[R5GTT]Veel rook bij gas los...???

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
jeroen_natas

Hoi,

Wij waren bij de meeting van STU geweest en op de terugweg even lekker doorgereden...
Nu viel het ons (en de mensen achter ons :s ) op dat de GTT met gas loslaten (en dus ook met schakelen) er nogal een berg rook uitgooit.
Een teveel aan brandstof neem ik aan???
Maar is dit normaal of moet de carb aafgesteld worden????
Droes

kan dat ook niet aan de turbo liggen?
Steven
Car: M536

Das duidelijk de turbo die niet geheel nieuw meer is, maar rustig aan geen paniek.

Ververs eerst de olie eens en gooi er een dikmaker als 'Wynns Supercharge' doorheen. Dit maakt de olie iets dikker waardoor ie wat minder snel via de keerring ontsnapt. Zo kan het al best eens wat minder zijn.

Ik had het toen ik mijn GT 2 jaar terug kocht, ik heb toen nog ruim een jaar met die turbo gereden voordat de wolken pas echt ernstig begonnen te worden.

Ik vond die wolken soms ook erg grappig, kwam je bij een snelwegafrit, lekker ff afremmen op de motor voor het stoplicht en dan rond de 3000-3500 toeren gooide ie een flinke wolk eruit.
Soms stond ik dan stil en dan haalde die wolk mij vanachter weer in :D
Mensen die dan naast je staan en heftig gebaren dat er iets niet goed is, dan lach je vriendelijk terug en spurt je volgas weg... heerlijk :lol:

Maargoed hou het er maar op dat de turbo aan het overlijden is en ergens in de toekomst vervangne moet worden, maar als het nog niet extreem is kun je er nog rustig mee doorrije. Zolang je het oliepeil maar in de gaten houd :)
jeroen_natas

okeej, bedankt voor de tip... dan gaan we wel alvast sparen voor een goede turbo :D

we gaan de carb toch ook wel even afstellen want hij loopt ook niet helemaal lekker... houdt iets in en stottert ook wat met stationair lopen....
5gt8vturbo

ligt er helemaal aan wat voor kleur de rook is. is hij blauw lekt je turbo is hij een beetje zwart is het te veel brandstof dus staat je carb niet goed.
Steven
Car: M536

Bij gas los kan het zo goed als geen benzine zijn of je carb is echt finaal gaar, maar dan moet het wel zo achterlijk veel benzine zijn dat als je de koppeling intrapt ie zou uitvallen en hij normaal niet eens zou kunnen rijden.
jeroen_natas

Tis moeilijk te zien wat voor kleur het is....maar ik dacht dus zelf aan teveel brandstof...omdat ie stationair ook niet netjes loopt en omdat ie ietsje inhoud en volop klapt met gas los uit de uitlaat.......
-Ray-
Contacteer:

kijk eens of je wel een CO schroef hebt.

carb eraf trekken en schoonmaken, alle sproeiers uitblazen.

acceleratie sproeier en pompje nakijken, veertje nog vast?
Immer wieder die verdammte Holländer
jeroen_natas

Gaan we zeker doen maar dan moeten we eerst weten hoe dat nou precies allemaal in elkaar zit :S
-Ray-
Contacteer:

what goes up, comes down. zelfde manier weer monteren als dat je het losgehaald hebt, simpel gezegd hè ;)

het valt allemaal best wel mee, en anders laat je het iemand doen. delegeren heet dat :p

ik heb ergens hier een exploded view gepost van een GT carb, zoek die ff, kan je denk wel wat mee.
-Ray-
Contacteer:

jeroen_natas

is dit de goed carb? of zijn de gtt`s niet met verschillende carbs geleverd?

bedankt in ieder geval :)
-Ray-
Contacteer:

ja dit is de goed carb
jeroen_natas

okeej heel erg bedankt dan :D
Plaats reactie