
mijn naam is zoals velen misschien denken niet Peter...
[img]http://storage.msn.com/x1pvjtzeTEMAzl-Q ... hf9ErQwFOw[/img]
dat is dus mijn volledige naam...
Ik kom uit Made, ben 23 jaar geworden op 27 Februari 2004 en studeer (nou ja ben aanwezig) aan de HTS-Autotechniek te arnhem in het 4e en gelukkig laatste jaar...
Waarom Renault??? lang verhaal, zal 'm proberen kort te houden...
In de eerste klas van de HTS-A werd ik uitgekozen om mee te doen met de circuitdag van de HTS op Zandoort...altijd lachen, zeiden ze...maar ja...ik had geen auto...dan maar een maatje van me gebeld, (PETER!!!(had ook een GTE

nou, nummertjes erop en op naar Zandvoort...
Peter wilde de eerst heat rijden, maar ging al in de derde ronde rond in Bosuit...hij kwam achteruit terug de baan op en werd vol in de flank genomen door een Civic...
zo...dachten we...wij zijn klaar...maar ik wilde PERSE rijden...dus mocht ik heel de dag rijden in de gare Baccara...en dat was gaaf...want het mocht kapot!

dat was mijn eerste Renault ervaring...
toen ben ik op zoek gegaan naar een 5je GTX om snel te maken, en stuitte op allerlei eigenwijze Tuners die het allemaal beter wisten en me vertelden hoe ik het het beste aan kon pakken...oke...dacht ik...prima, dan kopen we toch een 16v motor...
zo gezegd zo ge....
en in studiejaar 2 stond er een witte GTX met 16v motor aan de start van de grote jongens klasse op de HTS-Autotechniek circuitdag...
[img]http://www.biggelaarmotors.nl/san/catal ... lt516v.jpg[/img]
Damn, zo hard heb ik nog nooit gelachen om allerlei crxjes/gti/gsi en weet ik veel wat voor porsches...

dat was dus ervaring 2 met Renault...(nou ja, eigenlijk ervaring 3, want nog een leuke ervaring was dat ik erachter kwam dat Renault rijmt met lego, motortechnisch gezien dan...)
vanaf toen is het balletje gaan rollen en ben ik wat dieper op het motorontwerp ingegaan...
zo kwam het idee om een andere krukas erin te leggen...(van me pa, want die deed dat vroeger ook met iedere auto die hij had!

en wa denk je...da past nog ook!

wel eerst ff een beetje frezen...
[img]http://www.biggelaarmotors.nl/san/catal ... 0plek!.JPG[/img]
later bleek dat ik niet de eerste was die dat zo deed, maar ja...wist ik veel
Aangezien ik tussen circuitdag 1 en 2 flinke progressie had gemaakt, moest er natuurlijk van 2 naar 3 ook wel weer een en ander gaan gebeuren...
dus "Back to the drawingboard"

wat kwam eruit:
[img]http://www.biggelaarmotors.nl/san/catal ... _clio4.JPG[/img]
met uiteraard een omgebouwde 2 liter 16v met wat leuke extraatjes erop en eraan...
en ook afgelopen jaar was het verschil weer duidelijk te merken ten opzichte van vorige keer

nu nog ff kijken wat het komende circuitdag wordt
Hoe worden deze projecten gefinancierd zou je denken?
nou ja...er bleek wel vraag te zijn van mensen met 16v motoren die een drijfstanglagerprobleem hadden, om een ombouw te laten doen...
zo hebben Robclio16v, Jasper16v en Jeroen.k een omgebouwde 2.0 16v motor uit Made in hun motorruimte hangen...
Sjoelem van Team1916v rijdt nu ook al weer enkele dagen rond met een nieuwe 2.0 16v motor, zo ook vier mensen buiten de club...
Eigenlijk heeft Robclio16v z'n tweede alweer...en dat komt niet omdat ie kapot is gegaan...hij vond het weer eens niet snel genoeg...

Er staan nog drie mensen vanuit de club in de wacht op een nieuwe 2.0 16v motor...
dus op deze manier kan deze student ook zijn rondjes tuffen op het circuit...
waar nog een klein deel van de centen naartoe gaat is dit:
[img]http://www.biggelaarmotors.nl/san/catal ... kantje.JPG[/img]
een Renault 5 C (30 kW!

maar ja...heb altijd al een auto willen restaureren...alleen jammer dat er niet veel te restaureren viel, dit beestje had 64.000 kilometer met een omaatje gereden en altijd binnen gestaan...was dus geen één plekje roest aan te zien


binnenkort komt er wel een projecttopic over dit boodschappenwagentje

zo...that's me...
Proost!
