Succes met het project iig!
5 gt turbo evolution cabriolet projectje update 4 nov
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: do 24 jul 2003 18:49
- Locatie: Vianen (UT)
- Contacteer:
Hey Hans.....Jij hebt zeker naast al die 5jes een geldboompje in je schuurtje ofniet 
Succes met het project iig!
Succes met het project iig!
* Stefan T-SPORT *
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
dat ie weer een nieuw project heeftOllie schreef:??P@TB@D schreef:gaaf man
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
België hebben we het op de ALV al even kort gehad. Dit kan idd beter in een ander topic en ik vind dat daar nog wat uitgebreider met het bestuur over gepraat moet wordenRiël schreef:Dat is niet waar. De RTC kan je hun IBAN rekeningnummer geven en dan zijn de kosten voor het overmaken gratis en voor nixGeert Claes schreef:Tja, een belgische afdeling zou financieel ook beter zijn, want als ik nu het lidgeld zou overmaken, dan kost mij dat 7 euro extra kosten wat het lidgeld voor ons op 30 euro brengt.
Ok je kan het ook op meetings overmaken, dat zal ik in de meern dus ook wel doen.
En als we hier in België ook enkele winkels zouden hebben waar we als lid kortingen en dergelijke zouden krijgen, dat zou het lidmaatschap toch weer aantrekkelijker maken.
(voeren we deze discussie niet beter in een appart topic?)
Over punt 2 ... ik zou kijken welke mogelijkheden er in belgie zijn wat betreft die zaken en dat via de club proberen te regelen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 414
- Lid geworden op: do 28 mar 2002 0:00
- Locatie: 5^o 34' 26" OL 51^o 15' 2" NB
- Contacteer:
Nog een keer laten stralen en meteen laten primeren of nog beter, scouperen.hans (ebs turbo) schreef:Met de oranje turbo gaat alles perfect ik ben nu met de zijpanelen bezig Polyesteren, maar toen liep ik opeens tegen dit beestje aan.
Ik kon het niet laten om dit bakje te laten staan en daarom staat ie nu ook in de schuur in de hoek op zijn beurt te wachten.(s)
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/34_ebs%20kaal.jpg[/img]
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/34_ebs%20kaal2.jpg[/img]
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/34_ebs%20kaal3.jpg[/img]
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/34_ebs%20kaal4.jpg[/img]
Nou het ziet er natuurlijk niet zo mooi uit maar wat is het verhaal: het gaat hier om een rode renault 5 ebs cabrio tr (type 1) origineel nl. auto met een 1.4 5 bak van 1988. De auto is compleet gestript en gestraald daarna niet in primer of zo gezet.
De auto heeft dus overal lichte roest en de dorpels zijn rot (maar er zitten nieuwe dorpels bij) ook bij de spatborden en de kofferplaat is ie rot, de accu plaat is volgens mij al vervangen want die ziet er echt als nieuw uit.
De auto is helemaal compleet goede kap zover ik kom zien alleen de voorruit is gesneuveld.
Ooit is iemand hier heel enthousiast aan begonnen maar zag het niet meer zitten en verkocht het hele zooitje aan een bekende met opslagruimte, daar heeft ie nou ongeveer 2 jaar gestaan en nu ga ik er aan beginnen.
Alvast een paar vraagjes, voor dit project ga ik dus een lasapparaat aanschaffen daar kom ik later op terug als ik er aan ga beginnen (is mijn eerste keer dat ik ga lassen)
Deze auto heeft nu dus een lichte roestvorming over de hele auto wat kan ik hier nu het beste aan doen.
als ik hier echt aan ga beginnen zal ik wel een nieuw topic maken en ik beloof jullie dat het weer iets leuks gaat worden alleen deze wordt lekker relaxed gedaan niet zo snel als de vorige.
Ik zit alvast een beetje te denken wat voor motor ik erin wil doen heeft iemand al ervaring met clio 16v inbouw of eventueel williams of zo iets, of zijn er nog meer leuke motoren die je in een 5je kunt bouwen behalve gt turbo of gte dan
alvast bedankt
mzzl hans![]()
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: ma 21 apr 2003 18:30
- Contacteer:
ik dacht er ook aan om hem opnieuw te laten stralen maar wat is dat "scouperen?????
hoe zit dat daarna met lassen eigenlijk gewoon weer stukjes waar je gaat lassen weer kaal borstelen of zo??
hoe zit dat daarna met lassen eigenlijk gewoon weer stukjes waar je gaat lassen weer kaal borstelen of zo??


-
- Berichten: 414
- Lid geworden op: do 28 mar 2002 0:00
- Locatie: 5^o 34' 26" OL 51^o 15' 2" NB
- Contacteer:
Idd respect, maar lassen zou ik doen voor het stralen. Of toch zoveel mogelijk.
Scouperen is vlamverzinken. Dan verzinken ze de carroserie door er met een vlam zink op te branden. Lassen na een dergelijke behandeling wordt heel erg moeilijk.
Als je de wagen laat stralen, zorg er dan wel voor dat de straler weet wat ie doet, anders dan straalt ie zo deuken in je plaatwerk en die krijg je er nooit meer uit, want de spanning is dan uit het metaal. Heb het zelf meegemaakt en kan je vertellen dat het zeer frustrerend is om je strakke plaatwerk gedeukt aan te treffen.
Scouperen is vlamverzinken. Dan verzinken ze de carroserie door er met een vlam zink op te branden. Lassen na een dergelijke behandeling wordt heel erg moeilijk.
Als je de wagen laat stralen, zorg er dan wel voor dat de straler weet wat ie doet, anders dan straalt ie zo deuken in je plaatwerk en die krijg je er nooit meer uit, want de spanning is dan uit het metaal. Heb het zelf meegemaakt en kan je vertellen dat het zeer frustrerend is om je strakke plaatwerk gedeukt aan te treffen.
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: ma 21 apr 2003 18:30
- Contacteer:
zo eindelijk weer een keer webspace kom ik mijn topic weer reparen aan weer aanvullen.
Hier heb ik eerst een cover gemaakt voor als de cabrio open is om over het dak te doen
[img]http://www.stour.nl/rtc/cover4.jpg[/img]
Ook nog beetje afwerken met wit pookzakje
[img]http://www.stour.nl/rtc/PICT0061.jpg[/img]
Voor de hitte in de motor heb ik een gt tuning hitteschild aangeschaft.
[img]http://www.stour.nl/rtc/heatshield.jpg[/img]
Verder ben ik nog verder bezig met het intrieur maar daar komen nog foto's van.
De ander 5 cabrio heb ik verkocht (die roestige). Geen tijd en geld
Hier heb ik eerst een cover gemaakt voor als de cabrio open is om over het dak te doen
[img]http://www.stour.nl/rtc/cover4.jpg[/img]
Ook nog beetje afwerken met wit pookzakje
[img]http://www.stour.nl/rtc/PICT0061.jpg[/img]
Voor de hitte in de motor heb ik een gt tuning hitteschild aangeschaft.
[img]http://www.stour.nl/rtc/heatshield.jpg[/img]
Verder ben ik nog verder bezig met het intrieur maar daar komen nog foto's van.
De ander 5 cabrio heb ik verkocht (die roestige). Geen tijd en geld
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
hou je deze nu toch?? wat ik begrepen heb op speed wou je deze toch ook verkopen.
Gr.Frits
Gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Zeer netjes gemaakt 

issie toch niet verkocht dan?
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
ik denk dat je wel kan aannemen dat hij hem heeft ghouden



-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: ma 21 apr 2003 18:30
- Contacteer:
Ik zat er over te denken om hem te verkopen gewoon voor het geld maar toen na top 40 enz en nu weer beetje aan bezig denk ik hem toch wel te houden.
hier zijn nog een paar foto's van autostyle top 40 en european tuning salon
[img]http://www.stour.nl/rtc/ETS%20---%20R2%20Racing.jpg[/img]
[img]http://www.stour.nl/rtc/ETS%20---%20RTC2.jpg[/img]
hij was nummer 31 geworden en dat is toch wel chill voor een 14 jaar oud beestje tussen al die nieuwe bakken.
verder ben ik nu bezig met een dumpvalve op te bouwen en daar komen van de week weer foto's van
mzzl hans
hier zijn nog een paar foto's van autostyle top 40 en european tuning salon
[img]http://www.stour.nl/rtc/ETS%20---%20R2%20Racing.jpg[/img]
[img]http://www.stour.nl/rtc/ETS%20---%20RTC2.jpg[/img]
hij was nummer 31 geworden en dat is toch wel chill voor een 14 jaar oud beestje tussen al die nieuwe bakken.
verder ben ik nu bezig met een dumpvalve op te bouwen en daar komen van de week weer foto's van
mzzl hans
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
komen er nog een x ander wheels onder? zou hem zeker goed doen 

Sja andere velgen...
Wat dan eigenlijk? Ik zat er ook al naar te kijken en het enige wat ik kon bedenken zijn misschien Brock velgen. Ze moeten wel aso-breed zijn.
Dan is dit toch wel crea en ondanks het design origineel.
Wat dan eigenlijk? Ik zat er ook al naar te kijken en het enige wat ik kon bedenken zijn misschien Brock velgen. Ze moeten wel aso-breed zijn.
Dan is dit toch wel crea en ondanks het design origineel.
Hey Hans,
Leuk stukje in de krant over je cabrio
Leuk stukje in de krant over je cabrio

Inderdaad, dat zal 'm afmaken.Chris schreef:Mee eens. Verders echt een superwijze 5!P@TB@D schreef:komen er nog een x ander wheels onder? zou hem zeker goed doen


ik zat rustig in de trein richting den bosch, en er was nergens een spits of een metro te vinden, dus pakte ik maar een gedeelte brabantse courant die daar lag. heel toevalli was dat het auto-gedeelte, zag ik een plaatje en beschrijving die toch wel heel erg op deze schoonheid leek
heb het stukje meegenomen, zal het straks ff inscannen.


-
- Berichten: 608
- Lid geworden op: wo 18 mei 2005 14:20
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
WAAROM verkoop je em in godsnaam???
Ik zou dat echt niet kunnen na zoveel werk...'
http://www.renault-tuning.com/shwad.php?i=51
als ik het geld had, zucht...
echt een
bak!!
greetz sasje
Ik zou dat echt niet kunnen na zoveel werk...'
http://www.renault-tuning.com/shwad.php?i=51
als ik het geld had, zucht...
echt een

greetz sasje
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
tja die staat nu al 1.5 jaar bij mijhans (ebs turbo) schreef: De ander 5 cabrio heb ik verkocht (die roestige). Geen tijd en geld
