Temperatuur Laguna 1994 (1.8 RN F3P motor)

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
paulvanderzande

Van mijn Laguna 1994 blijft de motor temperatuur te laag (op snelweg op onderste streepje). Ook wordt kachel niet echt warm, en blijft stationair te hoog (choke blijft staan).
Ik vermoed lekke/hangende thermostaat.
Kan iemand mij zeggen wat het renault partnummer is van de thermostaat en pakking?
Waar is deze het goedkoopst te krijgen?
Heeft iemand ervaring met bestellen bij: http://autoteil-ersatzteil.de

Thanks.
iwi

als ik jouw was zou ik gewoon de dealer even opbellen en vragen of ze het opzoeken...
Riël
Über-Spammer

Ik zou ook gewoon bij de automaterialenzaak gaan, zo'n ding kost je maximaal 15 euro.

Klopt je temp. sensor wel ? Hoog lopen én de wijzer op koud .. meet de temperatuur anders eens na.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
paulvanderzande

Bedankt voor all hulp (hmmm) tot nu toe.
Partnummer is 7700872554 a 28.86 Euro incl. pakking
(bij Renaultdealer in NL).
(9.31 Euro bij http://autoteil-ersatzteil.de ).

Volgende vraag: ik neem aan dat hij daar zit waar de aanvoerslang van het blok afkomt (richting bovenkant radiateur). Dus rechterzijde blok achter het luchtfilter (tussen blok en luchtfilter)....
Kun je ergens on-line tekeningen zien van deze motor? :worship:
Menno

ik zou zo online geen motor-tekeningen weten, maar hij zit wel waar jij 'm beschrijft. ff langs de brezan, die hebben 'm zo liggen, voor dezelfde lage prijs. (neem ook gelijk ff koelvloeistof mee, kan je 'm weer bijvullen ook). Ding d'r in klussen, en weer warm verder. Qua slijtage en brandstofverbruik is het trouwens ook wenselijk om dat ding zo snel mogelijk te vervangen.
rev it like a rental
paulvanderzande

Partnummer is niet 7700872554 (blijkt 10 mm te klein in diameter, op de fiets terug naar Renaultdealer, goeie gehaald). Foutje (van hun).
Ingezet, probleem opgelost.
Kachel, verbruik, temperatuur meter ok.
Headlong

paulvanderzande schreef:Partnummer is niet 7700872554 (blijkt 10 mm te klein in diameter, op de fiets terug naar Renaultdealer, goeie gehaald). Foutje (van hun).
Ingezet, probleem opgelost.
Kachel, verbruik, temperatuur meter ok.
cool!
Plaats reactie