ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
-Ray-
Contacteer:

mag ik ook meedoen dan?? :D
Immer wieder die verdammte Holländer
Blue Thunder

Menno schreef:
Xedrah schreef:Met dit natte weer de laatste weken is er niet veel aan om te sprinten.
huh? lach me juist helemaal suf op zulke dagen >-)

Kan nie wachten tot 't weer sneeuwt, pilot alpin's d'r weer onder, en gas geven. :worship:
Zorg dan a.u.b. dat Panekoekemix je niet ziet, anders krijg je meteen een preek :lol: :lol:
Technical improvements are fantastic, spoilers nothing but plastic...
Steven
Car: M536

:lol: :lol: :lol:

En Ray, jij dwars met je 21TQ? Moet ik nog zien :p
Xedrah

Tis nu een licht getunede 2.0 16V geworden inderdaad. Met die 2.0 8V kon ik een VR6 met een beetje slipstream volgen, maar met een 16V hebben ze het nakijken.

[img]http://tinypic.com/m6osw[/img]

Big fun! :D

Haha, net vette lol gehad op de snelweg op weg naar huis van mijn werk trouwens. Beetje lopen geinen met een Renault Clio RS. Hij had geen schijn van kans. :D Wel 6 of 8 keer proberen, maar helaas. Een dikke duim gekregen van deze sportieve Renault rijder. :)

Niet om te dissen, maar wou gewoon even melden dat we beiden dikke lol hadden. Niet iemand van hier of wel? (50-HJ-..)
[rsi]peerke

In Ridderkerk rijdt hetzelfde model corsa als de jouwe, maar dan een champagnekleurige sedan. VOrige week kwam ik 'm tegen met drie gasten erin die te uitdagend naar mij keken (ik in zwarte subaru gtt)

Toen ze zagen dat ik geen zin had (lees: dat ik het niet vertrouwde), trokken ze het gas open. Ging er echt rete-snel vandoor zeg. Respect voor dit soort leuke brouwsels.

Ken jij deze gasten misschien?
Xedrah schreef:Tis nu een licht getunede 2.0 16V geworden inderdaad. Met die 2.0 8V kon ik een VR6 met een beetje slipstream volgen, maar met een 16V hebben ze het nakijken.

Haha, net vette lol gehad op de snelweg op weg naar huis van mijn werk trouwens. Beetje lopen geinen met een Renault Clio RS. Hij had geen schijn van kans. :D Wel 6 of 8 keer proberen, maar helaas. Een dikke duim gekregen van deze sportieve Renault rijder. :)

Niet om te dissen, maar wou gewoon even melden dat we beiden dikke lol hadden. Niet iemand van hier of wel? (50-HJ-..)
Sander2

[rsi]peerke schreef:In Ridderkerk rijdt hetzelfde model corsa als de jouwe, maar dan een champagnekleurige sedan. VOrige week kwam ik 'm tegen met drie gasten erin die te uitdagend naar mij keken (ik in zwarte subaru gtt)

Toen ze zagen dat ik geen zin had (lees: dat ik het niet vertrouwde), trokken ze het gas open. Ging er echt rete-snel vandoor zeg. Respect voor dit soort leuke brouwsels.

Ken jij deze gasten misschien?
Xedrah schreef:Tis nu een licht getunede 2.0 16V geworden inderdaad. Met die 2.0 8V kon ik een VR6 met een beetje slipstream volgen, maar met een 16V hebben ze het nakijken.

Ik heb dacht ik filmpjes gezien van sprintjes met deze corsa, geloof dat hij belachelijke specs had. Hij bleef zowat alles voor (impreza, cupra, m3, m5, s8, etc)....dacht iets van 200 PK op 900 kilo?!? (Kan het mis hebben). Grappig wel zo'n raket op wielen.
Laatst gewijzigd door Sander2 op do 18 nov 2004 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik heb nog ergens een filmje van een Corsa A Turbo die van stilstand naar de 290 trekt. :) Nice! :D
Xedrah

Merijn schreef:Ik heb nog ergens een filmje van een Corsa A Turbo die van stilstand naar de 290 trekt. :) Nice! :D
http://eurospel.com/hosted/bjorn/Corsa%200-280.wmv
[rsi]peerke

@sander2: je weet zeker niet of die ook een fast&furious sticker op de achterruit had zitten?
Aan de achterzijde zag je trouwens dat ie maar een heel kort uitlaatje had (soort dubbelloops geweertje)
Xedrah

Nee, ik ken die auto niet.

edit: deze is ook leuk trouwens.
http://www.boost-beast.de/boost-beast.d ... tseite.htm
Roy
Moderator

Xedrah schreef:
Merijn schreef:Ik heb nog ergens een filmje van een Corsa A Turbo die van stilstand naar de 290 trekt. :) Nice! :D
http://eurospel.com/hosted/bjorn/Corsa%200-280.wmv
He, dit heeft Jerk gefilmd :)
5 GT Turbo '88 GT5
Blue Thunder

Whoei Xedrah, dat zijn vette filmpjes :smoke:

Al is Opel niet bepaald 'mijn ding', errug gaaf gedaan: Wie zou dat nou verwachten van een Corsa?

Ik heb van mijn autootje ook een keer zo'n clipje gemaakt, al gaat ie dan maar tot de 211 (echte) kilometers....

ftp://keversite:keversite@80.127.73.84/sprintrobin.avi

Grt. Blue Thunder
Mrtn
Car: R5GTT

:lol: van een Kever verwacht je dat wel zeker :lol:

linkje doet t trouwens niet :(
Mrtn = Maarten
Blue Thunder

Hee, de FTP doet tut nie :@

Nou, hier dan een linkje dat het misschien wel wil doen...

http://s11.yousendit.com/d.aspx?id=5576 ... D94DE51136
Steven

Whoeiz, naaaizzz...

Je had toch eerst een 4 bak erin? Waar komt deze 5bak dan vandaan, klinkt beswel kort...

Was nu eigenlijk de full-spec van je kever, misschien wel leuk om te leze :)
Daniël W.
Car: 5TL-T

Panoramix schreef:Tegen de nieuwe golf gti zal je het wel lastiger krijgen.
Nee man...vw bouwt geen snelle autos weet je toch!
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Sander2

[rsi]peerke schreef:@sander2: je weet zeker niet of die ook een fast&furious sticker op de achterruit had zitten?
Aan de achterzijde zag je trouwens dat ie maar een heel kort uitlaatje had (soort dubbelloops geweertje)
Nee, weet het niet zeker meer.....
Xedrah

Die is van Mario :wink: Heeft hem inmiddels verkocht geloof ik. In ieder geval is het blokkie eruit.

off-topic: Het is inderdaad vrijwel elke dag dikke pret met de Corsa. Niemand verwacht het van een 1.2. :wink: Mijn Corsa heeft een motor uit een 91'er Calibra. De krukas is extreem lichter gemaakt en ik heb een korte versnellingsbak gemonteerd. Het uitlaatspruitstuk is geflowed en de gasklep aangepast. Ook de luchtmassameter is minder restrictief geworden. Een chip heb ik inmiddels 2 maand geleden besteld, maar die is er nog steeds niet :( Al met al een bommetje. :) Werkelijk onbetaalbare fun.
Sander2

Xedrah schreef:Al met al een bommetje. :) Werkelijk onbetaalbare fun.
Precies, lijkt mij heerlijk om zo'n auto erbij te hebben. Heeft het veel onderhoud nodig? Wat zijn je specs eigenlijk?! 8)
Monica

Heb laatst nog in een Corsa gereden waar een 1.6 8V blokje in gelegd is 8)
Doet ook wel leuke reacties opleveren als je dan ineens wegsprint!!! :D

BTW de Corsa waar ik het nu over heb staat te koop.
1000 euri
Iets voor Merijn?????

Greetz Monica
Merijn
Über-Spammer

Ik ben al voorzien, maar toch bedankt. (Y)

Ben jij trouwens de Monica die Frits aan me voorstelde afgelopen zondag? :)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Merijn schreef:Ben jij trouwens de Monica die Frits aan me voorstelde afgelopen zondag? :)
Klopt, 8)
Monica

Hey, leuk dat jij mij gezien hebt. Jammer dat ik je niet meer kan herinneren.
Steven

Wees maar blij hoor ;)
Merijn
Über-Spammer

Monica schreef:Hey, leuk dat jij mij gezien hebt. Jammer dat ik je niet meer kan herinneren.
Ik heb echt indruk gemaakt, dat hoor ik wel. ;) Shame on you! :p
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Merijn schreef:
Monica schreef:Hey, leuk dat jij mij gezien hebt. Jammer dat ik je niet meer kan herinneren.
Ik heb echt indruk gemaakt, dat hoor ik wel. ;) Shame on you! :p
Nu herkent ze je wel weer hoor. :wink:
Merijn
Über-Spammer

Beetje vreemd ook, want de gelijkenis met mijn avatar is bijna 100%. En nog herkent men me niet! :S

:lol:
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Merijn schreef:Beetje vreemd ook, want de gelijkenis met mijn avatar is bijna 100%. En nog herkent men me niet! :S

:lol:
:lol: :p
Monica

No worrie Merijn.....
Ben ff geholpen, en zou je nu uit duizenden weer herkennen :)
Bloemmie (F)
Merijn
Über-Spammer

We zullen zien of dat zo is... ;) Nu hou ik op met chatten, want anders heb ik een mod in mijn nek.
Blue Thunder

Steven schreef:Whoeiz, naaaizzz...

Je had toch eerst een 4 bak erin? Waar komt deze 5bak dan vandaan, klinkt beswel kort...

Was nu eigenlijk de full-spec van je kever, misschien wel leuk om te leze :)
Ik had al wat specs v/d motor op het chat/meeting forum gepost.
De bak die ik nu gebruik is een vroeg type 911 bak en gelukkig een 5 bak. De vroegere 4 bak was in mijn ogen toch wat te kort vertand....
In het filmpje doe ik het rustig aan in de eerste en tweede versnelling, aangezien ik erg veel last had van een slippende koppeling (om nog net niet van een clutch-burnout te spreken :lol: ) en schakel ik ook wat vroeg op. Ik had hem toen begrensd op 5700 tpm, wat dus resulteerde in een begrensde top van 211 km/h. De dubbelplaats Kennedy koppeling is inmiddels besteld, dus als het een beetje meezit kan ik volgend jaar het filmpje nog eens overdoen met een wat hogere vuldruk en een hoger afgestelde toerenbegrenzing :p

Grt.

Blue Thunder
Matijs
Contacteer:

I call shotgun! :D
Blue Thunder

Hee Matijs, nog een beetje de oogjes open kunnen houden? :wink:
P.s. ik hoop dat het wat beter weer wordt, kun je eindelijk op zoek naar je 'fluitje' :lol: :lol:

Sorry voor de off-topic...

Grt.

Blue Thunder
Steven

Maareh Robin, kun je niet een wat langere 5 nemen dan? PK's zat om em wat langer te hebben :)
En daarnaast kun je em ook een beetje als overdrive op de snelweg gebruiken. Scheelt weer iets in benzine ;)

Van specs staat me nog wel wat bij idd.
En is het vermogen al gemeten of doe eens een groffe schatting?
Gesloten