Goede avond heren,
Ik heb sinds een maandje een Clio 1.4 RT gekocht voor een leuk prijsje, er waren nog wel wat probleempjes mee maar die zijn nu verholpen.. ik heb er zelf 15inch velgen onder gezet aleen nu staat hij wel heel erg hoog op zijn 'voetjes'..
http://www.gladiool.demon.nl/clio/IMG_1342.JPG
http://www.gladiool.demon.nl/clio/IMG_1339.JPG
http://www.gladiool.demon.nl/clio/IMG_1338.JPG
Van voren lijkt hij helemaal niet hoog, komt door de bumper met mist lampen maar vanachter is hij vrij hoog.. iemand enig idee om dit optelossen? ik kan hem verlagen voor een aardig hooge prijs en dat is 40mm.. heeft dat veel zin?
Het lijkt er op dat de wielen erg verschillen met de wielkast zelf, zit echt een groote ruimte tussen..
Iemand Tips? hoe ik hem optisch mooier kan maaken? en iemand een of meerdere sites over clio1 body kits? misschien zou 1 achterbumpertje en sideskirts wel helpen..
Bvd Roy
[Clio1] Tips & Tricks?? help!
40mm ziet er meteen een heel stuk anders uit.
Ik heb hem voor laten verlagen + uitlijnen heeft mij 125 euro gekost en heb hem achter zelf 55mm verlaagd, is heel makkelijk zelf te doen de achterkant.
zoek even op ravenberger en je vindt er een heel topic over hoe je je clio aan de achterzeide kunt verlagen.
succes..
Ik heb hem voor laten verlagen + uitlijnen heeft mij 125 euro gekost en heb hem achter zelf 55mm verlaagd, is heel makkelijk zelf te doen de achterkant.
zoek even op ravenberger en je vindt er een heel topic over hoe je je clio aan de achterzeide kunt verlagen.
succes..
Ja ik ben niet echt handig met auto's verlagen, iemand een goed of goedkoope oplossing?? misschien dat 1 van jullie ons kan helpen voor een leuk prijsje?Bart RT schreef:40mm ziet er meteen een heel stuk anders uit.
Ik heb hem voor laten verlagen heeft mij 125 euro + uitlijnen en heb hem achter 55mm verlaagd, is heel makkelijk zelf te doen de achterkant.
succes..

http://groups.msn.com/_Secure/0QADuAqER ... 1912690754
Misschien heb ik wel te breed/hoge banden voor me clio? ze kwamen van een nissan sunny af en die is best wel groot. Als ik hem verlaag en misschien de banden verwissel zou ik denk ik wel het effect van die Clio halen??
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
40 mm op een "gewone" clio is makkelijk te doen en ziet er compleet anders uit. en verder gaan kan dan altijd nog.
wat ik zo van je lees/zie heb je eigenlijk 3 opties. 1. verlagingsveren op je eigen dempers. kosten tussen de 50 en 100 euro. excl. montage en uitlijnen.
2. setje 16v dempers en veren (-3). prijs, net wat er voorbij komt.
3. schroefset, prijs vanaf +- 500 euro. hiermee kan je wel verder omlaag als je dat zou willen.
Montage stelt eigenlijk geen ... voor, als je weet hoe en wat. werk is ongeveer een uurtje per kant. En waar kom je vandaan precies??
Voor banden zou je even moeten kijken wat je nu hebt. en die maat hier doorgeven. als je 15" hebt nu zou het 195/45/15 moeten zijn. maar een veel voorkomende maat is 195/50/15. prijsverschil is redelijk groot tussen die 2 maten, maar soms helpt het om goed rond te kijken.
Succes.
GR.Frits
wat ik zo van je lees/zie heb je eigenlijk 3 opties. 1. verlagingsveren op je eigen dempers. kosten tussen de 50 en 100 euro. excl. montage en uitlijnen.
2. setje 16v dempers en veren (-3). prijs, net wat er voorbij komt.
3. schroefset, prijs vanaf +- 500 euro. hiermee kan je wel verder omlaag als je dat zou willen.
Montage stelt eigenlijk geen ... voor, als je weet hoe en wat. werk is ongeveer een uurtje per kant. En waar kom je vandaan precies??
Voor banden zou je even moeten kijken wat je nu hebt. en die maat hier doorgeven. als je 15" hebt nu zou het 195/45/15 moeten zijn. maar een veel voorkomende maat is 195/50/15. prijsverschil is redelijk groot tussen die 2 maten, maar soms helpt het om goed rond te kijken.
Succes.
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Contacteer:
En hoe zit het met de ET waarde van de velgen?
Als deze verkeerd is en de velg daardoor te ver naar binnen of juist naar buiten staat kun je bij verlagen grote problemen krijgen (zelfs zonder verlagen kan dat al.)
(voorbeeld foto's van de gevolgen staan op mijn site (onder het kopje van clio))
Als deze verkeerd is en de velg daardoor te ver naar binnen of juist naar buiten staat kun je bij verlagen grote problemen krijgen (zelfs zonder verlagen kan dat al.)
(voorbeeld foto's van de gevolgen staan op mijn site (onder het kopje van clio))
-
- Moderator
- Car: Megane
gehehe heej das mijn oude clioApina schreef:Ja ik ben niet echt handig met auto's verlagen, iemand een goed of goedkoope oplossing?? misschien dat 1 van jullie ons kan helpen voor een leuk prijsje?Bart RT schreef:40mm ziet er meteen een heel stuk anders uit.
Ik heb hem voor laten verlagen heeft mij 125 euro + uitlijnen en heb hem achter 55mm verlaagd, is heel makkelijk zelf te doen de achterkant.
succes..
http://groups.msn.com/_Secure/0QADuAqER ... 1912690754
Misschien heb ik wel te breed/hoge banden voor me clio? ze kwamen van een nissan sunny af en die is best wel groot. Als ik hem verlaag en misschien de banden verwissel zou ik denk ik wel het effect van die Clio halen??

sja ik weet niet in welke omgeveing je woont maar mijn pa zou je wel kunnen helpen met verlagen. Wel tegen betaling
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Komop ad, dat weet je zelf toch ook al wel wat je moet hebben, help hem dan ff een handjeHooliead schreef:En hoe zit het met de ET waarde van de velgen?
Als deze verkeerd is en de velg daardoor te ver naar binnen of juist naar buiten staat kun je bij verlagen grote problemen krijgen

Maar goed ET waarden zouden origineel 35 moeten zijn, al hebben sommige een et van 42 (7mm verder naar binnen) en zelf heb ik et 30 en dat geeft ook geen problemen, wat zelfs met 25 kwam ik weg. en n clio was op dat moment achter toch zeker gezakt.
Maar die ET waarde moet dus in je velg staan.
@apina, schrijf alle gegevens van je banden+velg even op. dan kunnen wij wel zeggen of dat gaat of niet.

GR.Frits
misschien ter inspiratie:
oud:
[img]http://members.lycos.nl/martijnhaas/hpb ... el%202.jpg[/img]
nu:
[img]http://www.renault-tuning.com/type/18_bw22.JPG[/img]
Tis een 1.4 S uit dec 92. Niet op de viezigheid letten he, hij was niet echt gewassen op die onderste foto.
Mijne is 4cm verlaagd, eerst dmv koni schokdempers en apex veren. De koni's heb ik stuk gereden, nu de originele dempers er weer onder, maar ja, het is toch wel een stuk minder!
Achterbumper en sideskirts van van TechnicDesign, cupspiegels en ander uitlaatje (die vervangen gaat worden ivm ernstige gaarheid) met mijn voorbumper ben ik bezig...zie mijn topic uit mijn signature. De grillen en strips onder de koplampen zijn gespoten, evenals de stootstrips in de deur en schermen. Achterklepstrip de merken en typenaanduidingen verwijderd en gespoten. Nog wel meer, maar dis ongeveer t opvallendste...
Succes iig met de jouwe, moge uw geest hier meerdere heftige ideeen ontdekken!
oud:
[img]http://members.lycos.nl/martijnhaas/hpb ... el%202.jpg[/img]
nu:
[img]http://www.renault-tuning.com/type/18_bw22.JPG[/img]
Tis een 1.4 S uit dec 92. Niet op de viezigheid letten he, hij was niet echt gewassen op die onderste foto.
Mijne is 4cm verlaagd, eerst dmv koni schokdempers en apex veren. De koni's heb ik stuk gereden, nu de originele dempers er weer onder, maar ja, het is toch wel een stuk minder!
Achterbumper en sideskirts van van TechnicDesign, cupspiegels en ander uitlaatje (die vervangen gaat worden ivm ernstige gaarheid) met mijn voorbumper ben ik bezig...zie mijn topic uit mijn signature. De grillen en strips onder de koplampen zijn gespoten, evenals de stootstrips in de deur en schermen. Achterklepstrip de merken en typenaanduidingen verwijderd en gespoten. Nog wel meer, maar dis ongeveer t opvallendste...
Succes iig met de jouwe, moge uw geest hier meerdere heftige ideeen ontdekken!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
mijn clio was ook een RT hoor??Strijder schreef:jippie een rt rijder erbij!!!![]()

-
- Contacteer:
Ik denk ik zal vragen wat de waarde is (dan kunnen wij melden of het gaat of niet) Als ik zeg van zijn je velgen wel ET35 dan had hij er waarschijnlijk niets van gesnapt.Frits schreef:Komop ad, dat weet je zelf toch ook al wel wat je moet hebben, help hem dan ff een handjeHooliead schreef:En hoe zit het met de ET waarde van de velgen?
Als deze verkeerd is en de velg daardoor te ver naar binnen of juist naar buiten staat kun je bij verlagen grote problemen krijgen![]()
haha en ik heb ook RTFrits schreef:mijn clio was ook een RT hoor??Strijder schreef:jippie een rt rijder erbij!!!![]()