De topic witte rook behoort ook tot mijnes... en ik zal me indd nog even voorstellen... moet nog even een foto maken van me auto... alleen in die topic wordt gezegd dat als je mayonaise aan je dop van je koelvloeistof heb zitten dat er dan toch wel iets aan de hand is. Er komt ook een beetje witte rook uit de auto als ik em intrap.. Wat is er dan precies aan de hand? Lekke koppakking? Scheur in de kop? Geen idee in ieder geval.. Wat zou dit ongeveer kosten om te laten maken?
Verneem GRAAG nader want heb de auto !!1 WEEK!! en wordt aardig depressief zo..
MVG Patrick
[Clio RSI] Lekke Koppakking?
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
hallo,
mischien ook nog handig om te vermelden om wat voor auto/motor het hier gaat?
Greetss
mischien ook nog handig om te vermelden om wat voor auto/motor het hier gaat?
Greetss

Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]

Niet meteen aan het ergste denken, een koppakking vervangen bij de 5 is nu niet het allerslechtste wat je kan overkopen

Succes!
mischien moet je je gaspedaal indrukken ipv de auto, wie weet scheelt dat
maar zoals ik het lees lijkt het toch wel op een koppakking die niet lekker is
.
heeft je koelsysteem veel druk??, verliest ie water??


maar zoals ik het lees lijkt het toch wel op een koppakking die niet lekker is

heeft je koelsysteem veel druk??, verliest ie water??
R5GTT. Drive it like you stole it
Het is een renault clio 1.8 RSI uit '94. Betekend dit dat mijn koppakking hoogstwaarschijnlijk lek is of zou er iets anders aan de hand kunnen zijn?Mijn koelwater zit er niet bepaald blauw meer uit maar vertoond meer een lichrbruine kleur... verder zitter er allemaal belletjes in. Hij lekt overigens geen koelvloeistof..Is er misschien iemand die weet hoeveel het kost om zoiets te laten maken bij de garage? Ik ben zelf namelijk niet zo handig met auto's...
MVG Patrick
MVG Patrick
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
ga eerst maar eens kijken wanneer ie die witte rook geeft
is dat alleen in de opwarm fase?
of is dat ook als je al een aardige rit hebt gehad
kijk verder ook even of er die drab aan je pijlstok zit
diet mayo kan ook alleen maar komen omdat de vorige eigenaar alleen kleine stukjes heeft gereden
de condens die ontstaat in het motor blok wordt niet genoeg verdamp door dat de motor niet heet genoeg wordt en gaat de condens zich mengen met de olie
is dat alleen in de opwarm fase?
of is dat ook als je al een aardige rit hebt gehad
kijk verder ook even of er die drab aan je pijlstok zit
diet mayo kan ook alleen maar komen omdat de vorige eigenaar alleen kleine stukjes heeft gereden
de condens die ontstaat in het motor blok wordt niet genoeg verdamp door dat de motor niet heet genoeg wordt en gaat de condens zich mengen met de olie
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Het ergst doet hij het in de opwarmfase maar hij blijft het als ie warm is ook nog even doen en dan wordt het minder.
Ja ik heb vanmiddag nog even gekeken maar als ik de motor aanzet dan zie ik ook belletjes komen in me koelvloestof, met me peilstok en me olie is niets aan de hand.
Dus het begint erop te lijken dat ik de trotse eigenaar ben van een RSI met lekke koppakking.. weet iemand zo even hoe duur dit is om te laten maken? Ik ben zelf namelijk niet de handigste en heb wellicht niet de juiste spullen voorradig?
MVG Patrick
Ja ik heb vanmiddag nog even gekeken maar als ik de motor aanzet dan zie ik ook belletjes komen in me koelvloestof, met me peilstok en me olie is niets aan de hand.
Dus het begint erop te lijken dat ik de trotse eigenaar ben van een RSI met lekke koppakking.. weet iemand zo even hoe duur dit is om te laten maken? Ik ben zelf namelijk niet de handigste en heb wellicht niet de juiste spullen voorradig?
MVG Patrick
Hoi Patrick, lees het forum regelement even door. Lijkt me wel handig 
Ik pas zo even je titel aan, want koppakkingen zijn dus helemal niet lekker, lijkt me dan he
Ook voortaan even type auto erbij melden dan kunnen mensen je beter helpen
vr.groeten,
Jeroen

Ik pas zo even je titel aan, want koppakkingen zijn dus helemal niet lekker, lijkt me dan he

Ook voortaan even type auto erbij melden dan kunnen mensen je beter helpen

vr.groeten,
Jeroen
Zoals ik in je vorige topic al zei denk ik dat het alleen condens is wat nu erger is door het weer. Mijn RSi rookt ook als een idioot en ik weet 99% zeker dat het me koppakking niet is, maar puur door de kou! Verlies je koelvloeistof? hou dat eerst eens bij dan weet je of je koelvloeistof aan het lekken is.
en lichtbruine (roest bruine) koelvoeistof krijg je gratis bij bijna elke oudere renault
dus dar hoef je je geen zorgen om te maken
en lichtbruine (roest bruine) koelvoeistof krijg je gratis bij bijna elke oudere renault
Ja oke, maar dan hou ik nog 1 uitspraak over, met een draaiende motor komen er belletjes in me koelvloeistof... Is daar ook een verklaring voor of zal dit toch echt betekenen dat me koppakking op is? Tevens nog steeds de vraag hoeveel dit ongeveer gaat kosten, vanmiddag de garage gebeld en die zei 500,-! Is dit veel? Kan ik het wellicht (makkelijk) zelf?
mvg patrick
mvg patrick
500.- valt mee! Ik zou bij mijn garage als alles een beetje goed zou gaan zo'n 700,- kwijt zijn de pakkingset kost geen drol het zijn eigenlijk alleen maar uren die je betaald! Bij mij bleek het uiteindelijk toen ze me blok gingen afbouwen een verotte vriesplug te zijn. Volgens mij heb ik ook wel eens borrelde koelvloeistof en heeft dat meer te maken met ontluchten.
Je kan ook eens je bougies eruit draaien en kijken of ze een verschillende verbranding hebben, als ze er toch uit zijn meteen even een compressietester erop zetten en meten hoeveel compressie je hebt. schrijf dit netjes op. en voor de grap kun je dit ook doen met een koude en warme motor. Weet je meteen meer over de slijtage staat van je zuigerveren/cilinderbussen.
Er weet hier vast wel iemand wat de compressie van een gezonde Clio RSi moet zijn?
Er weet hier vast wel iemand wat de compressie van een gezonde Clio RSi moet zijn?