carterpan verwijderen

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
mtechnic

ik moet dus de carterpan van men gte gaan verwijderen :(

deze heeft een lekke pakking, nu het volgende

men subframe gaat er half onderdoor dus kan niet op een brug die ik zelf heb even de pan eronder uit halen

wat is DE manier????
Calle

Bij een 1.4 kan het door de motorsteun los te maken en dan het blok een beetje omhoog te duwen (of zoals ik het heb gedaan, de motor ondersteunen en de auto een stukje laten zakken). Met dat blok blijft het zelfs dan nog een gepruts, helemaal het terugzetten, ervoor proberen te zorgen dat je vloeibare pakking niet overal opkomt.

Of het bij een 1.7 ook zo kan weet ik niet, over de 1.4 zijn al een paar topics geweest.
Bart V

Je kan hem er zo onderuit schroeven, je moet alleen wel de steun tussen de motor en de bak weghalen. Als je die weghebt, kan je de pan zo losschroeven.

Oja, de stalen carterpannen horen origineel met een pakking te zitten, maar die gaan altijd lekken. Beste kan je hem afdichten met die witte vloeibare pakking van renault. Als je het goed doet, is hij zeker dicht.

Succes
mtechnic

ok dan :( we zullen zaterdag eens gaan zien hoe en wat... hopen dat het lukt, kan ik eindelijk weer ens met mijn eigen ros rijden
Plaats reactie