Dubbele watertemperatuur meters
-
- Contacteer:
Normaal zitten er bij die metertjes voor apart bij te zetten alle kabeltjes en sensoren bijgeleverd.
Je moet dan zoeken op je blok/watercircuit waar de originele sensor zit en deze losmaken.
Er zijn T-stukjes te verkrijgen hiervoor (wordt vaak gedaan om naast het olie verklikkerlampje ook een oliedrukmeter te plaasen).
Dit T-stukje moet je op de plaats van de sensor schroeven en daar de originele sensor en de sensor van de nadien geplaatste meter op schroeven.
Zo werkt dat als je een oliedruk meter wilt plaatsen maar je verklikkerlichtje niet wilt verliezen en ik denk dat voor het watercircuit hier ook dergelijke oplossingen voor te krijgen zijn.
Nog een tip: bovenstaande oplossing voor de oliedruk en zo wordt vaak toegepast bij classic mini's. Bij de lokale mini-shop/mini-centre/ben-van-leeuwen zijn deze stukken zeker te krijgen, met een beetje geluk passen deze ook op een clio blok
PS.: als ik zo nieuwsgierig mag zijn... Waarom wil je nog een extra watertemperatuurmeter als je huidige het nog perfect doet?
Je moet dan zoeken op je blok/watercircuit waar de originele sensor zit en deze losmaken.
Er zijn T-stukjes te verkrijgen hiervoor (wordt vaak gedaan om naast het olie verklikkerlampje ook een oliedrukmeter te plaasen).
Dit T-stukje moet je op de plaats van de sensor schroeven en daar de originele sensor en de sensor van de nadien geplaatste meter op schroeven.
Zo werkt dat als je een oliedruk meter wilt plaatsen maar je verklikkerlichtje niet wilt verliezen en ik denk dat voor het watercircuit hier ook dergelijke oplossingen voor te krijgen zijn.
Nog een tip: bovenstaande oplossing voor de oliedruk en zo wordt vaak toegepast bij classic mini's. Bij de lokale mini-shop/mini-centre/ben-van-leeuwen zijn deze stukken zeker te krijgen, met een beetje geluk passen deze ook op een clio blok
PS.: als ik zo nieuwsgierig mag zijn... Waarom wil je nog een extra watertemperatuurmeter als je huidige het nog perfect doet?
-
- Contacteer:
Ik woon in België en mijn eigen clio is voorlopig ook nog niet echt zwaar opgezet/opgevoerd, dus ik ben nog geen lid van een tuning club, ook niet van RTC, dus ik doe nog geen meetings...cliofreak schreef:Ik krijg een watertemperatuurmeter met ledjes,![]()
te zien op de meeting van 14nov. Het ging trouwens om een E7J motor
Ik weet niet welke aansluitingen jouw blok heeft, maar ik denk dat daar wel afspraken voor bestaan, anders zou het voor fabrikanten van after-market meters en sensoren ook gekkenwerk zijn om alle motorblokken te ondersteunen, dus er bestaan vast wel T-stukken voor jouw blokje
Aftakken van het origineel zou volgens mij niet echt juist werken omdat er verschillende types sensoren en meters zijn en de kans er dik in zit dat de sensor voor jouw meter met ledjes niet dezelfde is als van de originele.