Hey
Ik kwam net terug van de eindejaarsmeeting en toen ik bijna thuis reed hoorde ik ineens een snel tikkend geluid. Dit lijkt van me dynamo af te komen want de zijkant was een beetje afgesleten zegmar?
Weet iemand wat dit kan zijn en hoe het te verhelpen is?
alvast bedankt!
[Clio 16V] Tikkende dynamo?
jij had toch zlef je motor gereviseerd?
dan heb je misschien je multiriem te strak gezet en is nu het lager van je dynamo al naar de klote, dat gebeurd wel eens als je je riem gewoon te strak zet...
maar ja, vanuit hier is het erg moeilijk beoordelen zeg maar...
Succes ermee...
dan heb je misschien je multiriem te strak gezet en is nu het lager van je dynamo al naar de klote, dat gebeurd wel eens als je je riem gewoon te strak zet...
maar ja, vanuit hier is het erg moeilijk beoordelen zeg maar...

Succes ermee...

Multiriem zou niet te strak moeten staan. Heb echt alles 3 x gecheckt en daarna nog een keer door een renault monteur. Dat zou het opzich niet moeten zijn denk ik.... De accu laad nog wel op, geeft 14 volt spanning bij stationair... alleen het geluid is echt klote. Ik heb zelf het idee dat het van die koelvin afkomt want je ziet dat het buitenste randje glimt en is afgeslepen als het ware....
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Hou dan gelijk op met rijden, voor je weer een blok in de soep rijdt.Bram schreef:Tis dus denk toch niet de dynamo, Heb namelijk geen oliedruk meer. Kan dat geluid van de oliepomp afkomen?

Project: GTT Blue Sport
Een geluid is moeilijk plaatsen, beter checken of het niet ergens anders vandaan komt dan je dynamo.
Verder kan het niet moeilijk te zien zijn waar het ventilatortje aanloopt he.
Verder kan het niet moeilijk te zien zijn waar het ventilatortje aanloopt he.
Zag je dat op de meter of bleef het controlelampje branden?
De draad op de sensor wil nog wel eens losschieten of slecht contact geven en dan heb je dus volgens het metertje geen oliedruk terwijl dat wel zo is.
De draad op de sensor wil nog wel eens losschieten of slecht contact geven en dan heb je dus volgens het metertje geen oliedruk terwijl dat wel zo is.
inderdaad ff op het signaal van het oliedruklampje af gaan en niet van de drukmeter...
als het lampje blijft branden, is er iets fundamenteels mis in je nieuwe motor...
als het lampje blijft branden, is er iets fundamenteels mis in je nieuwe motor...

-
- Contacteer:
die bout wil nog wel eens loslopen van je dynamo en
dan kanteld je dynamo en loopt je koelven van je
dynamo aan...
toch maar ff beter kijken denk ik want als dat het
is zal ik er liever snel bijzijn, als ie losschiet heb je een grote kans dat ie bij het losschieten je
dynamosteun afbreekt!!
Grtzz Tony

dan kanteld je dynamo en loopt je koelven van je
dynamo aan...
toch maar ff beter kijken denk ik want als dat het
is zal ik er liever snel bijzijn, als ie losschiet heb je een grote kans dat ie bij het losschieten je
dynamosteun afbreekt!!
Grtzz Tony