kunnen er op een clio verschillende brandstofpompen gemonteerd worden ?
met meer druk ik heb het over de pomp die onder bij de tank zit
[Clio 16v] Brandstofpomp
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
is 3.5 bar niet genoeg??Christian schreef:kunnen er op een clio verschillende brandstofpompen gemonteerd worden ?
En vraag rob, of ptrgte eens wat voor pomp die er onder hebben zitten. icm met een 2.0 l blok.
Project: GTT Blue Sport
nou ben weer eens zo slim geweest ^&$%^$^%#%$#$ heb het lange tutje er er gebroken een nieuwe kost 250 euro bij de dealerFrits schreef:is 3.5 bar niet genoeg??Christian schreef:kunnen er op een clio verschillende brandstofpompen gemonteerd worden ?
met meer druk ik heb het over de pomp die onder bij de tank zit![]()
En vraag rob, of ptrgte eens wat voor pomp die er onder hebben zitten. icm met een 2.0 l blok.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
kom eens op msn. aub.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Als ik hem goed heb begrepen wel.Menno schreef:bedoel je de pomp IN de tank?
maar volgens reno kost i 250 euroMenno schreef:dat is het pompje voor je reservetank, het heeft geen nut om die te up-graden.

dat was een brandstof pomp
ik heb hem toen aan gewezen in dat programma van hun en kwam 6.95 euro te staan maar dat kan dan wel kloppen dus
menno heb jij er niet nog 1liggen

rij danweer zelf nogsteeds met een 16v pomp op 2 liter, zit volgensmij ook weinig verschil in onderling.Frits schreef:is 3.5 bar niet genoeg??Christian schreef:kunnen er op een clio verschillende brandstofpompen gemonteerd worden ?
met meer druk ik heb het over de pomp die onder bij de tank zit![]()
dacht dat die van de rsi ookweer in de 16v terug te vinden was, williams heeft wel een andere, maar of deze nou zwaarder is....
ja dat pijpje is er dus bij mij ook afMenno schreef:ik heb ff gekeken, en heb er idd nog 1tje liggen................met afgebroken pijpje![]()
pompje kost 39 euro bij de dealert.
nr: 7700809071
pm antwoord: l8r, on it's way

nou ga mischien morgen gelijk even langs
-
- Contacteer:
Wat is de standaard drukwaarde van een 16v pomp? (3 of 3,5 bar)Christian schreef:kunnen er op een clio verschillende brandstofpompen gemonteerd worden ?
Volgens mij is er ook een keer sprake van geweest om een BMW pomp te monteren. Deze zou een grotere capaciteit hebben. Van welk model/type BMW is dit dan?
Kan iemand hier misschien wat meer duidelijkheid over vertellen?
Alvast bedankt.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Zal toch in een willie en een 19 16v een zelfde pomp zittenDonleben schreef:In welke andere (Renault) modellen zit dezelfde brandstofpomp als in een clio 16v?

De pomp levert als het moet wel meer dan 3,5 bar, het is de drukregelaar die dit REGELT...Donleben schreef:Wat is de standaard drukwaarde van een 16v pomp? (3 of 3,5 bar)Christian schreef:kunnen er op een clio verschillende brandstofpompen gemonteerd worden ?
Volgens mij is er ook een keer sprake van geweest om een BMW pomp te monteren. Deze zou een grotere capaciteit hebben. Van welk model/type BMW is dit dan?
Kan iemand hier misschien wat meer duidelijkheid over vertellen?
Alvast bedankt.

Melvin heeft het BMW verhaal verkeerd begrepen, ik heb een BMW 3,5 bar drukregelaar erop zitten, maar wel een originele pomp...achteraf was dit niet nodig, want Rob rijd gewoon met 3,0 bar en dat gaat prima...
-
- Contacteer:
Dat krijg je als je drie BMW's hebt gehad hè!Menno schreef:Melvin wil gewoon graag iets van bmw op z'n auto, elke paar maanden vraagt ie d'r weer eens naar, laat 'm toch lekker
De vraag hiernaar komt omdat het weleens wordt besproken, maar verder wordt er niet opingegaan. Dan ben ik weer nieuwsgierig hoe het dan zit. vandaar dat ik er wel eens op terug wil komen...
Omdat ik toch de drukverhoudingen wilde weten van wat ik nu heb, kwam ik dus wel op hogere waardes. Tevens wilde ik weten of de benzine aanvoer in hogere toerentallen ging zakken. Ik heb een drukmeter aangesloten op de aanvoerslang bij de brandstofrails en deze meter in de auto getrokken. Ik kwam uit op de vogende resultaten;
Stationair 4 bar
Koppelng in 3,8 bar
Volle belasting 4,5 of 4,6 bar
-
- Contacteer:
Jasper16v schreef:Zou een andere pomp een verbetering zijn op mijn 2.0 16v?
Zo te lezen maakt dit dus helemaal niets uit Jasper.PtrGte schreef:De pomp levert als het moet wel meer dan 3,5 bar, het is de drukregelaar die dit REGELT...![]()
Melvin heeft het BMW verhaal verkeerd begrepen, ik heb een BMW 3,5 bar drukregelaar erop zitten, maar wel een originele pomp...achteraf was dit niet nodig, want Rob rijd gewoon met 3,0 bar en dat gaat prima...
Ben jij trouwens al n keer op n testbank geweest?