Opgevoerde Renault motor in Volvo340 Het turbo virus broeit.

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Zo! :D

Het is weer even geleden maar ik plaats maar weer een topic.
Aangezien mijn 340 11/12 september tijdens de Volvo oldtimer beurs naast de Volvo300 clubstand binnen staat.
Probeer ik nog de puntjes op de i te zetten.

En aangezien ik nogal wat commetaar kreeg van
Laguna 2 over de velgenspray op zijn en mijn eigen klepdeksel. :p :lol:
Heb ik besloten om het wat beter aan te pakken.

Zie hier 8)

[img]http://www.volvo300club.nl/discus/messages/29/5146.jpg[/img]

MOT alleen nog verchroomd worden.
Hij is nu alleen nog schoongemaakt/gepolijst voor 40(pl)euro. (Y)

Greets
Andries
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

hee andries ben het helemaal vergeten man maar ik kom nog een keer babbelen en anders als je een keer in de buurt van roden komt kom dan maar eens bij mij kijken. vr/gr mark b
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Marc01
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 14 jul 2004 7:06
Locatie: Egmond
Contacteer:

GTTprutser schreef: MOT alleen nog verchroomd worden.
Hij is nu alleen nog schoongemaakt/gepolijst voor 40(pl)euro. (Y)

Greets
Andries
Wat kost dat verchromen? Zag nl hier http://reichhard-motorsport.com/catalog ... 1b2ad54577 een compleet verchroomde klepdeksel voor 89 euro...
R5 GT Turbo
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Dat heb je mooi uitgezocht. (Y)

Ik weet nog niet wat ik aan het verchromen kwijt ben.
Maar in elk geval ga ik naar Lievers B.V in Gorredijk.
Die hebben me ook het polijst bedrijfje Bies in Haulerwijk voorgesteld.
En die heeft dan ook toppie werk geleverd. (Y)

Helaas is dat GTT klepdekseltje weer net even anders kwa beugeltjes. :p
Maar het gaat wel om een ruil systeem.
Je moet een ontvette intakte std. GTT klepdeksel inleveren.
(Of ik zoek een GTT blokje wat onder dat mooie dekseltje past :lol: .)


Greets
Andries
Marc01
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 14 jul 2004 7:06
Locatie: Egmond
Contacteer:

GTTprutser schreef:Dat heb je mooi uitgezocht. (Y)

Ik weet nog niet wat ik aan het verchromen kwijt ben.
Maar in elk geval ga ik naar Lievers B.V in Gorredijk.
Die hebben me ook het polijst bedrijfje Bies in Haulerwijk voorgesteld.
En die heeft dan ook toppie werk geleverd. (Y)

Helaas is dat GTT klepdekseltje weer net even anders kwa beugeltjes. :p
Maar het gaat wel om een ruil systeem.
Je moet een ontvette intakte std. GTT klepdeksel inleveren.
(Of ik zoek een GTT blokje wat onder dat mooie dekseltje past :lol: .)


Greets
Andries
Ok, ik dacht dus dat je een gtt had, ivm je schermnaam, misschien beetje kort door de bocht van mij :~ , ben erg benieuwd naar je eindresultaat!
R5 GT Turbo
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Jullie raden het echt noooit!

Het blokje is al een tijdje weer als vanouds begonnen te smoken en naar olie te stinken. :(
Ik weet het echt even niet meer en zit zo gezegt met mijn handen in mijn haar.

Het lijkt precies op wat er eerst aan de hand was.
Toen had het revisie bedrijf de 3 delige olieschaapveren met te weinig voorspanning en te veel slotspeling gemonteert.
En het was een boel Gekl#$"!"$t om het onder garantie weer in orde te krijgen.
Want het lag volgens hun altijd weer aan wat anders.
Maar er zijn dan 2 delige olieschaapveren gemonteerd die volgens het bedrijf wel voldeden.

Maar ik ben bang dat ik nu weer terug bij af ben. :@
En ik had ook deze keer de eerste 2000 km'm echt tering rustig gereden.
Ik heb trouwens Kroon 10w40 systetische olie in de motor gegooid.
En na 100 km direct vervangen + filter.
Maar ik heb dus nu weer een tijdje een naar olie stinkende rookwolk.
Ik snap er echt niets meer van.
Het begint op een nachtmerrie te lijken.

als ik em met een warme motor na een tijdje starten. als ik voor het stoplicht rem en stilsta.
als ik na even remmen weer gasgeef.

Ik ga in elk geval op zoek naar een Std. B14-4e sloopmotor met +- 100.000 km op de klok.
Die een beetje opknappen.(Pakkingen, keerringen)
schoonmaken en glans zwartverfen.
Die wou ik er dan maar eerst in gooien.

Wat ik kan nu niet lang stilstaan met deze auto.
Vanwege mijn werk.
En ik wil 2 okt. met een DB drag en pioneer sound kwality wedstrijden meedoen op Assen. :p


Heeft iemand tips zodat ik de schaapveren als probl. michien kan uitsluiten?
Of weet iemand waar ik terecht kan met dit probleem?
Of een goed revisie bedijf weet?(Want ik ben logieser wijs het vertrouwen kwijt.)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

zoals ik al eerder tegen je verteld heb is eggens wat mij betreft geen tuning specialist (N) revisie weet ik niet.
echter wel heel erg jammer dat je nu al weer zoveel problemen hebt. :(
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

kan begrijpen dat je het nu echt beu begint te worden, maar ik zou gewoon eens even een goed gesprek voeren met de leiding gevende binnen het bedrijf waar je motor hebt laten nazien, want als ze zulk werk afleveren dan zullen ze zelf toch ook wel snappen dat dat niet kan, en probeer dan een oplossing te zoeken. je hebt toch betaald om je blok weer goed te krijgen niet voor een rokend en olie zuipend blok
R5GTT. Drive it like you stole it
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

mark 5t schreef:zoals ik al eerder tegen je verteld heb is eggens wat mij betreft geen tuning specialist (N) revisie weet ik niet.
echter wel heel erg jammer dat je nu al weer zoveel problemen hebt. :(
Eggens heeft een goede naam op revisiegebied
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Dat probeer ik ook niet onderuit te halen maar ik heb gewoon erg veel pech met ze.
Ik weet ook dat ze meestal goed werk afleveren.

Maar hoe dan ook zit ik er maar mooi mee.
En kwa tuning heb ik zelf lang van te voren dingen uitgezocht en heb na lang wikken en wegen besloten wat te doen.

Het grootste verschil is de nokkenas.

Maar de aanpassingen zaten allemaal in kleine dingetjes.
- hydraulische distr.ketting spanner.
- tuimelaarsas van een GTT.
- en nog wat dingetjes die ik nu even vergeten ben.

En dan heb ik de krukas en dingen die daar aanzitten gebalanceerd.
Maar voor de rest is alles gewoon std. gehouden aan het onderblok.
Het is allemaal sterk genoeg.
En door het even balanceren haal je weer heel wat onbalans/krachten uit je draaiende motor.

Dus dit is nog gebruikt.
-oude zuigers
-oude cill.
-oude krukas/drijfstangen.
-losse onderblok.
-oliepomp kon na controle nog prima volgens Eggens.
(Zit nu echter te denken aan een nwe. GTT oliepomp.)

Dus alleen nwe lagers en zuigerveren. :smoke:
En dat heeft duzzz nie zo veel met tuning te maken.

En de `oudeŽ Eggens beweerde toen ik de vorige keer met dezelfde klacht kwam dat mijn motor niet gereviseerd was maar `opgefrist`.
En dat aleen omdat er nog oude onderdelen in zaten.
En dat niet alles nieuw was.
En als het bij het uitmekaar halen iets met mijn oude onderdelen te maken had dan kon ik alnog voor de kosten opdraaien.

Het kwam op mij wat krom over omdat ik er toch vanuit mag gaan dat alles goed gecheckt wordt voor het in de motor komt.
En als ze iets niet vertrouwden konden ze van mij zonder al te veel gedoe een nieuw onderdeel bestellen.

Weet iemand of dit bovenstaande verhaaltje ook klopt?

Greets
Andries Hofstra
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

zal misschien wel een goed revisie bedrijf zijn maar dit lijkt toch wat mij betreft nergens op. :(
stoppen met dit bedrijf is mijn idee.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

O ja voor ik het vergeet.

Ik heb alweer een ander tijdelijk blokje geregelt.
Omdat ik voor mijn werk en voor 2 oktober met db drag en sound kwality wedstrijden weer moet rijden.

Ik wist nog een iemand die nog een blokje had liggen.
Deze man is bij ons in wijk aan ht rondcrossen met panzerwagens en andere legenvoertuigen. :worship:
Ik heb hem met een kruiwagen opgehaald.
Net zo makkelijk toch?
(De hele straat voor de ramen. :lol: )

Dit onderblokje heeft 66.000 kms gedraaid en ziet er nog erg fris uit. :p
Even opfrissen met nwe. keerringen even de cill.kop overzetten.
En dan heb ik alle tijd om rustig alles met de "nwe" motor te regelen. (Y)

En ik heb de old-timer beurs afgezegt dus die tijds- druk heb ik ook niet meer. :p
Dus zo hoop ik dit weer op te lossen.

Greets
Andries
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Het olie prob. bleek mee te vallen en is nu opgelost.
Ook had ik nog een bizar koel probleem.
Toen ik op de snelweg zat begon mijn koelvl.temp. terug te lopen. :evil:
Dus ik wat rustiger naar huis rijden.
Wat bleek de termostaat was lek!
En ik heb wat over kwa koeling omdat ik een koelblok van een 340 diesel heb.
Maar nwe. winter termostaat erin en prob. opgelost.
Ook heb ik mijn verchroomde kleppendeksel eindelijk opgehaald en gemonteerd.
Ben Utrecht op en neer geweest en heb het blokje mooi schoon gereden. :p


Zie hier fotos.

[img]http://www.volvo300club.nl/discus/messages/29/5329.jpg[/img]

[img]http://www.volvo300club.nl/discus/messages/29/5330.jpg[/img]


[img]http://www.volvo300club.nl/discus/messages/29/5331.jpg[/img]

[img]http://www.volvo300club.nl/discus/messages/29/5332.jpg[/img]


Wat vinden jullie? 8)

Greets
Andries
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Dat ziet er erg schoon uit. Als nieuw, zeg maar. (Y) Mooi luchtfilter :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

:worship: :worship:
ziet er super uit zeg, dan kan je de kap nog es open zetten :) alles mooi in de lak (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

WAhOOOO! :D
Ik heb ze dan eindelijk.
[img]http://www.volvo300club.nl/discus/messages/29/6382.jpg[/img]

Morgen heb ik de Ferodo DS2500 blokjes erbij.

Ook heb ik een telefoongesprek gehad met intrax.
Deze jongens bouwen ook ophangingspaketten voor volvo 360 cup autos met hele goede resutaten.
En ze kunnen een custom veren/demper pakket om mijn auto bouwen voor 250 euro per kant.
Effe sparen dus weer.:beer:

Greets
Andries
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

Goed bezig! (Y)
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Wel de schijven goed om monteren, he? Dus als de auto naar voren rijdt moeten de groeven naar buiten lopen, vanaf de blokken gezien, zeg maar, als je begrijpt wat ik bedoel enzo, of praat ik poep?

Bij de weg, het ziet er erg strak uit!! (Y)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

leg eens uit calle!!!!!!!!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zo waaiert ie de remstof en eventuele regen van de schijf naar buiten ipv naar binnen waar het blijft hangen.
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Steven schreef:Zo waaiert ie de remstof en eventuele regen van de schijf naar buiten ipv naar binnen waar het blijft hangen.
Heet jij Calle? :p :lol: Dank je, idd.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

wat een onzin door de middlpunt vliegende kracht wordt allles toch wel naar buiten geslingerd.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

mark 5t schreef:wat een onzin door de middlpunt vliegende kracht wordt allles toch wel naar buiten geslingerd.
Wat betreft de regen wel, maar remstof niet. Het gaat er vooral om dat tijdens het remmen de stof naar buiten i.p.v. naar binnen wordt afgevoerd. Als dat naar binnen gaat duw je het in de hoek van groef waar het vast kan koeken, hobbels kan gaan geven en uiteindelijk de effectiviteit van de remmen kan compromiteren of zelfs de schijven slopen. Er is hier iemand op het forum (even vergeten wie) die een GTT had gekocht waar ze verkeerd zaten en die heeft ze dus kunnen vervangen ondanks dat ze niet zo oud waren.

Ik zag laatst bij automaterialen zaak de turck in Ehv nog een golf gti staan waar ze ook verkeerd om zaten en heb toen even goed gekeken. Die waren nog redelijk nieuw maar hadden wel al die ophopingen en begonnen er al minder fris uit te zien daar, dus ik denk dat de eigenaar van die auto snel teleurgesteld gaat zijn.
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

HMMM zoals ik je dus begrijp is DIT dus niet de goede manier.
Er zaten stikkers op de schijven geplakt.
En dit was dan de juiste manier.
Maar ik zou het natuurlijk nog kunnen aanpassen.
Volgens de man die raced met de 360 cup remt het nu ook bijtiger.

[img]http://www.volvo300club.nl/discus/messages/29/6540.jpg[/img]

Dus is dit nu (Y) of (N) :p

Greets
Andries
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dis goed, ziet er ook pittig uit zo.
Alleen niet geventileerd?
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Nope niet geventileerd.
helaas is dat niet te verkrijgen zonder erg veel geld over de balk te gooien. :p
Omdat ik dan deze klauwen niet meer kan gebruiken.

En ik ben nog van plan om mijn auto om te bouwen naar 5 bak.
En dan is het toch ook leuk dat ik nog dit soort dingen kan doen.


[img]http://www.volvo300club.nl/discus/messages/29/6514.jpg[/img]

[img]http://www.volvo300club.nl/discus/messages/29/6513.jpg[/img]

Deze woog eerst 14 kg!
Kijk maar hoeveel dat nu is.
Hij is ook gebalanceerd met de drukgroep. :beer:

Greets
Andries
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Lekker bezig Andries :)

Gaat het weer een beetje met de rug dan?
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Het gaat goed met de rug (Y) .
ben al een half jaar zonder fisio terapie.
Ik moet het wat bijhouden met fitnes en oefeningen thuis.
Maar als je om de haverklap werkloos bent :@
Wordt alles nog niet zo zwaar belast :p .

Greets
Andries
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Zo even een update!

De 5 bak is nu een feit! (Y)
Morgen even wat fijnafstellen aan de koppeling en schakelweg.
En renault blokje weer even klepstellen.
Hij rijdt mooi vlot Dankzij het afgedraaide vliegwiel.

En volgende week gaat ie naar Gorredijk (Freddiecane) en op de test bank.
Zelf denk ik 83 pk met deze setup maar das even een voorzichtige schatting.
Ook is het rijden op de snelweg een heel verschil.
3100 rpm in de 5 met 120 op de teller.

En ook mooi meegenomen dat ik ook direct 45 kg lichter ben zonder cvt.
En dat merk je dus wel weer. :)

[img]http://www.volvo300club.nl/discus/messages/29/6792.jpg[/img]

[img]http://www.volvo300club.nl/discus/messages/29/6793.jpg[/img]


En nog een mooi winters plaatje

[img]http://www.volvo300club.nl/discus/messages/29/6797.jpg[/img]

Greets
Andries
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

En wat ik nog vergeten ben is dat er nu dus een 1,7 in past.
Dus mischien zit er eind volgend jaar een 1.7 i of 1,7 i turbo in.

Greets
Andries
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

mooi hoor lekker geknutseld zo te zien (Y)
ga zo door en lees je pm even.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hehe je houd jezelf lekker bezig Andries, zo hoort het (Y)
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Gaat lekker zo andries (Y) . als je de plannen door zet met de 1700 turbo wil ik wel ff langs komen met 1 van de 2 5jes 8)
There will be plenty of time to rest when your dead
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Komende Donderdag gaat mijn wagentje op de rollenbank.
Hij gaat naar freddie Cane in Gorredijk.
Hij heeft me nog een tip gegeven over de renix.
Een truukje jullie wel bekend denk ik?

[img]http://www.volvo300club.nl/discus/messages/29/6898.jpg[/img]

Het rijdt al weer een stuk beter.

Maar nu ben ik eigelijk op zoek naar een renix die het spul nog wat extra vervroegd.
Dit zijn de renixen in de volvo's

Type motor 900 omw/min 2500 omw/min
B14-3e 10'+2 21'+3
B14-4e/4s 6'+2 20'+3

Dit is weer eens nieuw terein voor me. :p
Heeft renault nog een mooiere renixs kwa vervroeging?

Greets
Andries.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Dure volvo :wink:
Plaats reactie