GTT project Paz. VERKOCHT!!
zo vanavond weer eens aan de gtt bezig geweest, ik had gisteren op de internationaal tuning salon in mechelen een mooi neon setje gekocht dus dat er vanavond maar even onder geknutselt, het het resultaat is zeer netjes, kzal morgen wel eens een paar
maken en effe online gooien.
omdat de gtt toch op de brug stond gelijk maar eens even bekeken voor de apk, en der mankeerde gewoon nix an
, alleen effe de spoorverbreders eraf en dan kan ie gewoon afgemeld worden


omdat de gtt toch op de brug stond gelijk maar eens even bekeken voor de apk, en der mankeerde gewoon nix an


R5GTT. Drive it like you stole it
zo vanavond weer eens aan de gtt bezig geweest, ik had gisteren op de internationaal tuning salon in mechelen een mooi neon setje gekocht dus dat er vanavond maar even onder geknutselt, het het resultaat is zeer netjes, kzal morgen wel eens een paar
maken en effe online gooien.
omdat de gtt toch op de brug stond gelijk maar eens even bekeken voor de apk, en der mankeerde gewoon nix an
, alleen effe de spoorverbreders eraf en dan kan ie gewoon afgemeld worden


omdat de gtt toch op de brug stond gelijk maar eens even bekeken voor de apk, en der mankeerde gewoon nix an


R5GTT. Drive it like you stole it
zo vanmiddag maar eens even creatief geweest met traanplaat dus nu liggen er vanvoor ook twee vloermatten in uit traanplaat.
verder nog es wat onderdelen van men vorige gtt bijelkaar gezocht, wat zou nu een goed en betaalbaar adres zijn om een T2 te laten aanpassen om hogere druk te rijden en om hem eerder te laten opspoelen??
verder nog es wat onderdelen van men vorige gtt bijelkaar gezocht, wat zou nu een goed en betaalbaar adres zijn om een T2 te laten aanpassen om hogere druk te rijden en om hem eerder te laten opspoelen??
R5GTT. Drive it like you stole it
Als ik binnenkort nog eens een T25 hybrid tegen het lijf loop dan kun je mijn T2 Hybrid wel overkopen voor een mooi prijssiepaz-maniac schreef:kheb bij hoet al eens geinformeerd, twas daar ongeveer 800 ex btw op ruil basis, maar moet ook goedkoper kunnen denk ik

ja laat maar es wat weten, specs van je turbo, aantal km dat er al mee gereden is, heb je me nieuw gekocht of was het een gereviseerde, en wat versta je onder een "mooi" prijsjeSteven schreef:Als ik binnenkort nog eens een T25 hybrid tegen het lijf loop dan kun je mijn T2 Hybrid wel overkopen voor een mooi prijssiepaz-maniac schreef:kheb bij hoet al eens geinformeerd, twas daar ongeveer 800 ex btw op ruil basis, maar moet ook goedkoper kunnen denk ik
R5GTT. Drive it like you stole it
zo vandaag is mijn gtt weer gekeurd
, heb er alleen even een andere remklauw op moeten zetten ivm wat remverschil op de achteras.
ook maar gelijk de spullen gemonteerd die ik nog gekocht had in de meern.
vanavond maar eens beginne met het aansluiten van men turbodruk en olie temp meter.

ook maar gelijk de spullen gemonteerd die ik nog gekocht had in de meern.
vanavond maar eens beginne met het aansluiten van men turbodruk en olie temp meter.
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
@Steven, die Hybride T2 van jouw is die geleverd door Turbo Hoet. Want ik ooit bij hun geinformeerd naar een hybride voor een GT en hij zei dat ze een aangepaste T2 haddenSteven schreef:Als ik binnenkort nog eens een T25 hybrid tegen het lijf loop dan kun je mijn T2 Hybrid wel overkopen voor een mooi prijssiepaz-maniac schreef:kheb bij hoet al eens geinformeerd, twas daar ongeveer 800 ex btw op ruil basis, maar moet ook goedkoper kunnen denk ik
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
t gaat weer lekker met de gtt. gister avond liep ie maar op 3 cilinders
. dus vandaag maar es de bougies en kabels vervangen, klepjes es gestelt. men turbodruk meter er ook maar gelijk even ingestoken. nieuwe olie + olie filter.hij liep gelijk weer een stuk beter
. ik dacht ik draai de turbo druk nog een klein beetje bij. proef rit gemaakt, hij ging echt weer als een raket. kom ik terug rookt ie onder de kap, snel kap open was het aan het branden tussen in en uitlaat spruitstuk
. het was zo geblust en voor zo ver ik het kon zien was er niet echt schade. maj schiet weer niet echt op zo gvd
denk dat er mischien een pakking van de carb lekt ofzo kon het niet goed zien.
waar kan je die revisie setjes krijgen voor de carb??






denk dat er mischien een pakking van de carb lekt ofzo kon het niet goed zien.
waar kan je die revisie setjes krijgen voor de carb??
R5GTT. Drive it like you stole it
bij JL 
37,50 uit me hoofd

37,50 uit me hoofd

Immer wieder die verdammte Holländer
ik ben er morgen al vroeg naar alle waarschijnlijkheid, je kan altijd langskomen dan.
Immer wieder die verdammte Holländer
een setje pakkingen voor de carb is bestelt, en dan es kijken of ie weer dicht is. ik kan het niet aanraden, je doet je kap open en het brand tussen de spruitstukken
vanmiddag nog een rolkooi gehaalt ook voor in de gtt, moet nog gestraalt en gespoten worden maar word wel
als ie erin zit, pics volgen nog.

vanmiddag nog een rolkooi gehaalt ook voor in de gtt, moet nog gestraalt en gespoten worden maar word wel

R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: zo 24 mar 2002 0:00
- Locatie: Noord-Brabant
Is er misschien één van de twee koelvloeistofslangen lek die achterop het inlaatspruitstuk bevestigd zitten.
Ik heb eens gehad dat die slang bij de aansluiting gescheurd was: gevolg een hoop stoom onder de motorkap, door het koelvloeistof dat op het uitlaatspruitstuk terecht kwam.
Ik heb eens gehad dat die slang bij de aansluiting gescheurd was: gevolg een hoop stoom onder de motorkap, door het koelvloeistof dat op het uitlaatspruitstuk terecht kwam.
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
koelvloeistof was het zeker niet, je zag echt vlammen tussen de spruitstukken. dus het moet echt wel brandstof geweest zijn.
vanavond maar es kijken wat er nu percies fout gegaan is, maar de carb wil ik zowieso even onderhanden nemen, en de brandstofslangen ook maar eens goed controleren op scheurtjes of beschadigingen
vanavond maar es kijken wat er nu percies fout gegaan is, maar de carb wil ik zowieso even onderhanden nemen, en de brandstofslangen ook maar eens goed controleren op scheurtjes of beschadigingen
R5GTT. Drive it like you stole it
Koelvloeistof is ook brandbaar ( de meeste toch)paz-maniac schreef:koelvloeistof was het zeker niet, je zag echt vlammen tussen de spruitstukken. dus het moet echt wel brandstof geweest zijn.
vanavond maar es kijken wat er nu percies fout gegaan is, maar de carb wil ik zowieso even onderhanden nemen, en de brandstofslangen ook maar eens goed controleren op scheurtjes of beschadigingen
zat je nou dan?
Immer wieder die verdammte Holländer
Koelvloeistof???? Dat is voor het overgrote deel water, denk niet dat je daar een kampvuurtje mee aan kan steken. Of bedoel je dat andere dopje, daar gaat olie in hoor...H8bal schreef:Koelvloeistof is ook brandbaar ( de meeste toch)paz-maniac schreef:koelvloeistof was het zeker niet, je zag echt vlammen tussen de spruitstukken. dus het moet echt wel brandstof geweest zijn.
vanavond maar es kijken wat er nu percies fout gegaan is, maar de carb wil ik zowieso even onderhanden nemen, en de brandstofslangen ook maar eens goed controleren op scheurtjes of beschadigingen

@ Paz:
Heb je wel een overloop slangetje aan je carburatuer zitten? Het is iets wat veel mensen over het hoofd zien, maar erg belangrijk!
Deze nippel dumpt een teveel aan benzine uit de vlotterkamer als deze overstroomt en dat kan ontstaan doordat je benzinedruk te hoog is. Die benzinedruk wordt weer geregeld door je benzinedrukregelaar (duh!) en die wordt aangestuurd door de druk in je inlaat circuit (een van de slangetjes aan de rechterkant van de vulkap, vanaf de bestuurderspositie bekeken). Dus het kan best zijn dat door je draaien aan de turbodruk je carb overloopt en dat dumpt op je hete uitlaatspruitstuk, dat heeft al menig GTT het leven gekost...

Toch wel brandbaar. voorbeeld : klik hierCalle schreef:Koelvloeistof???? Dat is voor het overgrote deel water, denk niet dat je daar een kampvuurtje mee aan kan steken. Of bedoel je dat andere dopje, daar gaat olie in hoor...H8bal schreef:Koelvloeistof is ook brandbaar ( de meeste toch)paz-maniac schreef:koelvloeistof was het zeker niet, je zag echt vlammen tussen de spruitstukken. dus het moet echt wel brandstof geweest zijn.
vanavond maar es kijken wat er nu percies fout gegaan is, maar de carb wil ik zowieso even onderhanden nemen, en de brandstofslangen ook maar eens goed controleren op scheurtjes of beschadigingen![]()
Ethylacetaat is idd wel brandbaar, maar dat gooi je niet zo even in je koelsysteem als je lang met je auto wil doen, dat wordt verdund met een hoop gedestileerd water en nog wat adatieven en dan verkocht als het spul dat jij en ik in het expansie vaatje mikken. Zou wel een erg groot brandgevaar leveren, ik heb net een lekke koppakking gerepareerd en daarvoor kwam door de druk de vloeistof uit de dop van het expansie vat spuiten (!) over de hele motorruimte, maar meer dan een beetje witte damp en veel schoonmaakwerk (Matijs bedanktH8bal schreef:Toch wel brandbaar. voorbeeld : klik hierCalle schreef:Koelvloeistof???? Dat is voor het overgrote deel water, denk niet dat je daar een kampvuurtje mee aan kan steken. Of bedoel je dat andere dopje, daar gaat olie in hoor...H8bal schreef:Koelvloeistof is ook brandbaar ( de meeste toch)paz-maniac schreef:koelvloeistof was het zeker niet, je zag echt vlammen tussen de spruitstukken. dus het moet echt wel brandstof geweest zijn.
vanavond maar es kijken wat er nu percies fout gegaan is, maar de carb wil ik zowieso even onderhanden nemen, en de brandstofslangen ook maar eens goed controleren op scheurtjes of beschadigingen![]()

carb in brandstof slangen zijn in orde, overloop slangetje zit er ook nog op, het lijkt wel van tussen de kop en het spruitstuk te komen, dus of de inlaat pakking is lek, of evt de koppaking strax maar even kijken om het inlaatspruitstuk eraf te halen, en als ik dan nix zie dan haal ik de kop eraf. ben zelf bang dat de koppakking er door zit, hij liep de laatste dagen al niet helemaal lekker en ook begon hij te pluimen uit de uitlaat, voornamelijk bij overschakelen
R5GTT. Drive it like you stole it
oorzaak gevonden van de problemen, de koppakking ligt eruit
, daardoor blies hij olie over het uitlaatspruitstuk en dat is gaan branden.
dus dit moet nu verholpen worden, het blok gaat eruit en word gelijk grondig aangepakt met de nodige aanpassingen maar daarover later meer

dus dit moet nu verholpen worden, het blok gaat eruit en word gelijk grondig aangepakt met de nodige aanpassingen maar daarover later meer

R5GTT. Drive it like you stole it
Sucses ermee.
wel verstandig om het dan meteen in een keer het hele blokkie lekker beet te pakken .

5 GT Turbo Phase II''Bleak pearl'',Peugeot 305 GTX 105 HP
vandaag begonnen met het uitbauwen van het blok, als het goed is ligt het blok er van de week nog uit, en dan gaat het open. ik gah er zowieso nieuwe kruk-as en drijstang lagers in steken, of de zuigers ook vervangen zullen worden ligt een beetje aan de staat waarin ze zijn.
wat er verder op gaat komen is een injectie op basis van het systeem van henk dijkstra. ik had op de eindejaars meeting al een ecu, kabelboom en de benodigde sensoren van de 16v gekocht. dus dat doen we nu gelijk als het blok er toch uitligt. ik zit nog te twijfelen of ik er ook een snellere nokken-as in steek.
ik wil men blok nu gelijk goed opbauwen om zo betrouwbaar een lekker vermogen te kunnen draaien.
wat er verder op gaat komen is een injectie op basis van het systeem van henk dijkstra. ik had op de eindejaars meeting al een ecu, kabelboom en de benodigde sensoren van de 16v gekocht. dus dat doen we nu gelijk als het blok er toch uitligt. ik zit nog te twijfelen of ik er ook een snellere nokken-as in steek.
ik wil men blok nu gelijk goed opbauwen om zo betrouwbaar een lekker vermogen te kunnen draaien.
R5GTT. Drive it like you stole it
zo hier weer even een kleine up-date, het blok ligt er ondertussen uit, en ligt al grotendeels uit elkaar. mijn inlaat spruitstuk ligt nu bij de alu lasser en deze is de injector pockets erin aan het lassen. ben zelf ondertussen al een redelijk eindje gekomen met het uit pluizen van de kabelboom, dus we gaan langzaam de goede kant op. heb al wat foto's gemaakt maar die volgen later.
R5GTT. Drive it like you stole it
zo hier weer even een kleine update over de gang van zaken.
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SQAwA7IV ... 7613503991[/img]
volgens mij ontbreekt er hier wat
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SQAjY64V ... 7616637726[/img]
maar nu staat ie lekker binnen en in goed gezelschap
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SQCqArMV ... 7590411383[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SQAmA7UV ... 7594712714[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SQABA60V ... 7603609659[/img]
cilinderkop is gevlakt en afgeperst, kleppen zijn opnieuw ingeschuurt en de klepseals heb ik vervangen. dus de cilinderkop is nu weer helemaal in orde. klepgeleider spelling opgemeten, maar deze viel nog perfect binnen de opgegeven waarders
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SQAmA68V ... 7608259359[/img]
de zuigers moet ik morgen voorzien van nieuwe zuigerveren, dan de cilinders even lichtjes honen en dan kunnen ze er terug in.
kruk-as zit nu nog in het blok, die gaat er morgen ook uit, net als de nokken-as. maar de origenele moet plaats maken voor een K-TEC nokken-stok.
pics van het spruitstuk met de injectoren volgen later, dat ligt nu nog bij de lasser en die doet dit s'avonds in eigen uren
, duurt wat langer maar kost een boel minder
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SQAwA7IV ... 7613503991[/img]
volgens mij ontbreekt er hier wat


[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SQAjY64V ... 7616637726[/img]
maar nu staat ie lekker binnen en in goed gezelschap

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SQCqArMV ... 7590411383[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SQAmA7UV ... 7594712714[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SQABA60V ... 7603609659[/img]
cilinderkop is gevlakt en afgeperst, kleppen zijn opnieuw ingeschuurt en de klepseals heb ik vervangen. dus de cilinderkop is nu weer helemaal in orde. klepgeleider spelling opgemeten, maar deze viel nog perfect binnen de opgegeven waarders

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SQAmA68V ... 7608259359[/img]
de zuigers moet ik morgen voorzien van nieuwe zuigerveren, dan de cilinders even lichtjes honen en dan kunnen ze er terug in.
kruk-as zit nu nog in het blok, die gaat er morgen ook uit, net als de nokken-as. maar de origenele moet plaats maken voor een K-TEC nokken-stok.
pics van het spruitstuk met de injectoren volgen later, dat ligt nu nog bij de lasser en die doet dit s'avonds in eigen uren


R5GTT. Drive it like you stole it