Vanavond was ik een stukje aan het rijden,
De motor heeft 2min voor het huis staan te draaien,kon frontje van me radio niet me meer vinden,Na ff zoeken weer gevonden. 10a15min gereden,
Watertemp op bedrijf.
Dus op terug weg neem ik de laatste rondtonde in zijn 3, Die ik op de heen weg ook nam. viel terug op net iets boven de 1500 en de motor trekt niet meer verneem ik,hiel viel terug,dus meer gas geven en hij kwam weer vooruit tot 2500 bleef ut en toen pakte ie weer redelijk normaal weg. Dus ik denk nog es proberen neem 2000toeren in 3 geef goed gas en hij trekt nei mooi, Beetje Smoorend geluid en bij 2500a2750 gaat ie weer!
En ik weet zeker dat ie het met koude motor niet deed,
Ik heb er een K&N 57i kit opzitten filter hangt boven de bak. Kan het hier door komen? Is het op te lossen door wat buizen?
Warme motor dood onder 2500
Zo'n K&N filtertje hebben er wel meer, ga je echt niet zoveel last van hebben. Lijkt me eerder dat je injectie op een of andere manier ergens geen goed temp.signaal krijgt? Maar daar zijn dan weer andere forummers voor, die daar verstand van hebben...
heb ookal gemerkt dat hij het ook hoger op toeren doet, Als je bij 6000 overschakelt en je trap gas weer vol in,duurt ut 1a2 seconde voordat ie weer oppakt!Matijs schreef:Zo'n K&N filtertje hebben er wel meer, ga je echt niet zoveel last van hebben. Lijkt me eerder dat je injectie op een of andere manier ergens geen goed temp.signaal krijgt? Maar daar zijn dan weer andere forummers voor, die daar verstand van hebben...
Alsof ie zich verslikt in de lucht ofzo,Doet me denken aan monopoint injectie waarbij inspuiting naijlt op je gaspedaal.
Alle sensoren werken volgens XR25 naar behoren
klinkt nogal alsof je gasklepsensor niet lekker binnenkomt. Vooral 't eerste stukje draad, vlakbij de sensor is redelijk kwetsbaar.
Misschien is 't probleem net onstaan, koud zou je er namelijk nog veel meer last van moeten hebben. probeer 't ook nog eens koud zou ik zeggen.
Misschien is 't probleem net onstaan, koud zou je er namelijk nog veel meer last van moeten hebben. probeer 't ook nog eens koud zou ik zeggen.
rev it like a rental
Naja koud kom ik liever nie verder dan 3500,Menno schreef:klinkt nogal alsof je gasklepsensor niet lekker binnenkomt. Vooral 't eerste stukje draad, vlakbij de sensor is redelijk kwetsbaar.
Misschien is 't probleem net onstaan, koud zou je er namelijk nog veel meer last van moeten hebben. probeer 't ook nog eens koud zou ik zeggen.
maar dan heb ik echt nergens last van en pakt hij gewoon mooi op, Als hij warm word,vooral nadat ie even stilstaat stationair te draaien en ik rijd weg dan is het heel erg, vandaar dat ik dacht aan warme lucht omdat filter boven de bak hangt!
Kan het niet zijn dat een of meerdere injectors 'druppelen'? Met koude motor zou je een verrijking kunnen gebruiken en er daarom geen last van hebben?
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
is je verdelerkap niet helemaal ingebrand?
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
Ja ik had dit ook welleens met mijn GTE en dan hield hij in als ik gas gaf.
en dan ineens schoot hij wel vooruit.
Ik heb toen mijn verdelerkap eraf gehaald en de contactpuntjes waren toen helemaal ingebrand. toen ik deze vervangen heb was het over.
En als dit het geval is dan komt dat meestal omdat de condensator over de ontsteking kapot is
en dan ineens schoot hij wel vooruit.
Ik heb toen mijn verdelerkap eraf gehaald en de contactpuntjes waren toen helemaal ingebrand. toen ik deze vervangen heb was het over.
En als dit het geval is dan komt dat meestal omdat de condensator over de ontsteking kapot is
hmm naja,zaterdag APK dr op en 4 nieuwe velgen en bandjes. Ga vanmiddag proberen of hij het koud ook doet,Het kan nog van alles wezen,we hebben halve blok uit elkaar gehad!Hooliead schreef:Ja ik had dit ook welleens met mijn GTE en dan hield hij in als ik gas gaf.
en dan ineens schoot hij wel vooruit.
Ik heb toen mijn verdelerkap eraf gehaald en de contactpuntjes waren toen helemaal ingebrand. toen ik deze vervangen heb was het over.
En als dit het geval is dan komt dat meestal omdat de condensator over de ontsteking kapot is
heb het geprobeerd,koud reageert ie goed en pakt hij gewoon lekker op! Heb het er met mijn broer overgehad we hebben niet naar de verdelerkap gekeken maar er zoweer opgezet!TMC16v schreef:hmm naja,zaterdag APK dr op en 4 nieuwe velgen en bandjes. Ga vanmiddag proberen of hij het koud ook doet,Het kan nog van alles wezen,we hebben halve blok uit elkaar gehad!Hooliead schreef:Ja ik had dit ook welleens met mijn GTE en dan hield hij in als ik gas gaf.
en dan ineens schoot hij wel vooruit.
Ik heb toen mijn verdelerkap eraf gehaald en de contactpuntjes waren toen helemaal ingebrand. toen ik deze vervangen heb was het over.
En als dit het geval is dan komt dat meestal omdat de condensator over de ontsteking kapot is
niet het meest waarschijnlijke hoor, dat een verdeler zo veel verschil maakt tussen warm en koud. Volgende check zou de koelwatertemperatuursensor zijn. Als er te koud wordt gemeten, gaat een warme motor echt ontzettend over z'n nek van de 'acceleratieverrijking'.
Check de stekker en bedrading ff, zou ik zeggen.
Check de stekker en bedrading ff, zou ik zeggen.
rev it like a rental
[quote="Riël"]Kan het niet zijn dat een of meerdere injectors 'druppelen'? Met koude motor zou je een verrijking kunnen gebruiken en er daarom geen last van hebben. Zou voor mij ook die 20 seconden op 3 poten lopen kunnen verklaren.
Eens laten reinigen is de moeite niet.
Eens laten reinigen is de moeite niet.
Dat gedurende de eerste 20 seconde inhouden als de motor koud is heb ik al vaker meegemaakt bij een 16V motor. Volgens mij word dat veroorzaakt door een injectortje die ff blijft "hangen" Hij loopt dan op 3,5 cilinders ofzo 
Ander setje injectoren monteren is het werk niet, en kan je weer iets uitsluiten.
Verder zou ik toch ook nog maar eens kijken of er niet heel toevallig iets met de distributie aan de hand is, gezien de voorgaande problemen
(timing)
Succes

Ander setje injectoren monteren is het werk niet, en kan je weer iets uitsluiten.
Verder zou ik toch ook nog maar eens kijken of er niet heel toevallig iets met de distributie aan de hand is, gezien de voorgaande problemen

Succes
We hebben alleen gekeken of de Xr25 EEN waarde gaf bij elke sensor,behalve bij de TPS om het stationair schommelen te verhelpen. Alles werkte toen gewoon goed.Menno schreef:niet het meest waarschijnlijke hoor, dat een verdeler zo veel verschil maakt tussen warm en koud. Volgende check zou de koelwatertemperatuursensor zijn. Als er te koud wordt gemeten, gaat een warme motor echt ontzettend over z'n nek van de 'acceleratieverrijking'.
Check de stekker en bedrading ff, zou ik zeggen.
Distributie is helemaal in orde, alleen de multiriem slipt af en toe nog wat,riem moet nog wat gespannen worden.Bart V schreef:Dat gedurende de eerste 20 seconde inhouden als de motor koud is heb ik al vaker meegemaakt bij een 16V motor. Volgens mij word dat veroorzaakt door een injectortje die ff blijft "hangen" Hij loopt dan op 3,5 cilinders ofzo
Ander setje injectoren monteren is het werk niet, en kan je weer iets uitsluiten.
Verder zou ik toch ook nog maar eens kijken of er niet heel toevallig iets met de distributie aan de hand is, gezien de voorgaande problemen(timing)
Succes
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
heb die tester een meetwaarde blok waar je de temp.sensoren af kan lezen tijdens lopende motor?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Ehm,Waterdamp had te maken met dat de uitlaat vol water stond, zit nu RVS uitlaat van MAGNEX onder,Menno schreef:idd, 0.85 is idd precies zoals het hoort voor een auto zonder kat, maar te hoog voor apk.
Wat was nou exact je probleem?
Verder stond oliepeil te hoog 1cm boven max op peilstok! Maar het probleem van onderin echt niet mooi trekken is er nog steeds. Wij hadden ook een clio 16v en die was onderin echt mooier en me broer die had een 19 16v cabrio phase 2 en die trok onderin nog beter, oftwel mijne motor is afgeragt!
Dat is enige wat overblijft!
Verder moet er om de APK te halen een niewe baksensor in voor achteruit rij lampen,
1 Mistlamp staat te hoog,
remleidingen naar achteren moeten worden vervangen.
en ik moet dus een KAT hebben want me broer heeft hem afgekeurd.
Had je de injectors als eens laten nakijken/reinigen?
toevallig open luchtfilter???
Wij hadden toen het probleem met het open luchtfilter. Vermogen met een roaddyno kwam niet boven de 110 PK uit. Onderin zat een ontzettende dip. Orgineel luchtfilterhuis erop en boem, 130,2 pk. Daar zat bij ons dan een groot probleem.
ALs je het orginele huis nog hebt liggen, zou ik het eens proberen. Heeft bij ons het probleem opgelost.
Wij hadden toen het probleem met het open luchtfilter. Vermogen met een roaddyno kwam niet boven de 110 PK uit. Onderin zat een ontzettende dip. Orgineel luchtfilterhuis erop en boem, 130,2 pk. Daar zat bij ons dan een groot probleem.
ALs je het orginele huis nog hebt liggen, zou ik het eens proberen. Heeft bij ons het probleem opgelost.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Helaas heb ik die niet meer, Want die was door de vorige eigenaar aangort gezaagd!Michel S. schreef:toevallig open luchtfilter???
Wij hadden toen het probleem met het open luchtfilter. Vermogen met een roaddyno kwam niet boven de 110 PK uit. Onderin zat een ontzettende dip. Orgineel luchtfilterhuis erop en boem, 130,2 pk. Daar zat bij ons dan een groot probleem.
ALs je het orginele huis nog hebt liggen, zou ik het eens proberen. Heeft bij ons het probleem opgelost.