fase 1 veerpoten onder een fase 2
kan ik veerpoten van een fase 1 zomaar onder mijn fase 2 gt turbo monteren, ik heb begrepen dat dit zou kunnen indien ik ook het fusee stuk van een fase 1 gebruik, klopt dit?? of moet er nog meer aangepast worden zodat mijn wielen er normaal onderstaan, en geen extreme camber hebben ofzo
R5GTT. Drive it like you stole it
ah oke
het gaat om een schroefset voor een fase 1, degene waar ik hem evt van zou overnemen zei dat hij hem ook onder een fase 2 had gehad en dat hij alleen de fusee van een fase 1 had gebruikt en dat het dan zou moeten gaan, maar ik wil dit wel even zeker weten zodat ik strax niet met een schroefset zit die niet onder mijn gtt past
het gaat om een schroefset voor een fase 1, degene waar ik hem evt van zou overnemen zei dat hij hem ook onder een fase 2 had gehad en dat hij alleen de fusee van een fase 1 had gebruikt en dat het dan zou moeten gaan, maar ik wil dit wel even zeker weten zodat ik strax niet met een schroefset zit die niet onder mijn gtt past
Ach tis altijd wel passend te krijgen, maar die fusees zijn gewoon identiel.
Vet verschil zit het in de afstand van de gaten in de veerpoot onder waarmee je em aan het fusee vastmaakt.
Bij fase 1 zitten die gaten loodrecht onder elkaar
Ook komt de veerpoot precies in het midden van het veerkokergat op de veerpoot in je auto.
Bij fase 2 zit het onderste gat verder van de demper af.
En hier zit het middenpunt van de demper verder naar buiten (trek die dop maar eens van je veerpoot af, dan zie je dat die demperstang verder naar buiten zit).
Dus gewoon de complete veerpoot scoren met die topschotel, dan gaat het goed.
Vet verschil zit het in de afstand van de gaten in de veerpoot onder waarmee je em aan het fusee vastmaakt.
Bij fase 1 zitten die gaten loodrecht onder elkaar
Ook komt de veerpoot precies in het midden van het veerkokergat op de veerpoot in je auto.
Bij fase 2 zit het onderste gat verder van de demper af.
En hier zit het middenpunt van de demper verder naar buiten (trek die dop maar eens van je veerpoot af, dan zie je dat die demperstang verder naar buiten zit).
Dus gewoon de complete veerpoot scoren met die topschotel, dan gaat het goed.
De geometrie van de voorwielen bij ph 1 en 2 zijn hetzelfde dacht ik bij rechtuitstand, de veerpoot staat alleen wat meer rechtop. Dit heeft dus wel gevolgen bij het sturen, aangezien de as waarover het wiel draait anders is en dus ook de positie van het wiel t.o.v. het wegdek anders is. Dit is dan ook het grootste verschil is de rijd- en veerkarakteristiek tussen een ph.1 en 2.
Met die set eronder (wat verder geen problemen moet geven) heb je dus een ph.2 auto die rijdt als een ph.1. Ik heb zelf een ph.2 GTT gehad en de GTE die ik had had en de GTT van matijs hebben beiden een ph. 1 setup en daar zit toch best wel een verschil in. Zelf heb ik een lichte voorkeur voor ph.2, maar ik weet niet hoe het wordt als je gaat verlagen.
Oja, wel weer laten uitlijnen nadat je die set eronder zet, maar dat spreekt voorzich, en dan natuurlijk met de specificaties van een ph.1
Met die set eronder (wat verder geen problemen moet geven) heb je dus een ph.2 auto die rijdt als een ph.1. Ik heb zelf een ph.2 GTT gehad en de GTE die ik had had en de GTT van matijs hebben beiden een ph. 1 setup en daar zit toch best wel een verschil in. Zelf heb ik een lichte voorkeur voor ph.2, maar ik weet niet hoe het wordt als je gaat verlagen.
Oja, wel weer laten uitlijnen nadat je die set eronder zet, maar dat spreekt voorzich, en dan natuurlijk met de specificaties van een ph.1
het gaat hem niet zo zeer om het lekkerder rijden, maar om de mogelijkheden in afstelling die je hebt bij een schroefset t.o.v een normale schokbreker/veer constructie. dus de weg ligging zal er wel op vooruit gaan, en als ik dan wat comfort in lever noujah das dan jammer daar heb ik geen gtt voor gekocht