dvd elektronica in renault 19

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
dukebart

Ik heb een dvdtje voor in mn auto gekocht

Nu heb ik een probleem met het beeldschermpje wat erbij hoort.

De kabel van dit beeldschermpje bestaat uit een dikke kabel. Daaruit komen 4 sterkers voor beeld en geluid en nog 3 draden voor stroomvoorziening van het beeldscherm

De kleur van deze 3 draden zijn rood (hieraan zit een zekeringetje), Zwart en een blauwe. Welke van deze 3 draden zijn de plus en min voor de stroomtoevoer van het beeldschermpje?? en waarvoor zou het blauwe draadje voor kunnen zijn? Mijn buurman dacht dat de rode de plus was, zwart de min en de blauwe een schakelaarsdraadje was.

Ze moeten op een sigarettenaansteekplug. Hieraan zitten standaard 2 draaden allebij zwart alleen over 1 zit een wit streepje over de gehele lengte, wat is hier de plus en de min van?

Ik weet het ben een LEEK met elektronica, Sorry :wink:
Laatst gewijzigd door dukebart op ma 8 nov 2004 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Ad van Haperen
Contacteer:

Ik denk inderdaad ook dat rood de + is zwart de min en blauw de schakeldraad.

Aan je sigaretten aansteker kabeltje is degene met een streep eroverheen de +

Maar staat dat niet in het boekje? liever zekerheid voor alles he!

[edit] die blauwe kan ook de - zijn en dan is de zwarte de schakeldraad
Edwin16v
Contacteer:

Zwart is meestal schakeldraad.
dukebart

Nee heb er geen boekje meer bij, dat is ook juist het lastige!!

Alvast bedankt, w8 nog ff op andere reacties!
Calle

Edwin16v schreef:Zwart is meestal schakeldraad.
In je huis wel, maar voor ICE meestal niet. Pioneer radio's gebruiken een blauwe draad om een schakelstroom te sturen voor elektische antennes, ook te gebruiken om je versterker of iets dergelijks te schakelen.
Sander
Contacteer:

Meestal is zo met die kleuren combinatie; rood de plus, blauw de min, en zwart de schakeldraad. Dat houd meestal in, rood op de plus, blauw op de min en zwart achter het contactslot. Dus die krijgt spanning als je de sleutel om draait. Maar eerst kijk of je die info niet van de fabrikant kunt krijgen en meten is weten!

gr s :D nder
dukebart

Kheb me al doodgezocht naar info van fabrikant maar kon het nergens vinden, ik ga er vanuit dat zwart schakeldraad is en dan probeer ik het gewoon :p
Robke
Car: Lexus IS250

Ik weet niet hoe jullie dan alles in de auto aansluiten, maar bij 12 Volt systemen is de zwarte draad in 90% van de gevallen de massa, dus min.
De blauwe is de remote draad, dus de geschakelde draad van de radio voor de elektrische antenne.
Rood is uiteraard plus.
Michel S.
Contacteer:

Zwart schakeldraad? En je hebt dan ook 1,5 en 2,5 mm2 draden in je dash :lol:

In zwakstroomschakelingen is blauw inderdaad de min. Maar met ice is het 99% zwart wat de min is. Maar heel makelijk. Pak een multimeter en ga meten. Het ding moet toch wel ergens iets van metalen behuizing hebben. Meet tussen dit en de draden. Die wat doorverbind is 100% zeker weten de min.

De andere zullen dan constant en contact zijn.

Greetz
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
antoine
Car: Renault Clio III RS

Blauw die van een scherm afkomt hoort toch eigenlijk op je handrem te komen? Ter voorkomung dat je al rijdend een filmpje kan kijken.
Sanderclioll

Wat ook nog zou kunnen is dat die blauwe bedoeld is om aan te sluiten op je achteruit.
Dus dat ie dan automatisch op het singaal van een eventuele camera gaat.

Ik heb hier 4 verschillende soorten schermen liggen, en allemaal hebben ze een andere manier van aansluiten.

Kun je anders niet wat foto's van het scherm maken ?
antoine
Car: Renault Clio III RS

of een merk met type?
Bram (vospower)

Zwart is min, blauw is de signaalkabel! is bijna altijd zo! je kunt die trekken vanaf je radio :)
dukebart

Bedankt voor de info, het was als volgt:

Rood: +
Zwart: Schakel
Blauw: -

Hij doet het perfect, zonet nog ff swordfish in de auto gekeke :p
Sanderclioll

dukebart schreef:Bedankt voor de info, het was als volgt:

Rood: +
Zwart: Schakel
Blauw: -

Hij doet het perfect, zonet nog ff swordfish in de auto gekeke :p
Beter dat ie het doet :)

Nu nog even een foto :p
dukebart

Ja er moeten ook hoog nodig foto's op

Kheb een r19 1.7, was zo'n europe uitvoering met van die lelijke stickers, heb er al best veel aan veranderd. Wou eerst een project starten maar weet niet hoe ik die foto's erop krijg e.d.

De dvd ga ik aankomend weekend inbouwen, speler komt onder de radio en beeldscherm in de zonneklep van de bijrijder :p
Sanderclioll

dukebart schreef:Ja er moeten ook hoog nodig foto's op

Kheb een r19 1.7, was zo'n europe uitvoering met van die lelijke stickers, heb er al best veel aan veranderd. Wou eerst een project starten maar weet niet hoe ik die foto's erop krijg e.d.

De dvd ga ik aankomend weekend inbouwen, speler komt onder de radio en beeldscherm in de zonneklep van de bijrijder :p
Ben benieuwd, je wilt dus de schakelaars weghalen en die op een andere plaats maken ?
Dat is ook nog niet zo'n probleem, maar daarachter loopt een buis van de kachel, waardoor er geen 1-din radio inpast.
Ik was dit namelijk ook van plan om met mijn indash scherm te doen, en dan daaronder de dvd speler, maar dat ging dus niet lukken.
Nu is het plan om een ander scherm (heb ik al liggen : newision 7" touchscreen :p) in dat gat te plamuren, dan heb je geen last van de kachel.

Mocht je trouwens nog ruimte zoeken voor je foto's, dan kan ik wel wat regelen voor je (heb ergens een server staan met 8 gig ruimte :p)
En de foto's kan ik dan plaatsen op me renault19.nl domein, dat staat natuurlijk ook wel mooi !
dukebart

Ok

Wat is je email, kan ik je ff toevoegen op msn, kunne we dan ff iets regelen met foto's!

Wil mn foto's nu wel es met anderen delen :wink:
jeroen.k

Dukebart...pas even in je eerste post de topictitel aan en lees het forum regelement even door. Even duidelijk in je titel aangeven om welke auto het gaat en wat het probleem is...niet alleen een loze kreet zoals Elektronica!!!!

Dit maakt het forum overzichtelijker en is het makkelijker om te lezen en eventueel helpen voor de mensen met kennis :)

vriendelijke groet,

Jeroen
Sanderclioll

dukebart schreef:Ok

Wat is je email, kan ik je ff toevoegen op msn, kunne we dan ff iets regelen met foto's!

Wil mn foto's nu wel es met anderen delen :wink:
msn staat in me profiel :)
Plaats reactie