
Bougiekabels [clio 16v]
als je echt verschil merkt na het vervangen van je bougie kabels dan zal dat wel komen omdat de vorige gewoon gaar/versleten waren.
ik zou wannneer een je onderdeel vervangt het altijd vervangen door een beter dan origeneel, dus steek er dan een paar kabels op van magnecour bijvoorbeeld, maar das mijn menig
ik zou wannneer een je onderdeel vervangt het altijd vervangen door een beter dan origeneel, dus steek er dan een paar kabels op van magnecour bijvoorbeeld, maar das mijn menig
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
Hoe merken jullie dat je kabels gaar zijn?
wanneer ze extreem gaar zijn, zal je het voelen aan het aanspreek gedrag van je auto, en inhouden bij optrekken. kabels staan dan door, vonk komt dan niet aan bij bougie maar slaat door naar massa. de vonk zoekt de kortste weg naar massa en dat is bij gare bougiekabels niet de bougie maar het motorblok .
R5GTT. Drive it like you stole it
geweldig heren bedankt voor de info maar nu heb ik nog maar 1 vraag is er iemand in het bezit van magnecor kabels en een multimeter???
zo ja zou die de weerstand van 1 magnecor kabel voor mij willen meten?
is in ohm !!!
heel erg bedankt alvast.
zo ja zou die de weerstand van 1 magnecor kabel voor mij willen meten?
is in ohm !!!
heel erg bedankt alvast.

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Misschien heb je hier nog wat aan;
[img]http://www.havam.nl/artpic/1500543.jpg[/img]
1.500.543 Bougiekabelset EPS 21.00 Euro
Renault, 5 SUPER 1.4 GT-Turbo ;C405; (88kW)
http://www.havam.nl
ZEF 797 Bougiekabelset C8 Beru 24.50
Dia=7mm/SIL/bou:SAE/v.kap:DIN /bob:SAE /kO:15-25/m
[img]http://www.havam.nl/artpic/1500543.jpg[/img]
1.500.543 Bougiekabelset EPS 21.00 Euro
Renault, 5 SUPER 1.4 GT-Turbo ;C405; (88kW)
http://www.havam.nl
ZEF 797 Bougiekabelset C8 Beru 24.50
Dia=7mm/SIL/bou:SAE/v.kap:DIN /bob:SAE /kO:15-25/m
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
heb die site bekeken van magnecor maar ik vind een weestand van 2,2 k ohm veels te hoog ga dus gewoon voor koper is weestand nagenoeg nul en ook lang niet zo duur .
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Hoe zit het met de volgorde van de bougiekabels. Ik heb er net wel een paar vervangen,maar twijfel aan de volgorde. Heeft iemand misschien een foto of een schema? Met de volgorde bedoel ik voornamelijk welke kabel op welke plaats van de verdelerkap zit aangesloten.
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
hier is het net te zien
http://yx.gamepoint.net/images/onder%20motorkap.jpg
nr 1 (kortste) links voor
nr 2 links achter
nr 3 rechts voor
nr 4 (langste) rechts achter
(en ja afdek kapje zit verkeerd
)
http://yx.gamepoint.net/images/onder%20motorkap.jpg
nr 1 (kortste) links voor
nr 2 links achter
nr 3 rechts voor
nr 4 (langste) rechts achter
(en ja afdek kapje zit verkeerd

Jasper16v schreef:hier is het net te zien
http://yx.gamepoint.net/images/onder%20motorkap.jpg
nr 1 (kortste) links voor
nr 2 links achter
nr 3 rechts voor
nr 4 (langste) rechts achter
(en ja afdek kapje zit verkeerd)


Ik was vandaag even wezen shoppen bij de renaultdealer voor een setje bougiekabels + bobinekabel voor een R25. Slechts 80+23 euro ex BTW......*slik*
Bij de brezan hebben ze het merk 'Facet' (nooit van gehoord) en daar kostte het samen 41 euro ex btw.
Of een setje splitfire bougiekabels nemen.
Wat is wijsheid, en zou je verschil merken.......
Bij de brezan hebben ze het merk 'Facet' (nooit van gehoord) en daar kostte het samen 41 euro ex btw.
Of een setje splitfire bougiekabels nemen.
Wat is wijsheid, en zou je verschil merken.......
Laatst gewijzigd door Panoramix op wo 24 nov 2004 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet ook niet of Brezan meerdere merken voert. Ze voerden mijn kentekennummer in de pc in, en toen kwamen deze eruit gerold.
Misschien gaan duurdere wel langer mee, maar ik rij sowieso geen 10 jaar meer in deze auto
Misschien gaan duurdere wel langer mee, maar ik rij sowieso geen 10 jaar meer in deze auto

-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Ik heb vanmiddag zo een setje besteld bij Improve en wordt morgen geleverd:
[img]http://www.improve-tuning.nl/vermogen/M ... Packfp.jpg[/img]
Voor deze KV85 Competition was ben ik 106,65 euro incl. kwijt.
Valt ook wel weer mee als je vergelijkt met spul van de dealer.
Een setje bij Brezan zal ongeveer op 45-50 euro komen.
[img]http://www.improve-tuning.nl/vermogen/M ... Packfp.jpg[/img]
Voor deze KV85 Competition was ben ik 106,65 euro incl. kwijt.
Valt ook wel weer mee als je vergelijkt met spul van de dealer.
Een setje bij Brezan zal ongeveer op 45-50 euro komen.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Afhankelijk voor welk type uiteraard, ik was voor een 2,2L bij de dealer 33 euro kwijt, voor een 2.0L 12v zou ik 103 euro kwijt zijn, terwijl voor die 2,0L bij de brezan een setje ca 40 kost. Wat is daar dan slechter aan
Ik geloof nog steeds niet zo in die magnecor kabels, Mark5t had het laatst eens uitgezocht en er zit toch nog weerstand op die kabels.
Verder had ik origineel Renault op de mijne zitten en nu brezan en ik merkte welgeteld geen reet verschil
Verder had ik origineel Renault op de mijne zitten en nu brezan en ik merkte welgeteld geen reet verschil

-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Toch zie je vaak op van die bekende shows wel zo een demo opstelling staan.
Dan zie je toch dat een grotere vonk afhankelijk is van een ander soort kabel en niet de bougie zelf.
Het kan natuurlijk wel een trukage zijn met een te kleine kabel, maar dat lijkt me aan de ene kant ook wel sterk.
De reden van het verschil is eigenlijk dat ik het gelijk goed wil en ik neem aan dat zo een setje eens zolang meegaat als een setje van Brezan. Zijn de kosten toch weer gelijk...
Dan zie je toch dat een grotere vonk afhankelijk is van een ander soort kabel en niet de bougie zelf.
Het kan natuurlijk wel een trukage zijn met een te kleine kabel, maar dat lijkt me aan de ene kant ook wel sterk.
De reden van het verschil is eigenlijk dat ik het gelijk goed wil en ik neem aan dat zo een setje eens zolang meegaat als een setje van Brezan. Zijn de kosten toch weer gelijk...
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: zo 12 jan 2003 11:09
- Locatie: Rockanje

Je kan je ook wel voorstellen dat die lekkere zachte silliconen kabel in van die strakke geleiders bovenop je motorblok. op een gegeven moment gaat scheuren heel snel al.
Olie is ook niet zo bevordelijk voor siliconen, geleidt wel.

stevige buitenkant is een must
Ja okay, als ik van die dure koop denk ik dat ze langer meegaan dan mijn autoDonleben schreef: De reden van het verschil is eigenlijk dat ik het gelijk goed wil en ik neem aan dat zo een setje eens zolang meegaat als een setje van Brezan. Zijn de kosten toch weer gelijk...

Of een setje splitfires gebruiken: die zijn door hun dubbele kern wel een stuk dikker maar ook zeer buigzaam én gaan een stuk langer mee.
Misschien ook wel allemaal marketing......
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
ik koop gewoon originele reno kabels. Die passen tenminste! Die "betere" magnecor of wat voor merk dan ook kabels zijn vaak veel dikker en passen bij de 16V niet meer in de geleiding in het kapje bovenop het blok (je kunt het weg halen maar is zonde vind ik). Daarnaast is imitatie vaak te lang. Al vaak genoeg gezien. Hangt er zo'n bos bougiekabel boven je verdeler (waar je niets aan hebt maar wel voor hebt betaald
. als je imitatie maakt, maak het dan goed)

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Mark5t had het over kopere kern kabels, die zouden (nagenoeg) 0 weerstand hebben, maar das niet belangrijk bij die hoge voltages en relatief korte kabeltjes? Oki weten we dat ook weerMenno schreef:die Magnecor kabels zijn in ieder geval erg goed ontstoord.
@steven: Over die weerstand; 't zijn bougiekabels, geen startkabels

Maargoed storen die kabels elkaar dan zo extreem? En is het een beetje waar voor je geld ofnie?
Das de vraag uiteraard

Magnecor zelf beweert dat de kabels wel dikker zijn, maar door de flexibele buitenkant toch in de bevestigingen passen. Maarja, dat zou ik ook zeggen als fabrikant...Tom schreef:ik koop gewoon originele reno kabels. Die passen tenminste! Die "betere" magnecor of wat voor merk dan ook kabels zijn vaak veel dikker en passen bij de 16V niet meer in de geleiding in het kapje bovenop het blok
Paste destijds wel in de geleiders van een RSiMatijs schreef:Magnecor zelf beweert dat de kabels wel dikker zijn, maar door de flexibele buitenkant toch in de bevestigingen passen. Maarja, dat zou ik ook zeggen als fabrikant...Tom schreef:ik koop gewoon originele reno kabels. Die passen tenminste! Die "betere" magnecor of wat voor merk dan ook kabels zijn vaak veel dikker en passen bij de 16V niet meer in de geleiding in het kapje bovenop het blok

-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
En anders de klipjes verwijderen, zodat de kabels naast elkaar in de gootjes liggen.
Dan de klep eroverheen en zie je t niet meer.
Als ze morgen binnenkomen, ga ik maar ff puzzelen.
Dan de klep eroverheen en zie je t niet meer.
Als ze morgen binnenkomen, ga ik maar ff puzzelen.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Zo heb ik het ook gedaan, gewoon die die puntjes/klipjes wegvijlen.Donleben schreef:En anders de klipjes verwijderen, zodat de kabels naast elkaar in de gootjes liggen.
Dan de klep eroverheen en zie je t niet meer.
Als ze morgen binnenkomen, ga ik maar ff puzzelen.
Dan past het wel gewoon

Gr, Frits.