startproblemen bij koud weer
-
- Berichten: 294
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Elk jaar heb ik het zelfde probleem. Het wordt nu wat kouder en rij niet erg veel maar zeker wel elke week en als ik dan bij mijn auto kom om hem te starten is de accu leeg (niet altijd soms kan die nog net starten). Heb een allarm op zitten maar weet iemand hoeveel ampere deze mag gebruiken als die aan staat en weet ook iemand wat de oorzaak kan zijn want in de zomer heb ik er geen last van? Het gaat om een clio Williams
Laatst gewijzigd door J. Reekers op zo 31 okt 2004 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
ff over de dikke duim:
je hebt een 55Ah accu.
Die zit voor 80% vol: 44Ah
Je wilt een kwart(?) over houden om te starten, dus 30Ah om te verprutsen. Daar neem je een week de tijd voor, =24*7=168 uur.
oftewel een toegestane stroom van 170 mA.
D'r zitten nogal wat wilde "ik lig op de bank en verzin maar wat' aannames in, maar dan heb je in ieder geval een idee, en kan je ff meten.
Dat je auto 't zwaar zo koud hebt duidt wel een beetje op een matige accu.
je hebt een 55Ah accu.
Die zit voor 80% vol: 44Ah
Je wilt een kwart(?) over houden om te starten, dus 30Ah om te verprutsen. Daar neem je een week de tijd voor, =24*7=168 uur.
oftewel een toegestane stroom van 170 mA.
D'r zitten nogal wat wilde "ik lig op de bank en verzin maar wat' aannames in, maar dan heb je in ieder geval een idee, en kan je ff meten.
Dat je auto 't zwaar zo koud hebt duidt wel een beetje op een matige accu.
rev it like a rental
-
- Berichten: 246
- Lid geworden op: di 13 jan 2004 18:34
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Krijg alweer hoofdpijn als ik terugdenk aan
de tijd v/d de berekeningen. Even weer on-topic,
een auto met alarm mag maximaal een ruststroom
van 50 mA (miliampere)hebben...
de tijd v/d de berekeningen. Even weer on-topic,
een auto met alarm mag maximaal een ruststroom
van 50 mA (miliampere)hebben...
Wat meer is ook ok. Ik denk dat de accu slecht is.