GTTI !!!! met hulp van Belt Bikes
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Na het JL tuning is ook onze bekende forummer Boneless (Jeroen van de Belt)samen met een vriend een GTTI projeckt begonnen
dit projecktje omvat een volledig programmeerbare ecu en heeft een gasklep diameter van 60 mm
na een week klussen een GTTI die gaat als de "brandweer"
het gaat hier om een gt met als enige aanpassing een hybride turbo en de GTTI set
vermogens uitdraai komt snel
hier wat foto's
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0UAB9A0gY ... 5256025363[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0UAB9A0kY ... 5282075135[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0UAB*AzgY ... 5292962081[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0UAB9AzkY ... 5297834483[/img]
verdere technische uitleg volgt door jeroen zelf
DEZE SET IS TE KOOP
Set bestaande uit :
Injectie spruistuk
60 mm Gasklephuis
Lobsterback
MAP sensor
Temp sensor
Gasklep positie sensor (TPS)
4 nieuwe injectoren
Voledig vrij programmeerbare ecu (aan te sluiten op laptop)
deze wordt afgeleverd met een programma geschreven voor GT
Dit is inclusief montage
Prijs 2750 Euro
bestellen bij BELT BIKES
http://www.beltbikes.nl
0622145833
dit projecktje omvat een volledig programmeerbare ecu en heeft een gasklep diameter van 60 mm
na een week klussen een GTTI die gaat als de "brandweer"
het gaat hier om een gt met als enige aanpassing een hybride turbo en de GTTI set
vermogens uitdraai komt snel
hier wat foto's
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0UAB9A0gY ... 5256025363[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0UAB9A0kY ... 5282075135[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0UAB*AzgY ... 5292962081[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0UAB9AzkY ... 5297834483[/img]
verdere technische uitleg volgt door jeroen zelf
DEZE SET IS TE KOOP
Set bestaande uit :
Injectie spruistuk
60 mm Gasklephuis
Lobsterback
MAP sensor
Temp sensor
Gasklep positie sensor (TPS)
4 nieuwe injectoren
Voledig vrij programmeerbare ecu (aan te sluiten op laptop)
deze wordt afgeleverd met een programma geschreven voor GT
Dit is inclusief montage
Prijs 2750 Euro
bestellen bij BELT BIKES
http://www.beltbikes.nl
0622145833
Laatst gewijzigd door Sven 5 A T (VLIEGTEUG) op di 1 jul 2008 18:53, 4 keer totaal gewijzigd.
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break

Mag ik vragen wat voor management gebruikt wordt? Ziet er erg, erg goed uit! Ik volg 't op de voeten

-
- Berichten: 742
- Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
- Locatie: kuinre
- Contacteer:
sorry maar dit ziet er nog niet super uit, dit waren de eerste foto,s
.
computer die gebruikt wordt hoor je volgende week . met a.l.s.- launsch control (kut woord) alles is vrij progemeerbaar
later hoor je meer

computer die gebruikt wordt hoor je volgende week . met a.l.s.- launsch control (kut woord) alles is vrij progemeerbaar
later hoor je meer

Heej een phase 1 grille



-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Kickuh
Dit gaan we goed volgen 


Flauwe halsBONELESS (jeroen) schreef:sorry maar dit ziet er nog niet super uit, dit waren de eerste foto,s.
computer die gebruikt wordt hoor je volgende week . met a.l.s.- launsch control (k#t woord) alles is vrij progemeerbaar
later hoor je meer

Die is in ieder geval niet aan de krappe kant.Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:en heeft een gasklep diameter van 60 mm

Zit er ook het ontstekings verhaal in?BONELESS (jeroen) schreef:computer die gebruikt wordt hoor je volgende week . met a.l.s.- launsch control (k#t woord) alles is vrij progemeerbaar later hoor je meer
Belt Bikes=?Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:GTTI met hulp van Belt Bikes
Suc6 met het project, we zien het wel verschijnen.
gr sander
-
- Berichten: 742
- Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
- Locatie: kuinre
- Contacteer:
bouw hooft zakelijk motor fietsen (met turbo natuurlijk) http://www.beltbikes.nl
-
- Berichten: 255
- Lid geworden op: zo 23 feb 2003 20:07
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
YOO nice done v/d belt
. van wie is die gtti dan ??

-
- Berichten: 742
- Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
- Locatie: kuinre
- Contacteer:
de set komt ook te koop, had gister ook wat ingetypt maar daar maakte ik een klein foutje
het totaal bedrag is 2750 en geen 3750 (drank maakt meer kapot dan je lief is) dus een vrijprogrameerbare ecu 4 nieuwe injectoren nieuwe map zender gasklep lobsterback intake (alu/rvs inlaat) temp; zenders tps zender .dus een kant en klaare set voor op een gtt. er zit ook een mapping bij. dus GTTI 


Maar dit is dus exculsief spruitstuk?
-
- Berichten: 742
- Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
- Locatie: kuinre
- Contacteer:
vergeten ,,,met spruitstuk 

Toevallig al wat cijfertjes....pk,s/koppel//???
Gaaf project hoor

Gaaf project hoor

Ah okee. Dat maakt het meteen een stuk toegangkelijkerBONELESS (jeroen) schreef:vergeten ,,,met spruitstuk
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
tja als ik een gt had ..... 

Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
levertijd is binnenkort bekend
zal bovenin komen te staan
zal bovenin komen te staan
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
O My Focking Godslash schreef:OMFG...????
oftewel: FMIC
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
de auto zal in de aankomende weken de bank op gaan
er is nu alleen nog een geschat vermogen
daar stond ik al even van de klapperen met mijn oren
maarja je snapt wel dat dat even nog niet bekend gemaakt wordt
de uitdraai van de bank hoop ik binnenkort hier te kunnen plaatsen
het grote voordeel van dit pakket is dat je met een standaart gt maar ook met een dik getunede gt altijd voordeel kan halen
de computer die gebruikt wordt kan vrij geprogrammeerd worden dus het syteem is niet alleen geschikt voor een bepaalde motor set up
een leuk ander detail is dat de computer is uitgerust met de mogelijkheid tot launch control (a.l.s)
hier zal wel een extra aantal onderdelen voor gemonteerd worden maar dan kan je dus met vol vermogen weg sprinten zonder te spinnen...
(met andere woorden de computer neemt de wielspin waar en regelt het vermogen zo dat je net geen wielspin hebt)
er is nu alleen nog een geschat vermogen
daar stond ik al even van de klapperen met mijn oren
maarja je snapt wel dat dat even nog niet bekend gemaakt wordt
de uitdraai van de bank hoop ik binnenkort hier te kunnen plaatsen
het grote voordeel van dit pakket is dat je met een standaart gt maar ook met een dik getunede gt altijd voordeel kan halen
de computer die gebruikt wordt kan vrij geprogrammeerd worden dus het syteem is niet alleen geschikt voor een bepaalde motor set up
een leuk ander detail is dat de computer is uitgerust met de mogelijkheid tot launch control (a.l.s)
hier zal wel een extra aantal onderdelen voor gemonteerd worden maar dan kan je dus met vol vermogen weg sprinten zonder te spinnen...
(met andere woorden de computer neemt de wielspin waar en regelt het vermogen zo dat je net geen wielspin hebt)
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Altijd dat geheimzinnige gedoe. Iemand die een beetje thuis is in de mogelijkheden weet exact hoe het in elkaar zit. Enige puntje waar ik dan wat langer over zal doen is een eigen mapping.
Ik neem aan dat het vermogen ook rond de 160pk aan de krukas zal liggen. Het betreft nog een origineel spruitstukje dus hier valt wel wat te verbeteren.
Ik neem aan dat het vermogen ook rond de 160pk aan de krukas zal liggen. Het betreft nog een origineel spruitstukje dus hier valt wel wat te verbeteren.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 28#1490528Riël schreef:Altijd dat geheimzinnige gedoe. Iemand die een beetje thuis is in de mogelijkheden weet exact hoe het in elkaar zit. Enige puntje waar ik dan wat langer over zal doen is een eigen mapping.
Ik neem aan dat het vermogen ook rond de 160pk aan de krukas zal liggen. Het betreft nog een origineel spruitstukje dus hier valt wel wat te verbeteren.
check check

check check
Inlaat
He gebruiken jullie het systeem ook op de AT?

Inlaat

He gebruiken jullie het systeem ook op de AT?
Dat is altijd hé. Maar mensen die weten hoe het gaat/moet kopen ook geen kompleet systeem. Het is ook allemaal niet zo moeilijk, alleen je moet wel de middelen/kennis(en) hebben om het te doen.Riël schreef:Altijd dat geheimzinnige gedoe. Iemand die een beetje thuis is in de mogelijkheden weet exact hoe het in elkaar zit. Enige puntje waar ik dan wat langer over zal doen is een eigen mapping.
Ik neem aan dat het vermogen ook rond de 160pk aan de krukas zal liggen. Het betreft nog een origineel spruitstukje dus hier valt wel wat te verbeteren.
En wat betreft die maps die zitten er al verschillende bij die in de richting zitten. Of je speurt het net even af. Het afstellen moet je toch doen met meetapparatuur.
Of je koopt een computer die close-loop is.
gr s

@Jeroen: de comp. is niet close-loop neem ik aan?
-
- Berichten: 742
- Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
- Locatie: kuinre
- Contacteer:
nou wat betreft de maps,,,, die heb ik zelf gemaakt. het is geen close loopsysteem. ben ook al een tijdje met mijn 5ati aan het stoeien he.
ja ik ben zo eigenwijs dat ik mijn auto op de weg afstel en niet op de bank,want dan sta je er maar een beetje bij te kijken wand die bank is natuurlijk van iemand anders
. alles wat ik tot nu toe gedaan heb in mijn leven wat betreft turbo,s ,heb ik zelf uitgezocht!! zondertussen komst van derden ,dus ik durf wel te zeggen dat ik een van de weinigen ben die al 38 turbo projecten heb gemaakt en niet een van geseuveld ,het is ook allemaal niet zo moeilijk , maar er zou wat meer gedaan moeten worden en wat minder gelult.
(net als in heel nederland) (nee ik voel mij niet aangevallen vond het gewoon leuk om even te typen )






zo en nu eens even een positief komentaar betreffende
het bouwen in de praktijk.
echt jongens die ati werkt perfect echt diep respect wat gaat dat ding hard!!
het bouwen in de praktijk.
echt jongens die ati werkt perfect echt diep respect wat gaat dat ding hard!!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Wat is er negatief aan
Jeroen, zo denk ik er ook over, zij het dat ik wat minder mogelijkheden heb. Maar op een dag...
voor zelfbouwen.

Jeroen, zo denk ik er ook over, zij het dat ik wat minder mogelijkheden heb. Maar op een dag...

Daar was ik wel van uit gegaan, je hebt ten slotten de laaste tijd heel wat ervaring op gedaan.BONELESS (jeroen) schreef:nou wat betreft de maps,,,, die heb ik zelf gemaakt. ben ook al een tijdje met mijn 5ati aan het stoeien he.![]()
Dat is jammer. Ik dacht misschien heb jij een comp. gevonden die close-loop werkt voor niet al te veel geld kost.BONELESS (jeroen) schreef:het is geen close loopsysteem
Dat klopt. Ik heb het een keer gedaan en dat koste me 124 gulden per uur exBTW. En de volgende keer doe ik het ook op straat samen met Innovate Motorsporte.BONELESS (jeroen) schreef:ja ik ben zo eigenwijs dat ik mijn auto op de weg afstel en niet op de bank,want dan sta je er maar een beetje bij te kijken wand die bank is natuurlijk van iemand anders.

Daar leer je het beste van. En je zult er nog wel veel meer gaan bouwen als je volgend jaar 100% voor je eigen bezig bent.BONELESS (jeroen) schreef:alles wat ik tot nu toe gedaan heb in mijn leven wat betreft turbo,s ,heb ik zelf uitgezocht!! zondertussen komst van derden ,dus ik durf wel te zeggen dat ik een van de weinigen ben die al 38 turbo projecten heb gemaakt en niet een van geseuveld.

BONELESS (jeroen) schreef:het is ook allemaal niet zo moeilijk , maar er zou wat meer gedaan moeten worden en wat minder gelult.(net als in heel nederland)
Helemaal mee eens.

Je moet je vingers soepel houden voor het snelle programmer werk héBONELESS (jeroen) schreef:(nee ik voel mij niet aangevallen vond het gewoon leuk om even te typen )![]()

gr s

-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: zo 11 jan 2004 19:57
- Locatie: Heythuysen
ffies een vraagje van mijn kant.
En trouwens hulde en diepe knieval voor het systeempje.
Wat was de reden dat jullie voor deze injectoren hebben gekozen en hoeveel cc zijn ze eigenlijk?(sommingen kunnen dat zien aan de kleur maar ik toch echt niet. Dat krijg je als je carbs. gewend bent
).
m.a.w. waarom zijn deze zo geschikt voor een 1400 turbomotor?
grz. Richard
En trouwens hulde en diepe knieval voor het systeempje.

Wat was de reden dat jullie voor deze injectoren hebben gekozen en hoeveel cc zijn ze eigenlijk?(sommingen kunnen dat zien aan de kleur maar ik toch echt niet. Dat krijg je als je carbs. gewend bent
m.a.w. waarom zijn deze zo geschikt voor een 1400 turbomotor?
grz. Richard