Matthijs's R5GTT Bleu Sport project: Hij doet 't (filmpje)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Matthijs Bleu Sport
Car: Renault 5 GT Turbo B

Even een updatetje, want er is weer het een en ander veranderd deze week.
De torsieas heb ik na veel bloed, zweet en een halve hernia losgekregen en de achterkant is nu 5cm omlaag 8) .
Ziet er zeer netjes uit zo, maar de bedoeling is om hem nog voor de meeting een paar cm lager te leggen >-) .

De rolkooi heb ik ook weer terug en is errug netjes geworden :p . Inmiddels ben ik druk bezig om deze aan de carosserie te bevestigen. Dit zit nog een beetje tegen, omdat ik toch wat roest ben tegengekomen op de plekken waar de kooi gemonteerd moet worden.

Ergens tussendoor is er ook nog een nieuwe voorruit ingezet, want hier zat een behoorlijke barst in.... :( T@ring wat een klotewerk is dat!

Goed, nog veel te doen voor de 14e in ieder geval, maar we gaan vrolijk verder. De foto's van het bovenstaande gebeuren komen nog want ik heb mijn fototoestel ergens laten liggen (S)

Groetjes Matthijs

ps: weet er iemand welk goedje ik het beste kan gebruiken om onder het raamrubber te spuiten, zodat de kans op roesten kleiner wordt?
Laatst gewijzigd door Matthijs Bleu Sport op vr 29 okt 2004 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven
Car: M536

Gewoon lekker volproppe met ruitenkit en wat je dan overhoud kun je misschien met tectyl doen.
Roy
Moderator

Als je op artikelen klikt en dan op de categorie "Techniek", staat daar een verhaal van Martijn. Die heeft ook zelf een rolkooi gemonteerd en daar staan ook wel een paar duidelijke foto's van :)

Ik weet alleen niet of dat voor niet leden zichtbaar is. Anders een goede reden om lid te worden :wink:
5 GT Turbo '88 GT5
Matthijs Bleu Sport

Roy schreef:Als je op artikelen klikt en dan op de categorie "Techniek", staat daar een verhaal van Martijn. Die heeft ook zelf een rolkooi gemonteerd en daar staan ook wel een paar duidelijke foto's van :)

Ik weet alleen niet of dat voor niet leden zichtbaar is. Anders een goede reden om lid te worden :wink:
Bedankt voor de tip, precies wat ik nodig heb! Ben dus alleen geen lid en kan het artikel ook niet zien zoals je al dacht... :~ . Misschien toch maar weer lid worden ja :beer:
Steven schreef:Gewoon lekker volproppe met ruitenkit en wat je dan overhoud kun je misschien met tectyl doen.
Dat is ook een optie ja, maar ik dacht eigenlijk dat er een speciaal goedje voor is, heb Mark Evans :smoke: er eens mee zien klooien geloof ik.

Oh ja, die bout met sterkte 10.9 of 12.9 was zeker wel nodig ja, sodeju... Maar dan in combinatie met die koppelmoer ging echt perfect! Voordeel is dat je er dan ook twee steeksleutels op kan zetten (Y)
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

Je GTT zag er maar leeg uit zaterdag :wink: ik hoop dat het monteren van de kooi goed verloopt. (Y)
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Matthijs Bleu Sport

chris-mc schreef:Je GTT zag er maar leeg uit zaterdag :wink: ik hoop dat het monteren van de kooi goed verloopt. (Y)
:lol: Ja beetje trieste bedoening he! Morgen ga ik ermee verder, plaatjes erin lassen en dan alles weer in elkaar zetten. Gaat goedkomen :beer: !
chris-mc
Contacteer:

Ik hoop het,laat ff weten of het is gelukt,mocht het uitkomen wil ik wel ff komen kijken in de avond.
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Netjus (Y)

Ben benieuwd naar je nieuwe foto's.

Zo'n rolkooi ga je echt wel merken :D suc5 verder.
-PAZ-
Über-Spammer

idd kom maar op met die :foto: :foto: :p
ziet er op de vorige foto's wel al heel stoer uit met die kooi, staat bij ook al lang op het verlanglijstje voor in mijn gtt.
rolkooien zijn gewoon (Y) (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
Matthijs Bleu Sport

Zoals met alles eigenlijk, denk ik vantevoren altijd "Ooooooow, dat doen we wel even!!", conclusie na een aantal weekjes rolkooi: DIE GEDACHTE BIJSTELLEN!
Want hij zit er niet zomaar in... en dan vooral die :gun: bevestigingsplaatjes. Dat mikt allemaal vrij nauw en na twintig keer de kooi erin en eruit en een hoop roest (lees GAT IN DE BODEM! :( )verder, lijkt het dan eindelijk zover: klaar om de hele zooi in te gaan bouwen :smoke: .

Hier alvast wat foto's, deze week zullen er meer volgen als de rolkooi en het interieur er weer inzitten. Maak ik gelijk ook een foto van de verlaging :p .

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/rolkooikamer.JPG[/img]
:bang:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Roestachter.JPG[/img]
Dusssss (N)
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Roestvoor.JPG[/img]
... (N)
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Ruitdruit.JPG[/img]
Ruit eruit :beer:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Bevplaat.JPG[/img]
Netjessss
chris-mc
Contacteer:

wanner kan ik langs komen van de week voor de controle :p :wink:
Matthijs Bleu Sport

:lol: Ik bel wel als het zover is ok!
chris-mc
Contacteer:

(Y) :D :wink:
slash

rolkooien zijn idd piek
speedline

Roy schreef:Mooie gt (Y)

Met die gaz set kan je hem niet zover naar beneden schroeven omdat er dan geen vering meer in zit. Dan veer je op de bumpstops en dat rijd niet echt fijn.
Met Phase 1 wielophanging past het prima zoals ik al had toegelicht. Dan kun je dus wel richting "straatniveau"...
Matthijs Bleu Sport

speedline schreef:

Met die gaz set kan je hem niet zover naar beneden schroeven omdat er dan geen vering meer in zit. Dan veer je op de bumpstops en dat rijd niet echt fijn.
Met Phase 1 wielophanging past het prima zoals ik al had toegelicht. Dan kun je dus wel richting "straatniveau"...
Waar had je dat toegelicht? Ik ben benieuwd hoe het zit(zodat ik het mogelijk nog ga aanpassen), maar kan het niet vinden.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Vooruitgang (Y) :D

we gaan de goede richting op :) suc5 verder.
Matthijs Bleu Sport

Maik (WOOFER) schreef:Vooruitgang (Y) :D

we gaan de goede richting op :) suc5 verder.
:beer: Thanx! En als we hiermee klaar zijn, alleen nog een blok zoals de jouwe erin en klaar :wink: ...met goed werkende koppeling dan natuurlijk he! Jammer dat je het niet meer gefixed krijgt voor zondag, maar eeeh dikke :worship:
twinny

Netjes (Y) :worship: gaat zeker de goede kant op, ben benieuwd hoe het er uit ziet als hij klaar is
Be TuNeD Be TwInGo
Roy
Moderator

speedline schreef:

Volgens JL niet :wink:
5 GT Turbo '88 GT5
Matthijs Bleu Sport

Roy schreef:
speedline schreef:

Volgens JL niet :wink:
Hmmmmm heerlijk, onduidelijkheid :lol:
Twinny schreef:Netjes gaat zeker de goede kant op, ben benieuwd hoe het er uit ziet als hij klaar is
Thanx, en tja, hoe het eruit gaat zien...
SUPERVETKICKESTRAK! 8) Maar das logisch natuurlijk.. :D

Morgen eindelijk het Heras hekwerk erin, tapijtje leggen en de Maxi-Cosi's weer monteren. En dan... RAGGEN, PLANK OP DE GAS! :bang:
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

neem aan dat je wel rustig aan doet als er kinderen in de auto zitten. ;) (Y).
Matthijs Bleu Sport

Maik (WOOFER) schreef:neem aan dat je wel rustig aan doet als er kinderen in de auto zitten. ;) (Y).
:lol: Tuurlijk, verantwoord rijden he, gas op de plank, maar met mate! :beer:
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

met mate :lol:

4 stuks ?? denk niet dat er dan nog veel van planken komt :lol: ;) (Y).
Matthijs Bleu Sport

Nee, van planken komt niet veel meer, iedereen wil altijd meerijden, ze willen allemaal op de achterbank! :D :wink:

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Ruitdruit.JPG[/img]
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

whahah :lol:

comfortabel zeg hihi ;)
Matthijs Bleu Sport

Pffffffff :s , stressen om hem af te krijgen...
MAAR HET GAAT LUKKEN!!! Foto's red ik niet meer ben ik bang, maar morgen live te zien :D
Matthijs Bleu Sport

Hij is verlaagd en de rolkooi zit erin. Afgelopen zondag stond hij (een beetje afgelegen) ook op de meeting, maar hier nog wat foto's.

Voorlopig ligt het project even stil, het is tijd om school af te gaan ronden, ook wel belangrijk natuurlijk... :wink:
Ondertussen zullen er nog wel wat dingetjes aan gedaan worden, maar hij is nu een heel eind zoals ik hem wil(misschien van voren nog wat lager/achter hoger).

Vooral erin rijden dus vanaf nu >-) , de wegligging is er namelijk niet op achteruit gegaan :bang:

Oh ja, ik zoek nog originele gtt speaker-covers voor de boxen in de deur, door de rolkooi passen de Sony covers niet meer(te weinig ruimte tussen deur en rolkooi), maar de gtt covers zijn precies plat genoeg als ik het goed heb. Heb je nog een setje over, please let me know :) .

Voor de verlaging
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT0392.JPG[/img]

Na de verlaging
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT0568.JPG[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT0565.JPG[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT0566.JPG[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT0567.JPG[/img]
joeri_16V
Car: megane 2

heb zondag nog naar je auto staan kijken, mooi bakkie or (Y)
Matthijs Bleu Sport

joeri_clio16V schreef:heb zondag nog naar je auto staan kijken, mooi bakkie or (Y)
Thanx (Y)
Ad van Haperen
Contacteer:

Heey die foto's zijn vlak bij mij thuis gemaakt!

Waar woon je ergens in breda? Ik heb je nog nooit gezien (n)
Steven
Car: M536

Idd erg strak gedaan Matthijs, dit soort tuning is helemaal mijn smaak. Zo heb ik het ook in mijn hoofd zitten alleen met andere kleuren (Y)

Alleen de kleur van de kooi had ik anders gedaan, gewoon zilvergrijs ofzo. Maja dit valt wel lekker op zo :)

Nu hopen dat je een tijdje schadevrij kunt karren.
Tri$16v

Nice! 8)
chris-mc
Contacteer:

Ziet er strak uit matthijs,ik hop dat ik hem snel eens mag bekijken :p
Ad van Haperen
Contacteer:

vergeten te zeggen.

Hij wel heeeeeeel bruud.

(alleen zou ik die "slotjes" niet op mijn motorkap willen maar das meer mijn smaak he)
Plaats reactie