renault 5 cabrio
Ik heb een vraagje over een renault 5 cabrio,
Een vriend en ik hebben tijd geleden een cabrio gekocht in friesland, nu zit er in deze wagen een dieselmotor, kan er zo goed als niks over terugvinden. Misschien dat iemand hier hier meer over kan vertellen productieaantallen ed., heb er eigenlijk nog nooit een gezien met dieselmotor.
groeten remcool
Een vriend en ik hebben tijd geleden een cabrio gekocht in friesland, nu zit er in deze wagen een dieselmotor, kan er zo goed als niks over terugvinden. Misschien dat iemand hier hier meer over kan vertellen productieaantallen ed., heb er eigenlijk nog nooit een gezien met dieselmotor.
groeten remcool
Ik meende dat je toendertijd een 5je kon kopen en die (ongeacht welk type mits 3 deurs) kon laten ombouwen tot cabrio. Daarom zul je van R5 sl cabrio tot r5 GTT cabrio tegen komen. Dus ook diesels. Wel apart trouwens, heb ik nog nooit gezien.
Laatst gewijzigd door Chris@R5 op zo 31 okt 2004 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij is een Renault 5 cabrio nooit standaard uitgebracht door Mr. Reno,
was een bedrijf dat niet anders deed dan cabrio's maken waaronder de 5. correct me if i'm wrong
Er is maar 1 diesel versie uit de Renault 5 serie uitgebracht, en dat is een 1595cc motor met 54pk (40kw)
gr.
Droes
was een bedrijf dat niet anders deed dan cabrio's maken waaronder de 5. correct me if i'm wrong

Er is maar 1 diesel versie uit de Renault 5 serie uitgebracht, en dat is een 1595cc motor met 54pk (40kw)
gr.
Droes
Je bent toch een barbaar als je een 5 cabrio diesel laat ombouwenChris@R5 schreef:Ik meende dat je toendertijd een 5je kon kopen en die (ongeacht welk type mits 3 deurs) kon laten ombouwen tot cabrio. Daarom zul je van R5 sl cabrio tot r5 GTT cabrio tegen komen.

Zit je lekker met je opendak, komt er echt zou zo'n dieselreutel van zo'n aftandse oliestoker uit de jaren 80 onder de kap vandaan.
Om maar niet over de roetwolk te spreken waar je zelf nog eens van kan genieten

Waarom krijg ik steeds het beel dvan een geitenwollensokken-figuur in m'n hoofd als ik aan dat bakkie denkSteven schreef:Je bent toch een barbaar als je een 5 cabrio diesel laat ombouwenChris@R5 schreef:Ik meende dat je toendertijd een 5je kon kopen en die (ongeacht welk type mits 3 deurs) kon laten ombouwen tot cabrio. Daarom zul je van R5 sl cabrio tot r5 GTT cabrio tegen komen.
Zit je lekker met je opendak, komt er echt zou zo'n dieselreutel van zo'n aftandse oliestoker uit de jaren 80 onder de kap vandaan.
Om maar niet over de roetwolk te spreken waar je zelf nog eens van kan genieten

Maar het kon wel toendertijd net als Droes zegt.
Ongeacht welke 3deurs 5, dus ook een oliestoker...

Het bedrijf zat/zit trouwens in België. Heet dat niet EBS...?
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: ma 21 apr 2003 18:30
- Contacteer:
hey,
Ebs heeft in opdracht van renault deze 5-jes omgebouwd tot cabrio en deze waren ook origineel bij renault te bestellen in alle uitvoeringen die je maar wil verwacht ik.
Op een gegeven moment is er een management wissel geweest bij renault en die heeft besloten te stoppen met de cabrio in het programma te nemen.
Hierdoor is EBS falliet gegaan kort daarna en is het overgenomen door ACT en zij hebben ook nog een aantal jaren 5-jes omgebouwd
origineel zijn er ongeveer 1200 types 1 en 800 types 2 gebouwd voor zover ik weet
In het boekje "supercinq" volgens mij staat best wel informatie over de 5 cabrios vooral de turbo.
Diesel zou origineel kunnen zijn maar het kan ook dat deze later is omgebouwd.
mzzl hans
Ebs heeft in opdracht van renault deze 5-jes omgebouwd tot cabrio en deze waren ook origineel bij renault te bestellen in alle uitvoeringen die je maar wil verwacht ik.
Op een gegeven moment is er een management wissel geweest bij renault en die heeft besloten te stoppen met de cabrio in het programma te nemen.
Hierdoor is EBS falliet gegaan kort daarna en is het overgenomen door ACT en zij hebben ook nog een aantal jaren 5-jes omgebouwd
origineel zijn er ongeveer 1200 types 1 en 800 types 2 gebouwd voor zover ik weet
In het boekje "supercinq" volgens mij staat best wel informatie over de 5 cabrios vooral de turbo.
Diesel zou origineel kunnen zijn maar het kan ook dat deze later is omgebouwd.
mzzl hans
Het is ebs uitvoering en idd geen naderhand gebouwde cabio. Staat op nederlands kenteken vanaf nieuw, de wagen is ook expres gekocht omdat ik er zelf nog niet had gezien met dieselblok. Had ook nog eens zeer weinig gelopen (onder de 50000), en reed nog perfect. Alleen de carrosserie heeft de nodige aandacht nodig met name de raamstijlen van de voorruit,enz. Tis geen gt turbo nee, maar dacht redelijk zeldzaam. Kan er in ieder geval weinig over vinden verder, heb er ook niet heel veel moeite voor gedaan. Hoopte dat er iemand hier er misschien meer van wist.
remcool
remcool
dan ging ik toch voor de 2.2 Dci, 150 pk en 320 Nm...
wel ff wat werk, maar dan heb je ook wat...
wel ff wat werk, maar dan heb je ook wat...

-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
zijn er zoveel van gebouwd ik meende ergens gelezen hebben dat er maar 4oo in totaal gebouwd waren en volgens een artikel uit de auto kampioen die ik ergens heb liggen kon je de 5jes zelf ook voor toen ongeveer 15.000 gulden omlaten bouwen als ik me niet vergis maar ik zal het wel eens effe op zoekenhans (ebs turbo) schreef:hey,
Ebs heeft in opdracht van renault deze 5-jes omgebouwd tot cabrio en deze waren ook origineel bij renault te bestellen in alle uitvoeringen die je maar wil verwacht ik.
Op een gegeven moment is er een management wissel geweest bij renault en die heeft besloten te stoppen met de cabrio in het programma te nemen.
Hierdoor is EBS falliet gegaan kort daarna en is het overgenomen door ACT en zij hebben ook nog een aantal jaren 5-jes omgebouwd
origineel zijn er ongeveer 1200 types 1 en 800 types 2 gebouwd voor zover ik weet
In het boekje "supercinq" volgens mij staat best wel informatie over de 5 cabrios vooral de turbo.
Diesel zou origineel kunnen zijn maar het kan ook dat deze later is omgebouwd.
mzzl hans
Ben je nou nog steeds opzoek naar gegevens dan?remcool schreef:Kan er in ieder geval weinig over vinden verder, heb er ook niet heel veel moeite voor gedaan. Hoopte dat er iemand hier er misschien meer van wist.
remcool
mijn post niet gelezen?
En over het aantal, heb je hier ook een duidelijk antwoord gekregen.Droes schreef:Er is maar 1 diesel versie uit de Renault 5 serie uitgebracht, en dat is een 1595cc motor met 54pk (40kw)
De motorinhoud klopt wel in ieder geval, zal kijken of ik aan de hand van het kenteken nog wat meer geschiednis van de wagen kan achterhalen.
Bedankt voor de moeite in ieder geval
remcool
Bedankt voor de moeite in ieder geval
remcool
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: do 28 jul 2005 18:38
Foto's
graag van jou EBS.
Zelf heb ik een 5 EBS GTS van 1987.
Die wordt momenteel gerestaureerd, maar heeft eigenlijk weinig roest
Ik zoek ook nog steeds info, maar krijg steeds andere aantallen van gemaakte exemplaren.
Volgens mijn info die ik had zijn er maar 864 gemaakt, waarvan 5 Turbo's

Zelf heb ik een 5 EBS GTS van 1987.
Die wordt momenteel gerestaureerd, maar heeft eigenlijk weinig roest
Ik zoek ook nog steeds info, maar krijg steeds andere aantallen van gemaakte exemplaren.
Volgens mijn info die ik had zijn er maar 864 gemaakt, waarvan 5 Turbo's
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
ik zal er als ik ze kan vinden van mijn ebs projectje postenJacky's EBS schreef:Foto'sgraag van jou EBS.
Zelf heb ik een 5 EBS GTS van 1987.
Die wordt momenteel gerestaureerd, maar heeft eigenlijk weinig roest
Ik zoek ook nog steeds info, maar krijg steeds andere aantallen van gemaakte exemplaren.
Volgens mijn info die ik had zijn er maar 864 gemaakt, waarvan 5 Turbo's

maar niet schrikken hoor

-
- Berichten: 830
- Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
- Locatie: Lutjewinkel !
- Contacteer:
nog wat oude foto's van mijn cabrio:
[img]http://img257.imageshack.us/img257/3400/martijnrenault27kj.th.jpg[/img]
[img]http://img257.imageshack.us/img257/8454/martijnrenault30sd.th.jpg[/img]
[img]http://img257.imageshack.us/img257/5996/martijnrenault42qf.th.jpg[/img]
[img]http://img193.imageshack.us/img193/2355/martijnrenault51ac.th.jpg[/img]
[img]http://img193.imageshack.us/img193/180/martijnrenault6zt.th.jpg[/img]
[img]http://img257.imageshack.us/img257/3400/martijnrenault27kj.th.jpg[/img]
[img]http://img257.imageshack.us/img257/8454/martijnrenault30sd.th.jpg[/img]
[img]http://img257.imageshack.us/img257/5996/martijnrenault42qf.th.jpg[/img]
[img]http://img193.imageshack.us/img193/2355/martijnrenault51ac.th.jpg[/img]
[img]http://img193.imageshack.us/img193/180/martijnrenault6zt.th.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Hier om de hoek stond eerder een rode EBS GTD. Nog een diesel dus, lang voor de A4 Cabrio TDIJacky's EBS schreef:Volgens mijn info die ik had zijn er maar 864 gemaakt, waarvan 5 Turbo's

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10115
- Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
weer te koop: http://www.automaxx.nl/newforum/viewtop ... highlight=
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
ik denk nog steeds 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: do 28 jul 2005 18:38
Ben er nu achter dat er gebouwd zijn
van 21-08 1987 t/m 16-10 1991
Campus / Five 132
TL / TR / TS 103
TSE /GTL / GTS / automatic 342
GTX / Baccara / Exclusive 170
GTT / GTE 144
Diesel 12
Dus in die periode 903 stuks
Maar even een Vraagje aan alle cabrio bezitters
Ik ben foto's aan het opsparen van de Cabrio's
zou ik van Jullie Cabrio een paar foto's mogen, zodat mijn foto archief der cabrio's mooi groot kan groeien.
dit is mijn laatste aanwinst
van foto's
Oh ja de onderdelen heb ik eral af gehaald.
[img]http://img8.imageshack.us/img8/3249/cabriostuk0022wl.jpg[/img]
[img]http://img8.imageshack.us/img8/8530/cabriostuk0030oe.jpg[/img]
[img]http://img8.imageshack.us/img8/8537/cabriostuk0049ii.jpg[/img]
[img]http://img8.imageshack.us/img8/3532/cabriostuk0060oc.jpg[/img]
[img]http://img8.imageshack.us/img8/3787/cabriostuk0053yh.jpg[/img]
[img]http://img8.imageshack.us/img8/8426/cabriostuk0014ld.jpg[/img]
van 21-08 1987 t/m 16-10 1991
Campus / Five 132
TL / TR / TS 103
TSE /GTL / GTS / automatic 342
GTX / Baccara / Exclusive 170
GTT / GTE 144
Diesel 12
Dus in die periode 903 stuks
Maar even een Vraagje aan alle cabrio bezitters
Ik ben foto's aan het opsparen van de Cabrio's
zou ik van Jullie Cabrio een paar foto's mogen, zodat mijn foto archief der cabrio's mooi groot kan groeien.
dit is mijn laatste aanwinst
van foto's
Oh ja de onderdelen heb ik eral af gehaald.

[img]http://img8.imageshack.us/img8/3249/cabriostuk0022wl.jpg[/img]
[img]http://img8.imageshack.us/img8/8530/cabriostuk0030oe.jpg[/img]
[img]http://img8.imageshack.us/img8/8537/cabriostuk0049ii.jpg[/img]
[img]http://img8.imageshack.us/img8/3532/cabriostuk0060oc.jpg[/img]
[img]http://img8.imageshack.us/img8/3787/cabriostuk0053yh.jpg[/img]
[img]http://img8.imageshack.us/img8/8426/cabriostuk0014ld.jpg[/img]
-
- Berichten: 830
- Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
- Locatie: Lutjewinkel !
- Contacteer:
speciaal
-
- Berichten: 537
- Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
- Locatie: Veendam
Sinterklaas?
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: do 28 jul 2005 18:38
Kap kon niet op de juiste manier meer open.iefie schreef:op CC is deze ook voorbij gekomen, Cor (uit wapenveld) was er ook langs geweest en had er dingen vanaf gehaald volgens mij .....
Kap was krom toch ???
je moest hem tegen houden anders was de binnenpaneel kapot gedrukt.
ben afgelopen vrijdag er heen gegaan en de cabrio geduurende 3,5 uur ontdaan van zeer veel speciale Cabrio onderdelen.
had jammer genoeg niet meer tijd, want ik had iemand die mijn R17 TL van 1972 gekocht had en die middag op kwam halen.
anders was hij echt compleet cabrio onderdelen leeg geweest.
Zelfs de bank kon niet fatzoenlijk los, die was ook gedeukt / krom
Jacky's EBS hier = Cor op CC
mijn cabrio kan je vinden op:
http://groups.msn.com/RenaultOldiedePad ... o1987.msnw
maar is in restauratie
-
- Berichten: 830
- Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
- Locatie: Lutjewinkel !
- Contacteer:
cor, je bent goed bezig daar in wapenveld.
heb je die rode nog weten te verkopen?
wat ik wel grappig vindt aan jouw witte is die electrische kap. ik ga er in het nieuwe jaar mee bezig om dit voor elkaar te krijgen, even kijken wat het ook gaat kosten dan kan ik er misschien een ombouwset voor maken....
heb je die rode nog weten te verkopen?
wat ik wel grappig vindt aan jouw witte is die electrische kap. ik ga er in het nieuwe jaar mee bezig om dit voor elkaar te krijgen, even kijken wat het ook gaat kosten dan kan ik er misschien een ombouwset voor maken....
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: vr 25 nov 2005 19:45
- Locatie: france

EBS is Ernst Berg Styling ..
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: vr 25 nov 2005 19:45
- Locatie: france
from ACT ( ex EBS)
from 21/08/1987 to 16/10/1991
campus ... 131
tl....103
tse.....341
gtx....168
gtt/gte 131
diesel 12
total 886
AND !!! 1991 to 1996 64 more
total from EBS register at ACT 960 cab super 5

from 21/08/1987 to 16/10/1991
campus ... 131
tl....103
tse.....341
gtx....168
gtt/gte 131
diesel 12
total 886
AND !!! 1991 to 1996 64 more
total from EBS register at ACT 960 cab super 5

-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: do 28 jul 2005 18:38
I had got a total off 950 cab. Super 5daguet cab ebs schreef:from ACT ( ex EBS)
from 21/08/1987 to 16/10/1991
campus ... 131
tl....103
tse.....341
gtx....168
gtt/gte 131
diesel 12
total 886
AND !!! 1991 to 1996 64 more
total from EBS register at ACT 960 cab super 5
I get it from ACT last week.
I ask the produktion number off my EBS Cabrio
this was the answer
Van: Bart Mommens
Datum: 11/23/05 18:18:51
Aan: Corjan Meijer
Onderwerp: RE: Papieren EBS Cabrio
Beste Corjan,
De betreffende auto was nr. 114 van de 950 omgebouwde R5-jes bij EBS.
Afleveringsdatum: 24-09-1987.
Wij kunnen U een duplicaat van het gelijkvormigheidscertificaat toesturen na overschrijving van 75,00 op onze bankrekening (IBAN: BE 39 2300 0364 7119 / BIC/SWIFT :GEBABEBB).
Na het faillisement van EBS heeft ACT nog een reeks Lada Samara Cabrio's gebouwd, maar geen R5-jes meer.
ACT heeft echter wel een lot van nooit verkochte R5-jes opgekocht, deze waar nodig (transportschade, verduurde rubbers, ...) opgeknapt en ze dan verkocht.
Aangezien deze auto's nooit gereden hadden, en nooit eerder ingeschreven waren, kunnen daar idd. "recentere" gelijkvormigheidscertificaten bijzitten.
Met vriendelijke groet,
Bart Mommens, ACT
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: do 28 jul 2005 18:38
Ja die Rode GTX staat nu in SpanjeMartijnberk schreef:cor, je bent goed bezig daar in wapenveld.
heb je die rode nog weten te verkopen?
wat ik wel grappig vindt aan jouw witte is die electrische kap. ik ga er in het nieuwe jaar mee bezig om dit voor elkaar te krijgen, even kijken wat het ook gaat kosten dan kan ik er misschien een ombouwset voor maken....
Heb wel belangrijke rubbers verwijderd

de Rode GTS van de Sloop in Almelo is Cabrio onderdelen nagenoeg leeg

-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: vr 25 nov 2005 19:45
- Locatie: france
sorry , yes i made a mistake the are 950 not 960 cab ..the too last ones (949 and 950 ) in 1996 ..
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: do 28 jul 2005 18:38
Ik weet niet maar heb nu een lijst van de EBS jes wat in Nederland is ingevoerd.
wat denk je die Diesel is erggggg zeldzaam.
Type is GTD en nummer 328 van 950 exemplaren
GELEVERD IN NEDERLAND 1 EXEMPLAAR
Dus houd de Cabrio zoals hij is.
wat denk je die Diesel is erggggg zeldzaam.
Type is GTD en nummer 328 van 950 exemplaren
GELEVERD IN NEDERLAND 1 EXEMPLAAR
Dus houd de Cabrio zoals hij is.