Is vreemd, maar autos in NL hebben veeeeeeeeeeeeeeeel minder km's dan vergelijkbare in DL. En nou weet ik dat Duitsers misschien ietsje meer rijden, maar sommige van die fanta km-standen hier in NL geloof ik dus echt niet.
Naja, als je ziet dat iemand zo dom is geweest om een auto te kopen (nieuw) en hem dan in de garage stil heeft laten staan (2 decennia lang), dan is dat aan de auto wel te zien, en is het enige wat ik niet begrijp de eigenaar zelf. Maar dat zul je wel direkt zien aan de auto.
Maar een 16v waar gewoon in gereden wordt heeft never nooit niet zoweinig km's, dat weet iedereen.
Je kent ze wel, die aanbiedingen,16v 1991, helemaal gaar gereden en een stickertje erop met 98000km. (of 140.000km) En meteen 3 mille bovenop de prijs. Ik laat mij niet bezeiken door die zwendel, maar ik begrijp dus dat er mensen genoeg zijn die dat wel doen. Is ook te merken aan de verkoper die in dat geval absoluut niet met de prijs omlaag wil omdat hij weet dat iemand anders er wel intuimt.

Geert, de auto's die op marktplaats worden aangeboden (waar dus gewoon in gereden is) hebben veel km's. Als je een auto met weinig km's wil, moet je op zoek naar een nieuwer model, maar dat zit er misschien financieel niet in. Bij mij ook niet...maar die clio rijdt wel fijn, ondanks 210.000km is ie fijn strak.
Als je eentje tegenkomt met 110.000km uit 1991, en hij zou ECHT zo weinig gereden hebben, dan zullen ze daar ook zoveel geld voor vragen, dat je zelf denkt "lamaarzitten, hou em zelf maar".
't Is ook merk-afhankelijk. De jan-modaal-auto's die wij allemaal op dit forum kunnen betalen zijn auto's die gebruikt worden als vervoermiddel of als "goedkope" hobby. We praten niet over een jaguar XJ220

Of een GTO uit 64 california edition, of een X-type, of een 911 turbo RS (klassieker)...etc etc.
Nog iets wat het ietsje duidelijker maakt. Als je geld investeert om je clio16v of 5GTT beter te maken, merk je daar bij verkoop minder van. Als ik dat geld wat ik in de clio van mij heb gestopt in een oude Porsche 911 had gestoken merk je dat wel in de verkoop prijs. Dat wordt gewaardeerd omdat het een kostbaar verzamel ding is. Alhoewel, qua verzamelwaarde krijgen die 5GTT ook nog een staartje