[Clio ll 1.2 16v] chippen ja of nee?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
jeroen.k

Er is een verschil tussen Belgen en alles intikken zoals je het uitspreekt (beetje appels met peren vindt je ook niet?). Daarbij, kunnen dit soort verhalen wel via pm, maar...zo zien anderen wat er aan de hand is en zien andere leden die zich ook heel erg ergeren aan dit soort topics dat er wel wat aan gedaan wordt. Eerder deed ik alles per pm, maar dan denkt iedereen dat zij de enige zijn die aangesproken worden...nu zit men dat het niet zo is. En als men het gewoon leest en er verder niet op in gaan is er verder niks aan de hand. En kan het topci weer zijn onderwerp volgen.

Dus nu weer lekker ontopic! (dus verdere opmekringen graag per pm).

edit: topictitel en 1e post even aangepast aangezien Mike dit zelf niet wil doen. Zo als het er nu staat is zoals het hoort. :)
Mike (spitsoor)
Contacteer:

niet willen is un zeer groot woord tis eerder ach laat maar ook
Ferdy
Über-Spammer

speedline schreef:Dat geld voor een chip kun je beter apart leggen voor een snellere Clio variant. Geld steken in tuning voor een van de langzaamste varianten is zo ongelooflijk *******.
goed, dan maar even back ontopic,
zit ik wat interessants te lezen, krijg ik stom gezeik over taalfouten en dat soort brakke onzin,

wat speedline zegt is natuurlijk een eigen mening,
ik heb ook een langzame variant Clio II ph II en ik ben er gelukkig mee.
heb ook zitten denken aan chippen en weet ook wel dat je daar niet veel meer pk's mee vangt en dat ik dan beter mn geld apart kan leggen voor een snellere variant,
clue is dat ik helemaal geen dikke 2.0 ofzo hoef te hebben,
iets meer power uit een 1.2 16v vind ik momenteel zat,
het rijdt lekker, kost geen drol en is heerlijk zuinig (Y)
en je bent net ff sneller dan alle anderen 1.2tjes die er rondrijden :)

"Geld steken in tuning voor een van de langzaamste varianten is zo ongelooflijk *******"

ieder zn eigen keuze...
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Ben idd ook tevreden met de de 1.2 die erin ligt tja egt zuinig heb ik er nog nie mee gereden (gem zo'n 1 op 11 a 1 op 12) maar dat zal wel met mijn rechtervoet te maken hebben :D . Heb idd zelf ook ut geld niet voor een snellere variant maar vindt het gewoon leuk om te kijken of ik egt alles wat er uit het blokje te halen valt eruit te halen :wink: En met de tot nu toe kleine en redelijk eenvoudige aanpassingen loopt ie al harder als die van un vriend van me (heeft overigens pcies de zelfde wagen zelfde type en moter inhoud). Volgens het boekje is de top 170 km/h is al hard zat maar heb er op de teller 190 km/h mee gereden duurt wel ff voordat ie het haalt maar hij haalt het wel :)
Tom
Moderator
Car: MB

speedline schreef:Dat geld voor een chip kun je beter apart leggen voor een snellere Clio variant. Geld steken in tuning voor een van de langzaamste varianten is zo ongelooflijk *******.

toch is dit wel een goede uitspraak vind ik. Mensen kopen vaak een kleinere motor omdat dat goedkoper is en vervolgens willen ze hem sneller maken. In mijn ogen ben je dan een stap te laat en had je beter meteen een snellere motor kunnen kopen. Hoeft ook niet meteen 2.0 te zijn maar een 1.4 is ook al sneller dan een 1.2..........
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ferdy
Über-Spammer

Tom schreef:

toch is dit wel een goede uitspraak vind ik. Mensen kopen vaak een kleinere motor omdat dat goedkoper is en vervolgens willen ze hem sneller maken. In mijn ogen ben je dan een stap te laat en had je beter meteen een snellere motor kunnen kopen. Hoeft ook niet meteen 2.0 te zijn maar een 1.4 is ook al sneller dan een 1.2..........
tja, ieder zn eigen ding.

en hij zal het wel alleen over motorische tuning hebben,
dan laten we de optische buiten beschouwing,
is dit dan ook ongelooflijk ******* ?!

dan kap ik meteen met waar ik mee bezig ben :P
Mike (spitsoor)
Contacteer:

klopt heb het nu puur over het aanpakken van de motor de rest dus het optische (het oog wil ook wat)wordt aan gewerkt maar dat doe ik stukkie bij beetje hoor anders is het haast nie te betalen :lol:
5gt8vturbo

ik zo hem eerst mooi maken en dan kijken of je ergens een mooi blokkie (Motorblok sorry) op de kop kan tikken 16v ofzo (of iets dergelijks)en die er in hangen zodat ze aan de buiten kant nix (niets)zien maar toch lekker snel is!!!!!
Mike (spitsoor)
Contacteer:

tja un 16V is het al dat is ook idd un manier ach hij hoeft niet zo verschrikkelijk hard te gaan hoor 190 voor een 1.2 16V is niet slecht tog? :D
Ferdy
Über-Spammer

bergafwaarts en wind mee zeker ?

180 is bij mij de max geweest,
en ging toen ook op de snelweg iets naar beneden,
de 175 haalt ie normaal wel
Mike (spitsoor)
Contacteer:

nee dat nog niet eens hij haalt het op de teller dan langzaam maar cker is natuurlijk niet goed omdat ie dan hoog in de toeren zit maar de 170 / 175 sprint ie zo naar toe dan vanaf dat gaat ut wat langzamer richting de 190 :wink: :D
Panoramix

Ik vraag me ernstig af hoe ik dat voor moet stellen dat een 1.2 zo naar de 175 sprint.......
Ik wil wel eens met je meesprinten met mijn renault dan :)
Mike (spitsoor)
Contacteer:

ik weet dat het nie egt geloofwaardig klinkt heb er van uit men vrienden kring ook dat soort dingen gehoord tot dat een van die gasten eens un stukkie met me mee reed die was gelijk heel verbaast
:D
speedline

Ferdy schreef:wat speedline zegt is natuurlijk een eigen mening, ik heb ook een langzame variant Clio II ph II en ik ben er gelukkig mee.
Houden zo.
Ferdy schreef:heb ook zitten denken aan chippen en weet ook wel dat je daar niet veel meer pk's mee vangt en dat ik dan beter mn geld apart kan leggen voor een snellere variant,
Kijk het kwartje valt.
Ferdy schreef:clue is dat ik helemaal geen dikke 2.0 ofzo hoef te hebben, iets meer power uit een 1.2 16v vind ik momenteel zat, het rijdt lekker, kost geen drol en is heerlijk zuinig (Y) en je bent net ff sneller dan alle anderen 1.2tjes die er rondrijden :)
Zulke redeneringen zie je niet vaak... Hulde... (N)
Ferdy schreef:"Geld steken in tuning voor een van de langzaamste varianten is zo ongelooflijk *******"

ieder zn eigen keuze...
Precies en dan ook niet mekkeren dat je sneller wilt met je 1.2 terwijl je deze versie rijdt voor de lage kosten per kilometer.

Wat een dom gewauwel allemaal...
Ferdy
Über-Spammer

speedline schreef: Houden zo.
zal ik zeker doen
speedline schreef:Kijk het kwartje valt.
wij denken in euro's
speedline schreef:Zulke redeneringen zie je niet vaak... Hulde... (N)
jouw redeneringen zijn zeker de beste ?
speedline schreef: Precies en dan ook niet mekkeren dat je sneller wilt met je 1.2 terwijl je deze versie rijdt voor de lage kosten per kilometer.

Wat een dom gewauwel allemaal...
niet iedereen is even briljant als dat jij bent of course
Haas
Car: Megane RS

tsja, afgezien van het feit dat ik de trotse bezitter ben van een S, er zijn ook mensen die niet meer geld hebben om een dure williams, RS of 16V te kopen. Laat die mensen dan gewoon lekker lol hebben met hun wat langzamere karretje. Als het dan niet meteen te meten is met het grote werk of is het volgens sommigen zware onzin wat ze aan het doen zijn, laat dat dan gewoon achterwege en probeer ze gewoon te helpen...

Als ik rondvraag over een andere nokkenas voor mijn S wordt ik ook altijd getrakteerd op een portie hoongelach en waarom? omdat ik studeer en niets anders (lees: snellers) kan betalen?

respect jongens, daar draait het om...
Remco_Rs
Contacteer:

~Haas~ schreef:tsja, afgezien van het feit dat ik de trotse bezitter ben van een S, er zijn ook mensen die niet meer geld hebben om een dure williams, RS of 16V te kopen. Laat die mensen dan gewoon lekker lol hebben met hun wat langzamere karretje. Als het dan niet meteen te meten is met het grote werk of is het volgens sommigen zware onzin wat ze aan het doen zijn, laat dat dan gewoon achterwege en probeer ze gewoon te helpen...

Als ik rondvraag over een andere nokkenas voor mijn S wordt ik ook altijd getrakteerd op een portie hoongelach en waarom? omdat ik studeer en niets anders (lees: snellers) kan betalen?

ben het helemaal met je eens (Y)
Mike (spitsoor)
Contacteer:

~Haas~ schreef:tsja, afgezien van het feit dat ik de trotse bezitter ben van een S, er zijn ook mensen die niet meer geld hebben om een dure williams, RS of 16V te kopen. Laat die mensen dan gewoon lekker lol hebben met hun wat langzamere karretje. Als het dan niet meteen te meten is met het grote werk of is het volgens sommigen zware onzin wat ze aan het doen zijn, laat dat dan gewoon achterwege en probeer ze gewoon te helpen...

pcies daar ben ik het dus volledig mee eens vondt de 1.2 16V versie al duur zat meer geld had ik gewone weg niet en tja ik ken zelf persoonlijk niet veel gasten die op hun 22 ste un spiks splinternieuwe auto kunnen kopen
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

spitsoor schreef:pcies daar ben ik het dus volledig mee eens vondt de 1.2 16V versie al duur zat meer geld had ik gewone weg niet en tja ik ken zelf persoonlijk niet veel gasten die op hun 22 ste un spiks splinternieuwe auto kunnen kopen
En als ze het al wel kunnen hebben ze regelmatig een 3e bank 8)

Nou dan nog maar even een iets minder snelle, "goedkope" auto :D
Mike (spitsoor)
Contacteer:

pcies en al zeg ik het zelf ben reuze tevree over de prestaties die mijn kleine krachtbron levert :D
Ferdy
Über-Spammer

ik heb vette lol met mn langzame kar

respect, ja pcies, daar gaat het om
maar dan zo'n reactie als speedline vink overdreven

laat mensen lekker in hun waarde,
dus een reactie als dom gewauwel...zwak en jammer (N)
Haas
Car: Megane RS

true that ferdy!

maar goed..ontopic dus maar weer :D
Bart V

Tja dit soort topics leiden altijd tot dezelfde vermoeiende discussies. blabla respect etc.

Gewoon lekker karren met die clio (Y) niets gaan investeren m.b.t "vermogenswinst" Gewoon rijden en goed onderhouden, das al duur genoeg tegenwoordig, zeker als student.
Ferdy
Über-Spammer

Bart V schreef:Tja dit soort topics leiden altijd tot dezelfde vermoeiende discussies. blabla respect etc.

Gewoon lekker karren met die clio (Y) niets gaan investeren m.b.t "vermogenswinst" Gewoon rijden en goed onderhouden, das al duur genoeg tegenwoordig, zeker als student.
en ik ben dat soort discussies ook wel zat,

ben gelukkig geen student meer, maar dan nog,
heb gelukkig meer hobby's dan alleen mn auto, dus
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Ferdy schreef:
Bart V schreef:Tja dit soort topics leiden altijd tot dezelfde vermoeiende discussies. blabla respect etc.

tja idd sommige lopen gelijk van wrom koopje dan geen rs ofzo hallo! het geld groeit me niet op men rug hoor maar ieder zen eigen mening natuurlijk kijk maar eens in het foto topic van de eindejaars meeting en dan de foto's op pagina 1 van P@TB@D dan zie je dat je ook met un 1.2 aardig kan planken :lol:
laguna2
Contacteer:

Inderdaad, iedereen hier gaat weer voorbij aan het voornaamste waar het M.I. om gaat bij het persoonlijk maken van je auto, namelijk je eigen BELEVING. Wat boeit het hoe snel je auto van 0 naat 100 gaat, het gaat erom of het voor jou goed aanvoelt. En.. of het financieel haalbaar is!

Voor mij is de acceleratie van mijn GTT onovertroffen, maar ik baal ervan om met de GTT 140+ te rijden, dan pak ik liever de Peug, die rijdt bij hoge snelheid veel comfortabeler.

Kortom: Spitsoor, als jij tevreden bent met hoe je auto nu rijdt en hoe die aanvoelt, dan zal ik me van de "serieuze" tuning weinig aantrekken. Er zullen altijd snellere auto's dan de jouwe zijn...
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

spitsoor schreef:
Ferdy schreef:

tja idd sommige lopen gelijk van wrom koopje dan geen rs ofzo hallo! het geld groeit me niet op men rug hoor maar ieder zen eigen mening natuurlijk kijk maar eens in het foto topic van de eindejaars meeting en dan de foto's op pagina 1 van P@TB@D dan zie je dat je ook met un 1.2 aardig kan planken :lol:
dit ken ik ook,1.6e met rust laten,not...
Mischien komt er een chip en andere nok in,maar dat nog niet zeker,de beslissing laat ik niet van andere afhangen,maar wat ik zelf wil.

Bij de rmc hebben er al een paar een 1.6e getuned,het waren geen honderde pk's maar maakte de motor wel lekker pittiger,en als je naar de goeie bedrijven gaat,valt de prijs opzich ook wel mee.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
PtrGte
Contacteer:

ik ga me niet bemoeien met discussies ofzo...wel kan ik dit zeggen:

er zijn genoeg leuke spullen te krijgen voor de twingo 1.2, en clio/megane/kangoo, voor een 1.2/1.4/1.6 maakt allemaal niet uit...

nokkenassen tot 290 graden voor de twingo en tot zelfs 300 graden voor de clio/megane/kangoo...

nokkenassen voor de twingo die normaal zo'n 325 euro kosten voor 225 euro, en nokkenassen voor de clio/megane/kangoo van normaal iets meer dan 300 voor 205 euro...

zo zie je maar dat er best wel leuke dingen te koop zijn voor relatief weinig geld...

en zeker weten dat die 1.2 twingo met 290 graden nokkenas lekker jankt hoor! :lol:
Ferry

Volgens mij heeft hij dit topic gestart met alleen de vraag of het chippen zin heeft ja of nee... volgens mij word daar nu flink vanaf geweken met alle nutteloze discussies buiten de vraag of het echt zin heeft... zelf ben ik ook student en rij ook clio 2 phase 2 met een 1.6 16v motor, ik heb ook proefgereden met een 1.2 motor en dat viel mij om eerlijk te zijn 100% mee want wees eerlijk een 1.6 is ook geen sprintkanon :) , hij zegt zelf ik ben 22 jaar en koop een nieuwe auto, nu had hij ook een 2e hands snellere auto kunnen kopen waar weer onderhoud aan zit te komen, ik zelf geef voor hetzelfde geld ook de voorkeur aan een nieuwe auto en begrijp zijn idee erachter, aan de andere kant zou ik mijn geld zelf ook niet stoppen in het motorisch tunen van een 1.2 maar ook niet in mijn 1.6 , dit puur omdat de vermogenswinst die te behalen is naar mijn mening zo miniem is dat het eigenlijk zonde is van je zuurverdiende geld. Ik denk dat hij na alle reply's ( die gewoon goed waren hoor (Y) ) zelf nu kan beslissen of hij zijn geld daar aan wil besteden of niet..

(einde zeurmodus )
Tom
Moderator
Car: MB

wat doet reno met garantie???
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ferry

?
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Tom schreef:wat doet reno met garantie???
geen idee maar daar is wel achter te komen :D en tja wat ferry al zei over vermogens winst kreeg un tip van iemand hier nogmaal thnx ervoor heb even op die site van dat bedrijf gekeken ik zou er met mijn wagen er 14 pk winst op boeken en dat is alleen de chip! :D
Ferdy
Über-Spammer

dat klopt, er komt 14 pk bij,
dus je gaat qua vermogen van een 1.2 16v naar een 1.4
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Ferdy schreef:dat klopt, er komt 14 pk bij,
dus je gaat qua vermogen van een 1.2 16v naar een 1.4

:lol: dat is wel vet :D en dan in combinatie met mijn uitlaten eronder en die k&n 57i performance kit erin benk benieuwd wat als ik het gedaan heb ie voor vermogen levert :D
Foeke

staar je niet blind op de waardes die ze geven op het aantal pk's met een ander chippie.
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Plaats reactie