renault express, lekt olie

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
botsai

Hallo allemaal,
Mijn express lekt (knap veel) olie, weet iemand hoe je kan uitzoeken waar die olie vandaan komt? Ik ben als de dood dat mijn koppakking naar de haaien is, hoe kan je dat zelf uitzoeken? Is daar een methode voor? (Liefst zonder het gebruik van een brug)

vast bedankt
Bart V

Kijk eerst de krukaskeringen even na, vaak lekken die dingen daar. Als de kering lekt zie je druppels onder de auto tussen de motor en de bak, en/of aan de zijkant van de motor. In beide gevallen komt de olie dus vanonderen.

Succes
botsai

ik denk dat het dat is, de olie lekt daar en ik heb (op aanraden van iemand) een vlammetje gehouden bij mijn oliepeilstok om te kijken of het spat - wat er op zou duiden dat er water bij de olie zit - en op een lekke koppakking duidt.

In de vraagbaak staat dat ook in dit geval de motor uit elkaar gehaald dient te worden.
Dat zal ook wel een flinke bom poen kosten neem ik aan, enig idee - nog een tip voor een betrouwbare niet te dure garage?
botsai

Ik reed gisterochtend op de snelweg, en toen begaf ie het... tsja...
Motor naar de klote, dat was hem dan.
Helaas
~thijs~
Contacteer:

Dat wordt een GTT blok erin
pierre

botsai schreef:Ik reed gisterochtend op de snelweg, en toen begaf ie het... tsja...
Helaas
probleem opgelost, of toch maar weer een renault ?
Riël
Über-Spammer

botsai schreef:Ik reed gisterochtend op de snelweg, en toen begaf ie het... tsja...
Helaas
Toen je de peilstok toch in de handen had, had je toen ook even gepeild ??

Een koppakking geeft vrijwel nooit olielekkage. Dus ik geloof niet zo in dat verhaal. Als je zonder olie hebt gereden ben je goed bezig geweest :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
pierre

mijn koppakking heeft zo'n 15 jaar olie doorgezweten en nu is ie droog als kurk, na vervanging.

maar dit is onschuldig, dus het fatale olielek zat gegarandeerd ergens anders.
er gaat maar 3l olie in, dus duurt het niet lang voor het zaakje droog staat, meeste mensen zijn zuinig met olie.
Plaats reactie