Op mijn 19de heb ik mijn rijbewijs gehaald, gelijk hierna wilde ik graag zsm een auto maar helaas duurde dit nog even. Via via kon ik eindelijk na 3/4 jaar een R5 GTS (geimporteerd) kopen in een leuke champagne kleur. Helaas bleek na verloop van tijd dat deze vol zat met gebreken en dat de auto heel wat meer asfalt had gezien dan dat de teller vertelde. Na overleg met de verkoper heb ik de auto retour afzender kunnen sturen. Hierna moest er natuurlijk een andere auto komen. Na wat gezoek bij de lokale garagebedrijven stuitte ik op een witte 5 in grijs kenteken uitvoering die een beetje was uitgebouwd (tsja wist ik veel...) na wat overleg gepleegd te hebben met de verkoper kon ik deze voor een mooi prijsje kopen. Bij aflevering zie die nog "Pas goed op want de auto is erg snel!". Tuurlijk denk je dan, totdat je de volgende dag 's ochtends naar je stageplek rijdt en bij het stoplicht naast een Opel gsi staat... Licht op groen en wegwezen, het ging gelijk op alleen ging het een stuk harder dan en verwacht en tsja dan doemt er een vrachwagen op en moet je knetterhard in de ankers. Gelukkig ging het goed (scheelde een paar milimeters, ik heb nog nooit de achterkant van een vrachtwagen in de auto van zo dichtbij bekeken

Om een lang verhaal kort te maken: sindsdien ben ik verslaafd aan deze GTT'jes. Helaas heb ik deze na anderhalf jaar ingeruild voor een jaar jongere 5 GTT. Helaas was deze niet zo snel als de vorige en had toch meer schade gehad dan gedacht. Vanwege mijn werk had ik een grotere auto nodig, dus deze maar ingeruild voor een Volvo 440. Ook deze was niet zo fris (ondanks dat ik 'm kocht bij de dealer) dus na 9 maanden ingeruild voor een nieuwe volvo V40 in een mooi goudkleurtje. Hier heb ik in totaal 2,5jaar in rond gereden, daarna nog een jaar in een zwarte V40. Deze laatste heb ik uiteindelijk ingeruild voor een tweedehands S60. Ook deze is inmiddels vervangen voor een nieuwe S60.
In de tussentijd haalde mijn zusje haar rijbewijs en was ik dus op zoek naar een autootje voor haar. Bij toeval kwam ik op internet een blauwe R5GTT tegen en uiteraard was ik meteen verkocht. De volgende dag direct er naartoe (helemaal naar rijswijk). Daar aangekomen leek het of we teruggingen in de tijd, ik heb nog nooit weer zulke sjonnies ontmoet. Beide strak in het pak (die het net niet zijn, meestal standaard uitrusting voor bepaald soort autoverkopers) en de haren glad achterover. Eerst de auto maar even bekeken, daarna een proefrit...Maar helaas de auto stond achterin het pand en kon er niet zo uit! "Tsja moet je morge maar effe weerkomen" Daarna duidelijk gemaakt aan hem dat als ie vandaag een auto wou verkopen hij de auto er maar even uit moest halen. En toen wou die wel. Na een paar bakken koffie te hebben gedronken konden we eindelijks rijden. Na de rit hebben we de auto gekocht en meegenomen. Dit was voor mij de eerste keer dat ik met een Blue Sport in aanraking kwam. Voor mij is dit nog steeds de uitvoering. Dit blijkt wel uit het feit dat ik een paar maandjes later er ook een voor mijn moeder heb gekocht. Helaas kon ik er toen slecht 1 vinden, uiteindelijk 1 gevonden en die maar gekocht maar deze was behoorlijk verrot. En zul je altijd zien dat je nog geen week later er een kunt kopen in perfecte staat. Dus ja ook deze maar gekocht, dus toen stonden er drie R5GTT Blue sport voor de deur (de buurt vond het alleen minder

Na een periode van zo'n 1,5 jaar kwam het Williams virus opzetten. Uiteindelijk heb ik bij toeval er 1 kunnen kopen met maar 38.500km op de klok (dit was in 2001, auto is van 1994). Na deze aankoop wilde ik de 5 van mijn zus verkopen. Al na een paar dagen waren er twee serieuze reacties. De eerste reageerde niet direct meer dus op de eerst volgende zaterdag kwam de tweede geinteresseerde kijken 's morgens kijken. Deze kwamen, keken, reden en waren direct verkocht (of niet Bas???). Een uurtje nadat ze weg waren belde de eerste geinteresseerde weer, ik zei toen "Helaas, deze is al verkocht"...Na het ophangen had ik zoiets van eigenlijk wil ik zelf ook wel een Willie. Dus de persoon maar weer opgebeld en gezegd dat ik er nog wel 1 had staan, dezelfde middag kwam die nog langs. Ook nu weer komen, kijken, rijden en verkocht! Ikzelf vond het ongekend twee van auto's op dezelfde verkocht.
Williams tijdperk
Ook hier zit weer een leuk verhaal aan vast. Nadat de tweede R5 verkocht was zocht ik op internet naar een Willie. Ik vond er direct een bij de renault dealer in Zutphen. Direct maandagmiddag er naartoe en gekeken en wat was het leukste? Het bleek dat de kenteken van de Willie van mijn zusje 1 cijfertje verschilde met het kenteken van deze Willie. We vonden dit toch wel erg bijzonder dus hebben na heel veel gedram met de verkoper (bleek dat de auto van de eigenaar van deze dealer was geweest, scheelde toch maar even 10.000 guldens) de auto gekocht.
Ik moet zeggen ik vind het heerlijke auto's maar ja het bloed kruipt waar het niet gaan kan... Na ongeveer 1,5 jaar zag ik weer een R5GTT Blue sport te koop staan van de eerste eigenaresse. Tijdens het bezoek bleek dat ze 'm destijds nieuw gekregen had van d'r vader (leuk zo'n vader!), de auto zelf zag er nog goed uit en heb ik 'm van haar gekocht. Ongeveer een jaar later kwam ik nog wat leukers tegen in de vorm van een R5 GTE cabrio in Blue sport uitvoering. Op de vrijdagavond erna toe gereden en ja ik was op slag verliefd en kom 'm dus niet laten staan. Keerzijde was wel dat de R5GTT weer in de verkoop ging. Deze heeft Ivo (ja wie kent 'm niet) van mij overgekocht.
Helaas duurde het cabrio avontuur zeer kort, door omstandigheden was ik genoodzaakt de auto te verkopen. Deze heeft Erik vorig jaar mei van mij overgenomen (ook actief binnen deze club).
Oude liefde roest niet...
Na de vakantie van dit jaar viel mij een adevertentie op op een verkoopsite op internet. Gelukkig is dit niet zo'n bekende site want het bleek dat het om een echte R5GTT Cabrio ging. Ik de volgende dag ernaartoe en bekeken en ja ook nu kon ik me niet bedwingen en heb ik 'm uiteindelijk toch gekocht. De auto zelf is een phase 1 turbo maar heeft (gelukkig) wel een phase 2 cabrio ombouw. Er moet wel het 1 en ander aan gebeuren maar de basis is er gelukkig! De auto is donker grijs metallic en heeft verder een rood origineel dak EN is voorzien van echte GTT stoelen bekleed met rood leer. Het leuke is ook nog dat op de papieren staat dat het merk van de auto EBS is (dus eigenlijk geen Renault...) maar wel van het type GT TURBO. Deze auto is nu een paar maanden in mijn bezit maar door veel drukte op m'n werk nog niet echt tijd gehad om er iets mee te doen maar dat gaat wel goed komen.
Op dit moment is (helaas) wel een Willie verkocht omdat mijn zusje een grotere auto nodig had.
Op dit moment zijn mijn huidige auto's:
- Renault Clio Williams (63dkm)
- R5 GTTurbo Cabrio (138dkm)
- Volvo S60 D5 (maar deze is voor de dagelijkse zakelijke kilometers)
Zo dit was in het kort een beetje mijn verhaal. Ik zal zien dat ik nog wat foto's opduik van al deze automobielen voor een betere indruk.
Mocht je vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik dat graag!
JW