Stuurbediening Twingo werkt niet meer na lege accu

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
Tamara
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 26 apr 2004 16:52
Locatie: Oss

Van het weekend stond ik met een lege accu en vervolgens werkt de radio bediening aan het stuur niet meer. Mijn accu was niet helemaal leeg. Lampjes deden het nog.

Naar de garage gebeld en die zeggen dat ik maar langs moet komen. Daar heb ik eigenlijk niet zo'n zin in, want volgens mij is het iets heel simpels.

Weet iemand iets?

Groeten,
Tamara
Laatst gewijzigd door Tamara op di 26 okt 2004 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

hoe kwam het dat je accu leeg was? of weet je dat niet misschien zit er wel een sluiting in je stuur
Tamara
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 26 apr 2004 16:52
Locatie: Oss

Ik had mijn auto gepoetst met de radio aan..... Vergeten dat mijn woofer en versterker veel stroom gebruiken....
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

aha..

Eeh tja sorry ik kan je niet helpen verder weet niets van twingo af eigenlijk.

Misschien moet hij opnieuw ingelezen worden of is er een zekering uit
Gideon B
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 3 mar 2004 10:49
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

bediening in je stuur werkt niet meer dus?

misschien dat je je radio even een reset moet geven, schijnt wel vaker voor te komen.

succes (Y)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ja je zal toch echt even langs moeten gaan...waarschijnlijk moeten ze de auto even uitlezen om storingen te zoeken...denk niet dat ze er iets voor zullen vragen...

Als de knoppen stuk zijn (wat me sterk lijkt) kun je altijd nog besluiten om het zelf te repareren. Maar mijn advies is om zeker even langs de dealer te gaan hoor ;)

Suc6 ermee
Monica
Berichten: 2162
Lid geworden op: zo 5 sep 2004 17:06
Locatie: Aalten

Kan dat wat je zegt MartijnG, ook voor mij gelden?

Voor een paar weken geleden autoradio ingebouwd, en nu werkt het volgende niet goed meer:
-binnenverlichting gaat niet aan als het portier geopend wordt (alleen als sleutel op contact wordt gedraaid)
-digitale klokje springt telkens na afzetten van contact weer op 0:00
-instellingen van de radio (loud, bass, enz.) spingen op standaard als contact eraf gaat

Bedankt alvast!

Groetjes Monica
Remi
Berichten: 917
Lid geworden op: di 4 mei 2004 10:23

Das wel een hele speciale radio :lol:
Monica
Berichten: 2162
Lid geworden op: zo 5 sep 2004 17:06
Locatie: Aalten

da is nie voor te lachuh :(
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

constante spaning ligt er bij jou ergens af monica
Monica
Berichten: 2162
Lid geworden op: zo 5 sep 2004 17:06
Locatie: Aalten

kan dat dan komen doordat die radio te veel vermogen vreet?

Maar hoe verklaar je dan dat als ik het portier open doe, dat het lampje niet gaat branden......
Ook als ik met mijn auto opendruk met afstandsbediening gaat 't lampie niet branden.
JW
Berichten: 169
Lid geworden op: zo 11 nov 2001 0:00

Monica schreef:kan dat dan komen doordat die radio te veel vermogen vreet?

Maar hoe verklaar je dan dat als ik het portier open doe, dat het lampje niet gaat branden......
Ook als ik met mijn auto opendruk met afstandsbediening gaat 't lampie niet branden.
Radio vreet niet teveel stroom, maar de "hoofdkabel" (degene waar continu stroom opstaat) is niet goed meer (waarschijnlijk is deze ergens door jullie afgetapt en daarna niet meer goed doorverbonden). Klinkt vervelend maar als ik jou was zou ik de aansluitingen achter je radio controleren. Hier ligt zeker het probleem.
Monica
Berichten: 2162
Lid geworden op: zo 5 sep 2004 17:06
Locatie: Aalten

Dus concreet houdt dit in dat ik ff met zo'n spanningszoeker moet kijken of er stroom op de continue-stroomkabel zit?
(Sorry maar ben echt nog a-technisch)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Je radio heeft een geschakelde + en een continue +

De continue + is voor het geheugen EN als je dat wilt, om de radio zonder 'contact aan' te laten spelen. De geschakelde + is ervoor dat de radio aangaat wanneer je 'contact aan' doet, als je dat zo hebt aangesloten.

Nu weet ik niet wie de radio heeft aangesloten en waar de continue + van is afgepakt, maar als deze persoon dat 'minder netjes' heeft gedaan, kan het zijn dat die draden overgangsweerstand hebben.

Ik vermoed dat de continue + van je klokje is gepakt en ergens sluiting maakt, gezien dat je klokje op 0:00 springt en dus even geen voeding krijgt.

Dus kijk even naar:

a: hoe is de radio aangesloten?
(continue of geschakeld +, rood of geel)

b: Waar zijn de rode- en gele draad vanaf gepakt?

c: Liggen er kabeltjes bloot zodat ze kortsluiting kunnen maken?? Zitten de kabeltjes wel goed, dus niet halflos in elkaar gedraaid met een tapeje erom?

succes :)
Mrtn = Maarten
Tamara
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 26 apr 2004 16:52
Locatie: Oss

Maar nu heb ik nog steeds geen oplossing voor mijn probleem......
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Tamara schreef:Maar nu heb ik nog steeds geen oplossing voor mijn probleem......
Heb je een standaard renault radio of is het van een andere fabrikant?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Tamara
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 26 apr 2004 16:52
Locatie: Oss

Ik heb het zelf al opgelost. Radio er uitgehaald stekkers er opnieuw in gedaan en nu doet hij het weer. Gelukkig! :D

Bedankt in ieder geval voor de tips.
Monica
Berichten: 2162
Lid geworden op: zo 5 sep 2004 17:06
Locatie: Aalten

Mrtn schreef:Je radio heeft een geschakelde + en een continue +

De continue + is voor het geheugen EN als je dat wilt, om de radio zonder 'contact aan' te laten spelen. De geschakelde + is ervoor dat de radio aangaat wanneer je 'contact aan' doet, als je dat zo hebt aangesloten.

Nu weet ik niet wie de radio heeft aangesloten en waar de continue + van is afgepakt, maar als deze persoon dat 'minder netjes' heeft gedaan, kan het zijn dat die draden overgangsweerstand hebben.

Ik vermoed dat de continue + van je klokje is gepakt en ergens sluiting maakt, gezien dat je klokje op 0:00 springt en dus even geen voeding krijgt.

Dus kijk even naar:

a: hoe is de radio aangesloten?
(continue of geschakeld +, rood of geel)

b: Waar zijn de rode- en gele draad vanaf gepakt?

c: Liggen er kabeltjes bloot zodat ze kortsluiting kunnen maken?? Zitten de kabeltjes wel goed, dus niet halflos in elkaar gedraaid met een tapeje erom?

succes :)

Owkee heb ff de boel losgehaald, maar ik vat er geen hol meer van.
Op de volgende manier werkt het nu een beetje:
Als ik het rode EN gele kabeltje van de radio beide tegen de gele van de auto doe, dan werkt mijn radio maar klokje springt weer op nul, lamp doet niks.

Als ik het rode EN gele kabeltje van de radio beide tegen de gele EN de rode van de auto doe (dus alle 4 tegenelkaar aan= een quattro) dan doet met contact mijn binnenverlichting het wel en mijn klokje blijft vrolijk op nul bij aan-uit zetten.

Heb nu alle 4 maar weer aan elkaar gemaakt (op de oude manier) zodat ik morgen weer muziek in de auto heb.

Is het normaal dat alle 4 de draadjes bij elkaar gebracht moeten worden? Waarom doet mijn binnenverlichting het nog steeds niet als ik contact eruit heb en de 4 draadjes toch aan elkaar heb?


Word er echt gallisch van :@
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

volgens mij mag je de geschakelde en constante spanning niet bij elkaar voegen hoor.
Monica
Berichten: 2162
Lid geworden op: zo 5 sep 2004 17:06
Locatie: Aalten

Lijkt mij logisch gezien ook niet, maar het feit is wel dat dan mijn binnenverlichting mee functioneert.

Trouwens voel niks geen stroom ofzo, als ik die draadjes vastpak. Is da normaal?
(Ben niet blond BTW)
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

probeer eens meet je tong :D (of iets anders nat's en gevoeligs)
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

tis 12 volt in de auto, geen 220. wil je de spanning voelen, moet je ff het koperdraad in je mond nemen :lol:
Monica
Berichten: 2162
Lid geworden op: zo 5 sep 2004 17:06
Locatie: Aalten

Zalk morgen gelijk proberen :p

Vraag ik wel iemand uit mijn nabije omgeving of die me hand wil vasthouden
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Monica schreef:Zalk morgen gelijk proberen :p

Vraag ik wel iemand uit mijn nabije omgeving of die me hand wil vasthouden
als je het me je tong doet valt het nog wel reuze mee hoor is ff een prikkeling. :D
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

en dan wel de gele of rode draad en de massa tegelijk aanraken met dat natte gevoelige gedeelte he!
Monica
Berichten: 2162
Lid geworden op: zo 5 sep 2004 17:06
Locatie: Aalten

Ja, dit wordt doorgegeven aan de huisvrouwenbond...

scheelt waarschijnlijk batterijen.
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

nou nou zo bedoelde ik het nie hoor!

maarja vrouwen he ;)
Monica
Berichten: 2162
Lid geworden op: zo 5 sep 2004 17:06
Locatie: Aalten

neu neu, zal wel nie :wink:

Maar goed [/on topic]:

Wie het weet/ denkt te weten mag het zeggen!
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Monica schreef:Wie het weet/ denkt te weten mag het zeggen!
Ik denk ook dat het ongetwijfeld batterijen gaat schelen :)
Mrtn = Maarten
Plaats reactie