Renault 19 16v project van Jair (vraag!!)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
jair

hallo ik heb pas een 19 16v ph1 gekocht! en mn 1.4 gedag gezegt :)

Het Beestje heeft nog een aantal puntjes die verholpen en gerepareerd moeten worden,de vooruitgang(en) zal ik dan ook hier aangeven,foto's zullen binnenkort te zien zijn.

De belangrijkste dingen die gedaan moeten worden.
-CV in de deuren repareren,tevens IR herstellen.
-Probleem met sturen oplossen
-Her en der roestplekjes weg werken
-Uitlaat repareren
-Dashboard verlichting repareren

Het is heel wat,maar je moet wat te doen hebben op je vrije zat. zon. middag.
-toekomstplannen
-cleane bumpers
-Verlagen

-leren stoelen
-Openluchtfilter
-Sportdemper
Laatst gewijzigd door jair op di 27 feb 2007 20:25, 2 keer totaal gewijzigd.
jair

De Vraag

*Als ik tijdens het rijden wil sturen,duurt het soms iets langer voordat de wielen reageren,wat zou dit kunnen zijn?

*Past een 1.4 middenpijp onder een 16v?ter vervanging van de middendemper,bij BV een 1.7 kan dit wel.

Ik zoek nog een slotensetje,de achterbakslot is kapot.en CV servo's tbv de sloten moeten vervangen worden,de IR ontvanger incl. sleutel moeten verv. worden.

wie O wie kan mij helpen???? :worship: :worship:
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

Vandaag zijn we druk aan het sleutelen geweest,best wel leuk om te doen op de zaterdag middag.

Ben benieuwt wat de antwoorden zijn op de vragen,ik wist me ff geen raadt.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
jeroen.k

jair schreef:De Vraag

*Als ik tijdens het rijden wil sturen,duurt het soms iets langer voordat de wielen reageren,wat zou dit kunnen zijn?

*Past een 1.4 middenpijp onder een 16v?ter vervanging van de middendemper,bij BV een 1.7 kan dit wel.

Ik zoek nog een slotensetje,de achterbakslot is kapot.en CV servo's tbv de sloten moeten vervangen worden,de IR ontvanger incl. sleutel moeten verv. worden.

wie O wie kan mij helpen???? :worship: :worship:
Uitlaat van een 1.4 gaat niet passen. Diameter is anders. Je kan wel de dempers wegflexxen en de pijp weer dichtlassen! :D

Eventueel heb ik het CV systeem wel voor je. Van een 3-deurs. Alleen exclusief IR, want die is bij deze ook kapot! :(

als je stuur later reageert...? Even alles nakijken. Speling op stuurkolom? speling op wiellagers? speling op fuseekogel? speling op spoorstangeinde? of kapotte lagers rubbers in je toplager van je schokdempers...bij mij was het vooral de laatste...
chris-mc
Contacteer:

De schokdempers moeten ook vervangen worden,die zijn rot

maar ik verwachte niet dat dat het probleem zou kunnen zijn met het sturen,maar ik zal de volgende keer het lijstje ff nagaan met jair.

wat betreft de uitlaat,jammer dat het niet past,wat er nu onder is gebakken wil je niet weten,echt slecht gedaan,en raar.bij de middendemper hebben ze op de bocht van de middendemper een buis gelast,zonder de buis naar de middendemper dicht te maken,dus de uilaatgassen gaan of de middendemper in,waar ze daarna niet verder kunnen,of ze gaan door naar de eindemper.

KLopt het btw dat een 16v 2 middendemper heeft?tussen kat. en eindemper?
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
jeroen.k

Ja zitten 2 dempers tussen. Eerst 1 na de kat die gewon in de pijp zit. (wegflexxen en stuk pijp tussen lasen :P ) en dan voor de einddemper nog een soort dode demper. Die opzij zit (demper eraf flexxen en pijp dichtlassen :P )

schokbrekers op zich maken met sturen niet veel uit, maar de toplagers/rubbers wel. Daar draaien de dempers min of meer in met sturen, en die dingen zijn vaak rot. Nieuw bij de dealer kosten ze iets van 77 euro per stuk en dat is ZONDER lager, die kost iets van 20 euro...dus reken maar uit :P
chris-mc
Contacteer:

niet bepaald iets waar je een hypotheek voor moet afsluiten :p

oke,dan klopt het gewoon,dacht namelijk dat de 2e demper zelfde zou zijn als de 1.7,dus dat er een 2e pijp uit kwam,maar vanzelfsprekend worden die 2 dempers weg geslepen en komt er een pijpie tussen.

Aangezien Jair nog niet veel ervaring heeft met dit soort dingen,vroeg die of ik ff wilde helpen,nou weet ik ook niet alles,maar na 3jaar lid zijn van de RTC,brengt het toch wat ervaring met zich mee :D
jeroen.k

Die 2e demper hoeft dus geen pijpje tussen...gewoon dichtlassen :)

Wel handig om de demper er dan weer op te lassen voor de ophangpunten :)

Bij die 1e demper even goed kijken dat de pijp wel goed blijft lopen. Moet namelijk iets scheef :)
chris-mc
Contacteer:

he he,die uitlaat komt helemaal goed,Jair is er genoeg mee vanplan.

Tis btw best verslavend die 16v,ook kwa sleutel werk :p

zijn er dingen die we moeten controleren aan de motor?
jeroen.k

Qua motor de standaard dingen. Voor de zekerheid nieuwe olie erin en nieuwe oliefilter. Bakolie verversen kan ook geen kwaad.

Niet onverstandig is ook om de roto/verdeelkap even te vervangen en de bougie's en bougiekabels.

Verder kijken of hij lekker stationair loopt niet stottert en niet tikt.
chris-mc
Contacteer:

Jair wilt hem ziezo een beurd geven,en laten controleren,de motor loop stationair als een zonnetje

volgend weekend komt jair ook naar de meern,mischien kleine check-up :wink:
jeroen.k

Checke moet je gewoon lekker thuis doen...als hij mooi loopt is het prima :)

Moet ik nog onderdelen voor hem meenemen? :P Zoals die cv-zooi?

Olie zal ik zeker niet te lang mee wachten...hij zla niet de eerste zijn die zijn moi lopende motor toch na een stukje blazen in de soep rijdt! Ook zeker niet op besparen, gewoon GOEDE olie erin gooien en een origineel filter, GEEN fram!
chris-mc
Contacteer:

Ik zal het ff doorgeven,mocht die van de week geen tijd hebben om het forum te lezen.
Bart V

Kheb eventueel nog een setje goede schokdempers compleet (veerpoten) liggen voor hem.

Wat betreft de speling op het stuur, dikke kans dat dat de stuurhuisrubbers zijn. Kijk maar eens naar het stuurhuis, en laat iemand eve sturen. Waarschijnlijk zie je het hele stuurhuis iets bewegen, en dat veroorzaakr de vertraging in het stuur. Rubbers vervangen en tis over.
jair

ok bedankt voor alle hulp en ik weet idd nog niet zo heel veel van het technische en motorische gedeelte af maar waar een wil is is een weg!is trouwens heerlijk hoor van een 1.4 naar 1.8 16 klepper!!gaan :p
jair

hoop binnekort wat fotos te posten !
Plaats reactie