aandrijfas+homokineet van een GTT hetzelfde als GTE?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Ad van Haperen
Contacteer:

Ik heb sinds een halve week een raar geluid als ik mijn gas loslaat en uitrol. Het is niet altijd maar ook niet bij een bepaalde snelheid. :(

Nu heb ik zojuist dus even mijn auto opgekrikt en hoor ik als ik mijn bijrijdersvoorwiel draai een beetje een klokend geluid (weet nie hoe ik het moet omschrijven) als ik het wiel 1cm naar voor en 1 cm naar achterdraai dan hoor je weer klok, klok... volgens mij het geluid van speling. (N)

Is dit speling op de homokineetkoppeling?

Zoja... dat betekend ene nieuwe aandrijfas? zoja... passen die van een GTT ook op een GTE? dus is het in de bak allemaal hetzelfde?

ik ben benieuwd
Laatst gewijzigd door Ad van Haperen op ma 8 nov 2004 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Ad van Haperen
Contacteer:

:up:

is dit ook heel ergenstig want ik ben zo'n lijpo dat ik er nu nog gewoon mee naar mijn werk ben gereden.
Ad van Haperen
Contacteer:

[img]http://smile.smilies.nl/407.gif[/img] is er nou niemand die mij kan helpen?
SimonBalk
Contacteer:

ik zal even een antwoordje wagen :D

Als je de auto bij het voorwiel opkrikt en het wiel niet los maakt, Zit er dan "speling", ofwel, kan je het wiel bewegen buiten de gewone rotatie beweging om?

Zoja, dan is het lager in je fusee versleten. Even je fusee eraf halen, mee nemen naar renault en een nieuw lager in laten persen (lager +-€60 en persen +-€20).

Anders is het (denk ik) inderdaad een versleten aandrijf as. Volgens mij passen de aandrijfassen van een GTT op een GTE en andersom. De GTT assen zijn steviger dan normale assen, maar aangezien de GTE en GTT ongeveer hetzelfde aantal pk's hebben, lijkt het me dat ze ook even sterk zijn.

Verder is het zo dat rijden met een versleten aandrijf as niet zo heel erg is, het knietje dat het mogelijk maakt om aangedreven blijven te sturen is versleten en tikt een paar keer per omwenteling.

Ik hoop dat ik je zo een beetje opweg heb geholpen en mocht ik het fout hebben, dan hoor ik graag de verbetering :D

Succes!
Ad van Haperen
Contacteer:

kijk dankje!

Nee er zit geen speling op op mijn wiel buiten het naar voor en achter draaien. al de kogels zijn een half jaar geleden ook al vervangen dus had dat ook niet verwacht.

Wat wel is is dat mijn stofhoef gescheurd was en deze was gelijmt maar heeft wel veel smering verloren volgens mij. Deze wilde ik ook gewoon vervangen maar dit kwam er maar niet van door lichamelijke redenen. en tja nu de gevolgen denk ik.
Ad van Haperen
Contacteer:

Iemand nog een goeide as met goeie hoes liggen voor de bijrijderskant die voor weinig van eigenaar kan wisselen de 14de?
Ad van Haperen
Contacteer:

Is een GTT as/homokineet hetzelfde als een GTE as/homokineet?
Abel
Über-Spammer

ja hoor gt heeft ook jb3 bak enb heeft de zelfde spoorbreedte
Ad van Haperen
Contacteer:

Abel schreef:ja hoor gt heeft ook jb3 bak enb heeft de zelfde spoorbreedte
ok dankje dan weet ik dat tenminste zeker dan kom ik er niet pas achter als alles er onderuit ligt (y)
Steven
Car: M536

Toch was er bij de GT iets met 2 verschillende lengtes assen

Was dat nou voor links en rechts of alleen de rechter?
Ad van Haperen
Contacteer:

Steven schreef:Toch was er bij de GT iets met 2 verschillende lengtes assen

Was dat nou voor links en rechts of alleen de rechter?
alleen rechts
Steven
Car: M536

Hee dan zoek ik voor m'n zus ook een linker ;)
Ad van Haperen
Contacteer:

Steven schreef:Hee dan zoek ik voor m'n zus ook een linker ;)
O sorry lees je post nou nog eens en heb hem verkeerd gelezen gister.

Volgens mij zouden de assen van de GTT en de GTE hetzelfde zijn (gehoord van een paar hier)

Ik heb alleen de rechter nodig (dacht dat je dat vroeg (S))
Ad van Haperen
Contacteer:

Nou mijn as zit er na een weekend klote onder en hij is inderdaad hetzelfde :worship:

mensen bedankt weer!
Plaats reactie