Grijs kenteken particulier definitief afgeschaft
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Hier staat de planning:
http://www.minfin.nl/default.asp?CMS_IT ... 2X64144X89
In de Tubantia stond vanochtend dat particulieren die grijs kenteken rijden vanaf juli 2005 de volledige wegenbelasting moeten betalen. Voor gehandicapten is een regeling getroffen, en voor het mkb blijft het grijs kenteken gewoon wel van toepassing vanwege de grote protesten.
Waar de Tubantia die info vandaan haalt (of waar überhaupt Tweede Kamer info vandaan komt) weet ik niet, de website van de 2e kamer (http://www.tweedekamer.nl) meldt namelijk nooit wat.
Ik weet dat er een aantal RTC-ers zijn die met grijs kenteken rijden, bedrijfsmatig weet ik niet maar ik ben zelf iig één van de particuliere grijs kenteken rijders.
http://www.minfin.nl/default.asp?CMS_IT ... 2X64144X89
In de Tubantia stond vanochtend dat particulieren die grijs kenteken rijden vanaf juli 2005 de volledige wegenbelasting moeten betalen. Voor gehandicapten is een regeling getroffen, en voor het mkb blijft het grijs kenteken gewoon wel van toepassing vanwege de grote protesten.
Waar de Tubantia die info vandaan haalt (of waar überhaupt Tweede Kamer info vandaan komt) weet ik niet, de website van de 2e kamer (http://www.tweedekamer.nl) meldt namelijk nooit wat.
Ik weet dat er een aantal RTC-ers zijn die met grijs kenteken rijden, bedrijfsmatig weet ik niet maar ik ben zelf iig één van de particuliere grijs kenteken rijders.
Laatst gewijzigd door Joost (DoubleYou) op za 8 jan 2005 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Hoeveel bedraagd de wegenbelasting van een clio 16v ??De maatregelen zijn nu nog voornemens van het kabinet. De beoogde ingangsdatum is deels 1 januari 2005 en deels medio 2005. Of dit gebeurt, is afhankelijk van goedkeuring door de Eerste en Tweede Kamer.
Dus iedereen met een grijs kenteken clio of GT kan weer straffeloos een achterbank monteren.
there is no spoon.
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Na het omkeuren denk ik...Tijn schreef:Dus iedereen met een grijs kenteken clio of GT kan weer straffeloos een achterbank monteren.
Dyou, ik zou ff de titel aanpassen, want het is nog niet definitief.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
waarom omkeuren. er bestaat geen grijs kenteken meer voor particulieren toch , dus is het een geel kenteken geworden....Bas schreef:Na het omkeuren denk ik...Tijn schreef:Dus iedereen met een grijs kenteken clio of GT kan weer straffeloos een achterbank monteren.
Dyou, ik zou ff de titel aanpassen, want het is nog niet definitief.
there is no spoon.
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Het zou kunnen, maar ik vraag me af of de overheid zo vrijgevig gaat wordenTijn schreef:waarom omkeuren. er bestaat geen grijs kenteken meer voor particulieren toch , dus is het een geel kenteken geworden....Bas schreef:Na het omkeuren denk ik...Tijn schreef:Dus iedereen met een grijs kenteken clio of GT kan weer straffeloos een achterbank monteren.
Dyou, ik zou ff de titel aanpassen, want het is nog niet definitief.

Voor de grijs kenteken rijders zou het wel mooi zijn.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Ze lopen er al zo lang aan te trekken, maar het zou goed kunnen inderdaad.Is de afschaffing van het grijze kenteken al definitief?
De maatregelen zijn nu nog voornemens van het kabinet. De beoogde ingangsdatum is deels 1 januari 2005 en deels medio 2005. Of dit gebeurt, is afhankelijk van goedkeuring door de Eerste en Tweede Kamer.
Jammer voor die turkse collega van me, die wou zijn lease Vito gaan kopen.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
REken maar dat het doorzet.
't Is gisteren of eergisteren in de TK behandeld. Waar het op neer komt:
- Op alle auto's gaat BPM geheven worden, maar een ondernemer mag 't met z'n BTW aangifte verrekenen, *mits* hij dus voldoende BTW af moet dragen om mee te kunnen verrekenen en *mits* de auto voornamelijk zakelijk wordt gebruikt (hoewel dit laatste niet te controleren is).
- wanneer de auto op naam van een bedrijf staat, wordt de wegenbelasting met ongeveer 50% verhoogd; wanneer de auto op naam van een particulier staat, wordt de wegenbelasting gelijk aan die van een geel kenteken. Dus voor mijn LT zou dat betekenen dat ik van 66 per drie maanden naar 150 per maand zou gaan.
- Het is dus niet zo dat het grijze kenteken afgeschaft wordt, alleen de fiscale behandeling ervan verandert.
Het komt er dus op neer, dat je straks voor een grijs kenteken auto betaalt alsof 'ie geel is, maar wil je achterbank/ruiten etc terugplaatsen, dan moet je alsnog eerst ff BPM afrekenen.
- Op alle auto's gaat BPM geheven worden, maar een ondernemer mag 't met z'n BTW aangifte verrekenen, *mits* hij dus voldoende BTW af moet dragen om mee te kunnen verrekenen en *mits* de auto voornamelijk zakelijk wordt gebruikt (hoewel dit laatste niet te controleren is).
- wanneer de auto op naam van een bedrijf staat, wordt de wegenbelasting met ongeveer 50% verhoogd; wanneer de auto op naam van een particulier staat, wordt de wegenbelasting gelijk aan die van een geel kenteken. Dus voor mijn LT zou dat betekenen dat ik van 66 per drie maanden naar 150 per maand zou gaan.
- Het is dus niet zo dat het grijze kenteken afgeschaft wordt, alleen de fiscale behandeling ervan verandert.
Het komt er dus op neer, dat je straks voor een grijs kenteken auto betaalt alsof 'ie geel is, maar wil je achterbank/ruiten etc terugplaatsen, dan moet je alsnog eerst ff BPM afrekenen.
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Ik had geen vraagtekens achter de topictitel gezet omdat ik toen in de krant het bericht had gelezen en ik neem aan dat de krant geen onwaarheden verteld (daarbij het is geen telegraaf-soort krant).
Ik heb toch de Tubantia aangeschreven met de vraag om brongegevens. Nog geen reactie gehad.
Ik heb toch de Tubantia aangeschreven met de vraag om brongegevens. Nog geen reactie gehad.
Het is wel definitief.Bas schreef:
Dyou, ik zou ff de titel aanpassen, want het is nog niet definitief.
Iedereen die GEEN nummer van Kamer van Koophandel (oftewel geen eigen bedrijf) die moet per 1 januari 2005 de volle mep gaan betalen.
Dan betaal je net zoveel als iemand met een geel kenteken.
Alleen je mist de achterbank nog.
En er is geen overgangsregeling.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Er is al een heel klein gaatje in de wet gekomen.
Men gaat naar het kamer van koophandel, men laat zich inschrijven, men vraagt een belastingnummer aan.
en men gebruikt daarna de grijs kenteken bussie als bedrijfsauto.
Lijkt simpel, is simpel. Maar er zitten nog een paar factoren bij die ik nog niet heb opgenoemd.
Men gaat naar het kamer van koophandel, men laat zich inschrijven, men vraagt een belastingnummer aan.
en men gebruikt daarna de grijs kenteken bussie als bedrijfsauto.
Lijkt simpel, is simpel. Maar er zitten nog een paar factoren bij die ik nog niet heb opgenoemd.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Normaal gesproken heet zoiets DIEFSTAL!!Jerk schreef:Het is wel definitief.Bas schreef:
Dyou, ik zou ff de titel aanpassen, want het is nog niet definitief.
Iedereen die GEEN nummer van Kamer van Koophandel (oftewel geen eigen bedrijf) die moet per 1 januari 2005 de volle mep gaan betalen.
Dan betaal je net zoveel als iemand met een geel kenteken.
Alleen je mist de achterbank nog.![]()
En er is geen overgangsregeling.
Is er al een zaak voor de rechter geweest?
Arjen schreef:Normaal gesproken heet zoiets DIEFSTAL!!Jerk schreef:Het is wel definitief.Bas schreef:
Dyou, ik zou ff de titel aanpassen, want het is nog niet definitief.
Iedereen die GEEN nummer van Kamer van Koophandel (oftewel geen eigen bedrijf) die moet per 1 januari 2005 de volle mep gaan betalen.
Dan betaal je net zoveel als iemand met een geel kenteken.
Alleen je mist de achterbank nog.![]()
En er is geen overgangsregeling.
Is er al een zaak voor de rechter geweest?
Dat is nog maar de vraag, een grijs kenteken was al die tijd voor ondernemers, het is gedoogd door de regering dat niet-ondernemers er ook mee konden rijden. Nu dichten ze het gat, waardoor ondernemers wel grijs kunnen rijden en particulieren niet meer. Hadden ze natuurlijk al in het begin moeten doen, omdat nu de particulier denkt recht te hebben op een grijs kenteken, met alle poppen aan het dansen nu.
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Het is niet simpel, je moet genoeg BTW omzetten om voor het belastingvoordeel in aanmerking te komen. Dus je moet er handel voor gaan drijven, en dat zullen alleen de echte ondernemers doen.Erik Olijnsma schreef:Er is al een heel klein gaatje in de wet gekomen.
Men gaat naar het kamer van koophandel, men laat zich inschrijven, men vraagt een belastingnummer aan.
en men gebruikt daarna de grijs kenteken bussie als bedrijfsauto.
Lijkt simpel, is simpel. Maar er zitten nog een paar factoren bij die ik nog niet heb opgenoemd.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Hmmm, dezelfde kromme denkwijze als de regering hierin hanteert. De regeling was helemaal niet gericht op wel of niet ondernemer zijn, maar op bepaalde kwalificaties van een voertuig. Het is dus nooit zo geweest dat grijs-rijders ten onrechte gebruik maakten van een regeling, dat ze 'gedoogd' werden, of onterecht van een voordeeltje gebruik maakten. Als je auto aan bepaalde specs voldoet, valt ie in die regeling, puntuit. De benadering: ach, die mensen hebben lang genoeg onterecht voordeel gehad, we mogen 't best afschaffen, vind ik echt kant nog wal raken. (zoiets als per direct het uitkeringenstelsel afschaffen: ach, die mensen weten toch al jaren dat ze eigenlijk moeten werken).Panoramix schreef:Arjen schreef:Normaal gesproken heet zoiets DIEFSTAL!!Jerk schreef:Het is wel definitief.Bas schreef:
Dyou, ik zou ff de titel aanpassen, want het is nog niet definitief.
Iedereen die GEEN nummer van Kamer van Koophandel (oftewel geen eigen bedrijf) die moet per 1 januari 2005 de volle mep gaan betalen.
Dan betaal je net zoveel als iemand met een geel kenteken.
Alleen je mist de achterbank nog.![]()
En er is geen overgangsregeling.
Is er al een zaak voor de rechter geweest?
Dat is nog maar de vraag, een grijs kenteken was al die tijd voor ondernemers, het is gedoogd door de regering dat niet-ondernemers er ook mee konden rijden. Nu dichten ze het gat, waardoor ondernemers wel grijs kunnen rijden en particulieren niet meer. Hadden ze natuurlijk al in het begin moeten doen, omdat nu de particulier denkt recht te hebben op een grijs kenteken, met alle poppen aan het dansen nu.
Als d'r een of andere kneus een paar eurocent de mist ingaat door een regeling gaan de stenen de straat uit, hier wordt een aantal mensen echt serieus geld door hun neus geboord, dusdanig dat veel mensen serieus begrensd worden in hun mogelijkheden (gezinnen met busjes enzo).
Ansich is het wel redelijk dat bedrijfsvoertuigen (in ieder geval qua regeling) voor bedrijven zijn, maar de overgang is wel erg kort door de bocht.
Belastingverhogingen van honderden procenten, en mensen opzadelen met waardeverminderingen van 10duizenden euro's is in andere dan de auto-sector gewoon niet geaccepteerd, raar dat 't met auto's wel kan.
Maar ach, 't heeft ook z'n voordelen, zie m'n RS topicje

rev it like a rental
Ik kan me voorstellen dat je het grijs kenteken afschaft; maar doe dit dan niet met terugwerkende kracht.
Want er zijn zat gezinnen die toen ze een busje gingen aanschaffen, daar een berekening op hebben losgelaten waaruit bleek dat ze toen net zo'n busje konden bekostigen. Nu wordt inderdaad, zoals Menno ook zegt, de belasting voor hun met een paar 100% verhoogd. En wanneer ze dan maar besluiten om hun busje te verkopen omdat ze de wegenbelasting niet meer kunnen betalen zien ze tot hun schrik dat hun bus nauwelijks meer iets waard is. Dat noem ik gewoon diefstal.
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen, dat wanneer men een proefproces begint, de rechter met deze regeling accoord gaat.
Want er zijn zat gezinnen die toen ze een busje gingen aanschaffen, daar een berekening op hebben losgelaten waaruit bleek dat ze toen net zo'n busje konden bekostigen. Nu wordt inderdaad, zoals Menno ook zegt, de belasting voor hun met een paar 100% verhoogd. En wanneer ze dan maar besluiten om hun busje te verkopen omdat ze de wegenbelasting niet meer kunnen betalen zien ze tot hun schrik dat hun bus nauwelijks meer iets waard is. Dat noem ik gewoon diefstal.
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen, dat wanneer men een proefproces begint, de rechter met deze regeling accoord gaat.
De rechter heeft weinig 'accoord te gaan'; het enige wat 'ie zou kunnen doen, en wat ongetwijfeld ook geprobeerd gaat worden, is aantonen dat de regeling in strijd is met een 'een ieder verbindend internationaal verdrag', want de rechter mag in Nederland een wet helemaal niet toetsen aan grondrechten of wat dan ook; de wetgever wordt geacht dat te doen.Arjen schreef:Ik kan me voorstellen dat je het grijs kenteken afschaft; maar doe dit dan niet met terugwerkende kracht.
Want er zijn zat gezinnen die toen ze een busje gingen aanschaffen, daar een berekening op hebben losgelaten waaruit bleek dat ze toen net zo'n busje konden bekostigen. Nu wordt inderdaad, zoals Menno ook zegt, de belasting voor hun met een paar 100% verhoogd. En wanneer ze dan maar besluiten om hun busje te verkopen omdat ze de wegenbelasting niet meer kunnen betalen zien ze tot hun schrik dat hun bus nauwelijks meer iets waard is. Dat noem ik gewoon diefstal.
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen, dat wanneer men een proefproces begint, de rechter met deze regeling accoord gaat.
Het enige wat ik zo zie is een mogelijkheid van een beroep op het rechtszekerheidsbeginsel, maar ook dat zal geen hout snijden, omdat al erg lang bekend is dat de regering van mening is dat een grijs kentekenvoertuig alleen voor goederenvervoer gebruikt mag worden.
Dus dat er nu een regeling is die verdacht veel lijkt op die van taxi's lag al een jaar of 10 in de lijn der verwachting.
En bij elke belastingmaatregel zijn er altijd mensen die er van profiteren en die er door benadeeld worden; wanneer dat niet zou mogen, zou het onmogelijk zijn enig beleid te voeren.
En als laatste: privépersonen met een grijs kenteken hebben over het algemeen al jarenlang veel minder belasting betaald dan geel-rijders dus om nu te zeggen dat er sprake is van een rechtsongelijkheid wil er bij mij ook niet helemaal in.
Overigens ben ik wel blij dat ik niet in september een T5 gekocht heb, zoals ik van plan was

Er zal vast wel iemand zijn die een proefproces gaat aanspannen. Het kan nog veel botter trouwens, kijk naar de pc-prive regeling, die werd in 1 dag afgeschaft.
En verder, ach je kan er nog eeuwen over discussieren, ik rij niet op grijs kenteken, maar vind het wel intrssant om te volgen hoe het gaat lopen.
En verder, ach je kan er nog eeuwen over discussieren, ik rij niet op grijs kenteken, maar vind het wel intrssant om te volgen hoe het gaat lopen.
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
En terecht (al was het wel heel snel).Panoramix schreef:...kijk naar de pc-prive regeling, die werd in 1 dag afgeschaft.
Het doel van die regeling was: het toegankelijk maken van de PC voor iedereen. Me dunkt dat iedereen die een PC wil hebben, er inmiddels wel eentje heeft en dat de regeling zijn werk heeft gedaan. Om Word en Excel onder de knie te krijgen (want dat is waar het bedrijfsleven op zit te wachten, niet op Halo 2 ervaring) heb je niet elke 3 jaar een nieuwe nodig.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Ik kan niet anders dan dit volledig onderschrijven...Menno schreef:Hmmm, dezelfde kromme denkwijze als de regering hierin hanteert. De regeling was helemaal niet gericht op wel of niet ondernemer zijn, maar op bepaalde kwalificaties van een voertuig. Het is dus nooit zo geweest dat grijs-rijders ten onrechte gebruik maakten van een regeling, dat ze 'gedoogd' werden, of onterecht van een voordeeltje gebruik maakten. Als je auto aan bepaalde specs voldoet, valt ie in die regeling, puntuit. De benadering: ach, die mensen hebben lang genoeg onterecht voordeel gehad, we mogen 't best afschaffen, vind ik echt kant nog wal raken. (zoiets als per direct het uitkeringenstelsel afschaffen: ach, die mensen weten toch al jaren dat ze eigenlijk moeten werken).
Als d'r een of andere kneus een paar eurocent de mist ingaat door een regeling gaan de stenen de straat uit, hier wordt een aantal mensen echt serieus geld door hun neus geboord, dusdanig dat veel mensen serieus begrensd worden in hun mogelijkheden (gezinnen met busjes enzo).
Ansich is het wel redelijk dat bedrijfsvoertuigen (in ieder geval qua regeling) voor bedrijven zijn, maar de overgang is wel erg kort door de bocht.
Belastingverhogingen van honderden procenten, en mensen opzadelen met waardeverminderingen van 10duizenden euro's is in andere dan de auto-sector gewoon niet geaccepteerd, raar dat 't met auto's wel kan.
Maar ach, 't heeft ook z'n voordelen, zie m'n RS topicje
Ik heb nog een punt (draad niet volledig gelezen) en dat is de werkgelegenheid:
autobedrijven en ombouwbedrijven zien hun investeringen letterlijk voor hun neus verdampen, de ombouwers kunnen hun personeel op straat trappen (al dan niet gedeeltelijk) en ook de autobedrijven zien in sommige gevallen forse omzetdalingen... Er zijn namelijk autobedrijven die bijvoorbeeld bijna 50% of meer bedrijfswagens verkopen. Dat is altijd prettig als je omzet door overheidstoedoen ff gekort wordt... De bedrijfswagenspecialisten hoef ik neem ik aan geen commentaar op te geven... De importeurs van grijze pick ups en suv's uit de states idem dito...
Kortom minder geld verdienen, dan moeten automatisch de kosten omlaag. Wat is de grootste kostenpost bij de meeste MKB ondernemers?
Juist personeel. Hup trap ze maar op straat regelrecht de WW in. Vraag mij serieus af wat er meer kost. De toename in WWers of het afschaffen van het grijze kenteken voor particulieren...
Wordt tijd voor een parlementair onderzoek: kosten/ baten verhouding van regeringsmaatregelen met als werktitel "tijd om de oogkleppen af te doen".

Bas schreef:En terecht (al was het wel heel snel).Panoramix schreef:...kijk naar de pc-prive regeling, die werd in 1 dag afgeschaft.
Het doel van die regeling was: het toegankelijk maken van de PC voor iedereen. Me dunkt dat iedereen die een PC wil hebben, er inmiddels wel eentje heeft en dat de regeling zijn werk heeft gedaan. Om Word en Excel onder de knie te krijgen (want dat is waar het bedrijfsleven op zit te wachten, niet op Halo 2 ervaring) heb je niet elke 3 jaar een nieuwe nodig.

zo heb ik vorig jaar een leger ambulance gekocht (MB 508). Helemaal toppie als nieuw met maar 2000 km op de klok. (yep geen tikfout)
Houderschapsbelasting was plm E450,- per jaar, gaat me bijna E3000,- per jaar kosten. Jaja, 3ton + diesel en geel kenteken.
Maaar geen probleem, ik ben em om aant bouwen als camper, campertarief is weer 1/4. Nog een debiele verhoging, maar wel te doen.
Houderschapsbelasting was plm E450,- per jaar, gaat me bijna E3000,- per jaar kosten. Jaja, 3ton + diesel en geel kenteken.
Maaar geen probleem, ik ben em om aant bouwen als camper, campertarief is weer 1/4. Nog een debiele verhoging, maar wel te doen.
Ligt er maar net aan wat je werk isBas schreef:En terecht (al was het wel heel snel).Panoramix schreef:...kijk naar de pc-prive regeling, die werd in 1 dag afgeschaft.
Het doel van die regeling was: het toegankelijk maken van de PC voor iedereen. Me dunkt dat iedereen die een PC wil hebben, er inmiddels wel eentje heeft en dat de regeling zijn werk heeft gedaan. Om Word en Excel onder de knie te krijgen (want dat is waar het bedrijfsleven op zit te wachten, niet op Halo 2 ervaring) heb je niet elke 3 jaar een nieuwe nodig.

Maar idd is elke 3 jaar wel heel vlot

Een buurjongen van me rijdt in een Amerikaanse Pick-Up...die auto (supernetjes) is nu "niks" meer waard en hij gaat PER MAAND 400 euro extra wegenbelasting betalen (2250 kilo!) De huidige regering kijkt alleen maar naar een snelle manier om op korte termijn te bezuinigen, maar zoals speedie als zei...dit kost juist alleen maar geld!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
grijs kenteken is nooit bedoeld geweest voor particulieren, en als je reeel bent moet je eigenlijk gewoon zeggen, nou was leuk dat voordeeltje.
maar nee weer typisch nederlands, zeiken als de wet wordt aangepast zoals die eigenlijk bedoeld was.
trouwens er is nog niks definitief er komt waarschijnlijk een tussentarief voor grijs particulier.
maar nee weer typisch nederlands, zeiken als de wet wordt aangepast zoals die eigenlijk bedoeld was.
trouwens er is nog niks definitief er komt waarschijnlijk een tussentarief voor grijs particulier.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Het is wel degelijk definitief, er komt een apart grijs-particulier tarief dat een stukje lager is dan het gele tarief, maar wel veel hoger dan het oude.Luco/Alpine-racer schreef: trouwens er is nog niks definitief er komt waarschijnlijk een tussentarief voor grijs particulier.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
de hoogte van het tussentarief is volgens mij nog niet vastgesteld
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ik snap het ook niet meer. Ik heb namelijk vorige week de express van mij gekocht en ik betaal volgens de brief van de belastingdienst net zoveel wegen belasting als voor de GTT. 12 euro per maand en ondanks dat ik diesel rij geen brandstof opslag
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
wij betalen 15 euro voor de gtt
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
http://www.sbg-delft.nl .. daar op het forum kun je in principe heel veel vragen beantwoord krijgen.
Ik heb ook voor het bedrijf waar ik werk (Snoeks Automotive) de site http://www.grijs-kenteken.com gemaakt/opgezet, maar dit is meer op de bestelwagenrijder gericht.
Ik heb ook voor het bedrijf waar ik werk (Snoeks Automotive) de site http://www.grijs-kenteken.com gemaakt/opgezet, maar dit is meer op de bestelwagenrijder gericht.