Camber settings vraag

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
ClioCharly

Ik heb een paar vragen over de weg ligging van mijn Clio RS.

Wat zijn de normale settings voor een Clio Sport fase 1?

Ik wil mijn Clio in een andere setting hebben (meer camber) heeft er iemand ervaring mee en wat tips voor mij en waar moet ik rekening mee houden? Dan bedoel ik ook wat waardes voor de nieuwe setting.

Ik heb de originele schokbrekers er onder met verlagings veren van 2 cm, wat is dan een goede setting om mee te beginnen. Ik rij meer op de weg dan op een circuit (5x per jaar) dus het moet niet te gek worden maar ik wil wel meer grip in de bocht en dat dan wat ongelijk matige slijtage tot gevolg heeft dat neem ik dan wel voor lief.
antoine
Car: Renault Clio III RS

RO 16v

Je kan het beste met -1 beginnen, wil je dan nog meer camber dan per 0.5 bij doen.
Op Zandvoort heb je de meeste grip met een camber van tussen de -2 en -3, niet echt aan te raden voor straatgebruik.
ClioCharly

Staat een Clio RS Standard al niet op -1???
StevenK
Contacteer:

RO 16v schreef:Je kan het beste met -1 beginnen, wil je dan nog meer camber dan per 0.5 bij doen.
Op Zandvoort heb je de meeste grip met een camber van tussen de -2 en -3, niet echt aan te raden voor straatgebruik.
Ik heb uit betrouwbare bron begrepen dat een DTC clio zo'n 5 graden in de min gaat (voor).

Standaard staat 'ie achter al op 1 negatief, voor zou ik zou niet weten.

Ik rij nu ongeveer 3.5 voor, 2.5 achter en ongeveer 2 mm toespoor achter, voor staat de sporing neutraal.

Wanneer ik minder dan die 3.5 op de vooras pak, merk ik dat de auto duidelijk minder goed instuurt, ook op landelijke klassementsproeven; een negatief effect bij het remmen merk ik niet.
ClioCharly

Waarom heb je 2 mm toespoor achter?
StevenK
Contacteer:

ClioCharly schreef:Waarom heb je 2 mm toespoor achter?
Omdat 'ie daarmee in heel snelle bochten stabieler is.
ClioCharly

Ik denk dat ik -2.0 voor ga proberen en hem achter zo laat (-1). Volgens mij kan je achter niks doen bij de Clio RS. (starre achteras)
Plaats reactie