijn kwalitatief goede blokken??

PTTM
Bart V

Ferodo of mintex (Y)

Weet alleen niet in hoeverre het leverbaar is voor jouw type auto.

Daarvoor zou je eens kunnen kijken op http://www.dutchpowertrading.nl
Menno

kweetnie wat je d'r nu op hebt zitten, maar als 't merkloos van de automaterialenzaak is, dan zijn originele blokken al een heel aardige upgrade.
rev it like a rental
Hessel
Über-Spammer
Contacteer:

Menno schreef:kweetnie wat je d'r nu op hebt zitten, maar als 't merkloos van de automaterialenzaak is, dan zijn originele blokken al een heel aardige upgrade.
Daar ze je iets hb geen idee wat t garage bedrijf eronder zet, zal er eens naar vragen!!

Hesselpttm
Plaats reactie