GTTI !!!! met hulp van Belt Bikes

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Na het JL tuning is ook onze bekende forummer Boneless (Jeroen van de Belt)samen met een vriend een GTTI projeckt begonnen
dit projecktje omvat een volledig programmeerbare ecu en heeft een gasklep diameter van 60 mm
na een week klussen een GTTI die gaat als de "brandweer"

het gaat hier om een gt met als enige aanpassing een hybride turbo en de GTTI set
vermogens uitdraai komt snel
hier wat foto's


[img]http://groups.msn.com/_Secure/0UAB9A0gY ... 5256025363[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0UAB9A0kY ... 5282075135[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0UAB*AzgY ... 5292962081[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0UAB9AzkY ... 5297834483[/img]
verdere technische uitleg volgt door jeroen zelf
DEZE SET IS TE KOOP
Set bestaande uit :
Injectie spruistuk
60 mm Gasklephuis
Lobsterback
MAP sensor
Temp sensor
Gasklep positie sensor (TPS)
4 nieuwe injectoren
Voledig vrij programmeerbare ecu (aan te sluiten op laptop)
deze wordt afgeleverd met een programma geschreven voor GT

Dit is inclusief montage
Prijs 2750 Euro
bestellen bij BELT BIKES
http://www.beltbikes.nl
0622145833
Laatst gewijzigd door Sven 5 A T (VLIEGTEUG) op di 1 jul 2008 18:53, 4 keer totaal gewijzigd.
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

:worship:

Mag ik vragen wat voor management gebruikt wordt? Ziet er erg, erg goed uit! Ik volg 't op de voeten :P
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
BONELESS (jeroen)
Berichten: 742
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
Locatie: kuinre
Contacteer:

sorry maar dit ziet er nog niet super uit, dit waren de eerste foto,s :foto: .
computer die gebruikt wordt hoor je volgende week . met a.l.s.- launsch control (kut woord) alles is vrij progemeerbaar
later hoor je meer :beer:
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Heej een phase 1 grille :) (Y)
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Kickuh :) Dit gaan we goed volgen :D
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

BONELESS (jeroen) schreef: met a.l.s.- launsch control (k#t woord) alles is vrij progemeerbaar
later hoor je meer :beer:
Dit is weer wel mooi (Y)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

BONELESS (jeroen) schreef:sorry maar dit ziet er nog niet super uit, dit waren de eerste foto,s :foto: .
computer die gebruikt wordt hoor je volgende week . met a.l.s.- launsch control (k#t woord) alles is vrij progemeerbaar
later hoor je meer :beer:
Flauwe hals :) PM
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:en heeft een gasklep diameter van 60 mm
Die is in ieder geval niet aan de krappe kant. :beer:
BONELESS (jeroen) schreef:computer die gebruikt wordt hoor je volgende week . met a.l.s.- launsch control (k#t woord) alles is vrij progemeerbaar later hoor je meer
Zit er ook het ontstekings verhaal in?
Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:GTTI met hulp van Belt Bikes
Belt Bikes=?

Suc6 met het project, we zien het wel verschijnen.

gr sander
BONELESS (jeroen)
Berichten: 742
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
Locatie: kuinre
Contacteer:

bouw hooft zakelijk motor fietsen (met turbo natuurlijk) http://www.beltbikes.nl
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef: na een week klussen een GTTI
Dat is een stuk sneller als JL :smoke:
Laatst gewijzigd door Roy op zo 24 okt 2004 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '88 GT5
clio_16_klapper
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 23 feb 2003 20:07
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

YOO nice done v/d belt :) . van wie is die gtti dan ??
BONELESS (jeroen)
Berichten: 742
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
Locatie: kuinre
Contacteer:

de set komt ook te koop, had gister ook wat ingetypt maar daar maakte ik een klein foutje :beer: het totaal bedrag is 2750 en geen 3750 (drank maakt meer kapot dan je lief is) dus een vrijprogrameerbare ecu 4 nieuwe injectoren nieuwe map zender gasklep lobsterback intake (alu/rvs inlaat) temp; zenders tps zender .dus een kant en klaare set voor op een gtt. er zit ook een mapping bij. dus GTTI (Y)
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Maar dit is dus exculsief spruitstuk?
BONELESS (jeroen)
Berichten: 742
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
Locatie: kuinre
Contacteer:

vergeten ,,,met spruitstuk :D
Remco_Rs
Berichten: 1543
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Toevallig al wat cijfertjes....pk,s/koppel//??? :p
Gaaf project hoor (Y)
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

BONELESS (jeroen) schreef:vergeten ,,,met spruitstuk :D
Ah okee. Dat maakt het meteen een stuk toegangkelijker
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

tja als ik een gt had ..... :lol:
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

wat is het verschil met de set van JL en deze (afgezien van de prijs)?
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Is dit set per direct beschikbaar? :)
5 GT Turbo '88 GT5
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

slash schreef:wat is het verschil met de set van JL en deze (afgezien van de prijs)?
OMFG...
Stienus
Berichten: 117
Lid geworden op: vr 9 aug 2002 10:23

Steven schreef:
slash schreef:wat is het verschil met de set van JL en deze (afgezien van de prijs)?
OMFG...
Bedankt voor het antwoord.

Iemand anders? ;)
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Is hij al getest op een rollerbank?
5 GT Turbo '88 GT5
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

OMFG...????
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

levertijd is binnenkort bekend
zal bovenin komen te staan
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

slash schreef:OMFG...????
O My Focking God

oftewel: FMIC
Immer wieder die verdammte Holländer
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

de auto zal in de aankomende weken de bank op gaan
er is nu alleen nog een geschat vermogen
daar stond ik al even van de klapperen met mijn oren
maarja je snapt wel dat dat even nog niet bekend gemaakt wordt
de uitdraai van de bank hoop ik binnenkort hier te kunnen plaatsen

het grote voordeel van dit pakket is dat je met een standaart gt maar ook met een dik getunede gt altijd voordeel kan halen
de computer die gebruikt wordt kan vrij geprogrammeerd worden dus het syteem is niet alleen geschikt voor een bepaalde motor set up

een leuk ander detail is dat de computer is uitgerust met de mogelijkheid tot launch control (a.l.s)
hier zal wel een extra aantal onderdelen voor gemonteerd worden maar dan kan je dus met vol vermogen weg sprinten zonder te spinnen...
(met andere woorden de computer neemt de wielspin waar en regelt het vermogen zo dat je net geen wielspin hebt)
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Altijd dat geheimzinnige gedoe. Iemand die een beetje thuis is in de mogelijkheden weet exact hoe het in elkaar zit. Enige puntje waar ik dan wat langer over zal doen is een eigen mapping.
Ik neem aan dat het vermogen ook rond de 160pk aan de krukas zal liggen. Het betreft nog een origineel spruitstukje dus hier valt wel wat te verbeteren.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ton
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 8 aug 2003 20:14

Riël schreef:Altijd dat geheimzinnige gedoe. Iemand die een beetje thuis is in de mogelijkheden weet exact hoe het in elkaar zit. Enige puntje waar ik dan wat langer over zal doen is een eigen mapping.
Ik neem aan dat het vermogen ook rond de 160pk aan de krukas zal liggen. Het betreft nog een origineel spruitstukje dus hier valt wel wat te verbeteren.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 28#1490528

check check (Y)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

check check (Y)
Inlaat ;)

He gebruiken jullie het systeem ook op de AT?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Riël schreef:Altijd dat geheimzinnige gedoe. Iemand die een beetje thuis is in de mogelijkheden weet exact hoe het in elkaar zit. Enige puntje waar ik dan wat langer over zal doen is een eigen mapping.
Ik neem aan dat het vermogen ook rond de 160pk aan de krukas zal liggen. Het betreft nog een origineel spruitstukje dus hier valt wel wat te verbeteren.
Dat is altijd hé. Maar mensen die weten hoe het gaat/moet kopen ook geen kompleet systeem. Het is ook allemaal niet zo moeilijk, alleen je moet wel de middelen/kennis(en) hebben om het te doen.

En wat betreft die maps die zitten er al verschillende bij die in de richting zitten. Of je speurt het net even af. Het afstellen moet je toch doen met meetapparatuur.

Of je koopt een computer die close-loop is. :wink:

gr s :D nder

@Jeroen: de comp. is niet close-loop neem ik aan?
BONELESS (jeroen)
Berichten: 742
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
Locatie: kuinre
Contacteer:

nou wat betreft de maps,,,, die heb ik zelf gemaakt. het is geen close loopsysteem. ben ook al een tijdje met mijn 5ati aan het stoeien he. 8) ja ik ben zo eigenwijs dat ik mijn auto op de weg afstel en niet op de bank,want dan sta je er maar een beetje bij te kijken wand die bank is natuurlijk van iemand anders (N) . alles wat ik tot nu toe gedaan heb in mijn leven wat betreft turbo,s ,heb ik zelf uitgezocht!! zondertussen komst van derden ,dus ik durf wel te zeggen dat ik een van de weinigen ben die al 38 turbo projecten heb gemaakt en niet een van geseuveld ,het is ook allemaal niet zo moeilijk , maar er zou wat meer gedaan moeten worden en wat minder gelult. :D (net als in heel nederland) (nee ik voel mij niet aangevallen vond het gewoon leuk om even te typen ) :lol: :lol:
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

zo en nu eens even een positief komentaar betreffende
het bouwen in de praktijk.
echt jongens die ati werkt perfect echt diep respect wat gaat dat ding hard!!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Wat is er negatief aan :)

Jeroen, zo denk ik er ook over, zij het dat ik wat minder mogelijkheden heb. Maar op een dag... :worship: voor zelfbouwen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

BONELESS (jeroen) schreef:nou wat betreft de maps,,,, die heb ik zelf gemaakt. ben ook al een tijdje met mijn 5ati aan het stoeien he. 8)
Daar was ik wel van uit gegaan, je hebt ten slotten de laaste tijd heel wat ervaring op gedaan.
BONELESS (jeroen) schreef:het is geen close loopsysteem
Dat is jammer. Ik dacht misschien heb jij een comp. gevonden die close-loop werkt voor niet al te veel geld kost.
BONELESS (jeroen) schreef:ja ik ben zo eigenwijs dat ik mijn auto op de weg afstel en niet op de bank,want dan sta je er maar een beetje bij te kijken wand die bank is natuurlijk van iemand anders (N) .
Dat klopt. Ik heb het een keer gedaan en dat koste me 124 gulden per uur exBTW. En de volgende keer doe ik het ook op straat samen met Innovate Motorsporte. :p
BONELESS (jeroen) schreef:alles wat ik tot nu toe gedaan heb in mijn leven wat betreft turbo,s ,heb ik zelf uitgezocht!! zondertussen komst van derden ,dus ik durf wel te zeggen dat ik een van de weinigen ben die al 38 turbo projecten heb gemaakt en niet een van geseuveld.
Daar leer je het beste van. En je zult er nog wel veel meer gaan bouwen als je volgend jaar 100% voor je eigen bezig bent. :smoke:
BONELESS (jeroen) schreef:het is ook allemaal niet zo moeilijk , maar er zou wat meer gedaan moeten worden en wat minder gelult. :D (net als in heel nederland)


Helemaal mee eens. (Y)
BONELESS (jeroen) schreef:(nee ik voel mij niet aangevallen vond het gewoon leuk om even te typen ) :lol: :lol:
Je moet je vingers soepel houden voor het snelle programmer werk hé :D

gr s :D nder
Richard Lemmen
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 11 jan 2004 19:57
Locatie: Heythuysen

ffies een vraagje van mijn kant.

En trouwens hulde en diepe knieval voor het systeempje. :worship:

Wat was de reden dat jullie voor deze injectoren hebben gekozen en hoeveel cc zijn ze eigenlijk?(sommingen kunnen dat zien aan de kleur maar ik toch echt niet. Dat krijg je als je carbs. gewend bent :wink: ).
m.a.w. waarom zijn deze zo geschikt voor een 1400 turbomotor?

grz. Richard
Plaats reactie