[GTT]Lampje water
Sinds eergisteren begint na een aantal kilometers het lampje bij de water temperatuur te branden.
Het rare is , de temperatuurmeter zelf geeft heel normale waarden aan.
Kortsluiting op de sensor zou ik raar vinden aangezien het lampje geleidelijk aan feller wordt.
Mijn eerste gok is dat ik nog eens moet ontluchten, dat er een luchtbel zou zitten bij de sensor. Maar waar zit die juist? Iemand een picje?
Of iemand andere suggesties?
Het rare is , de temperatuurmeter zelf geeft heel normale waarden aan.
Kortsluiting op de sensor zou ik raar vinden aangezien het lampje geleidelijk aan feller wordt.
Mijn eerste gok is dat ik nog eens moet ontluchten, dat er een luchtbel zou zitten bij de sensor. Maar waar zit die juist? Iemand een picje?
Of iemand andere suggesties?
zal wel een vals kontakt zijn,tis en blijft Renault hé 

Juist dat feller worden duidt m.i. op een elektrisch probleem. Normaalgesproken is die sensor voor dat lampje een schakelaar, en gaat 't lampje dus aan of uit. Hij maakt bij jou een soort van half contact, ik zou zeggen sluiting ergens in de bedrading, of en defecte sensor.
rev it like a rental
waterpompH8bal schreef:En waar zit die sensor ergens ?
Dus passagierskant ?Steven schreef:Hij zit idd in de waterpomp zoals Gille zegt, en dan wel een beetje aan de achterkant.
Je kan er uiteraard erg prettig bij gezien de percolatiefan weer gruwelijk in de weg zit.
tja,domme vraag,den kje nie, vraagstuk 1 van 't rad van fortuin waar zit de waterpomp bij een GTTH8bal schreef:Dus passagierskant ?Steven schreef:Hij zit idd in de waterpomp zoals Gille zegt, en dan wel een beetje aan de achterkant.
Je kan er uiteraard erg prettig bij gezien de percolatiefan weer gruwelijk in de weg zit.

Dieje sensor kwibusgille schreef:tja,domme vraag,den kje nie, vraagstuk 1 van 't rad van fortuin waar zit de waterpomp bij een GTTH8bal schreef:Dus passagierskant ?Steven schreef:Hij zit idd in de waterpomp zoals Gille zegt, en dan wel een beetje aan de achterkant.

Je hebt óf draadjes omgewisseld op de sensor op de waterpomp. Of allebei op hetzelfde stekkertje (kortsluiting). Optie 1 is niet logisch want dan zou ie geen normale waarden aangeven, dus ik gok op 2.
2 aansluitingen op de sensor. 1 is het lampje (aan/uit) en 1 is de temp sensor. Wordt het water nu te heet gaat waarschijnlijk je lampje branden en vliegt je wijzertje of naar 0 of naar boven
2 aansluitingen op de sensor. 1 is het lampje (aan/uit) en 1 is de temp sensor. Wordt het water nu te heet gaat waarschijnlijk je lampje branden en vliegt je wijzertje of naar 0 of naar boven

Aan die draadjes ben ik nog nooit geweest dus omgewisseld kan niet.Riël schreef:Je hebt óf draadjes omgewisseld op de sensor op de waterpomp. Of allebei op hetzelfde stekkertje (kortsluiting). Optie 1 is niet logisch want dan zou ie geen normale waarden aangeven, dus ik gok op 2.
Temperatuurmeter gaat niet hoger of lager dan normaal en blijft dus mooi tussen het 2e en 3e streepje.
Nog eens voor alle duidelijkheid : Ik weet de waterpomp en de antipercolatiefan wel staan

Whaha, die waterpomp is 1 cm breed, die sensor zit aan de euh ja erop
Aan de ACHTERKANT, BOVENOP in het MIDDEN recht OMHOOG. BIj een ph2 zit ie wat verder naar VOREN 
Viel spass!

Viel spass!
Detering, bij mij blijft de fan gewoon hangen?Steven schreef:De percolatiefan loop achter de waterpomp langs daartussenin zit ie.
Nou ga nu maar gewoon kijken
De eerste nuttige post in de hele threadRiël schreef:Whaha, die waterpomp is 1 cm breed, die sensor zit aan de euh ja eropAan de ACHTERKANT, BOVENOP in het MIDDEN recht OMHOOG. BIj een ph2 zit ie wat verder naar VOREN
Viel spass!

Beter kijken 

ben ik de enige die de topictitel raar vind???
Immer wieder die verdammte Holländer
-
hoezo dan je kan ook je vul dop los draaien en je auto een 1/2 meter opkrikken werk je ook gelijk volgens ARBO hoogtepierre schreef:nog iets, als je de sensor eruit schroeft loopt het koelsysteem gedeeltelijk leeg.

ONder de waterpomp, onder je inlaatspruitstuk zit een konisch boutje, die kan eruit dan loopt 't koelwater uit je kop.
-
hahaha een renault is een leukewagen geen slimmeH8bal schreef:Probleem heeft zichzelf blijkbaar weer opgelost (slimme wagen) want ik heb al een paar dagen geen lampje meer gezien.

Gisteren nog eens 2 uur bezig geweest om de fan te vervangen omdat je er zo klote bijkan. Dus op die momenten vind ik dat allesbehalve een leuke wagen...5gt8vturbo schreef:
hahaha een renault is een leukewagen

Niet als de onderste 2 vijsjes niet loskomen en je de radiator er moet uitnemen.pierre schreef:de koelvin is een van de makkelijkste reparaties, vind ik.
je kan er van boven prima bij.
BTW: lampje was weer terug gisteren