Clio RSi dashboard meter chip ?!

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
turboman
Contacteer:

Ik las op http://www.katriina.com op de messagboard over iemand die had gehoord dat die ruimte met de temperatuurmeter ook andere gegevens kan laten zien, als je een chip toevoegd aan het computersysteem ???
Die van mij geeft thans E3 aan, werkt dus niet!!
Op m'n rechter hendel (waar wiswas op zit o.a.) zit een knopje aan het einde.... deze zou dan die gegevens laten zien?? iemand een idee hoe dit zit en hoe ik dit kan krijgen??

[img]http://www.renault-tuning.nl/~rtc001/mun7.jpg[/img]

Groeten, Dolf

Subject: Clio RSi - Outside temp. display like R19 and R21
I own a Clio I RSi 1.8. It has an indicator of the outside temperature, but it's always flashing at '-30º' It seemes the sensor isn't working, but i'm not pretty sure. Do you have any idea? On the other hand, I was told that the functionality of this display can be expanded by adding a chip to the computer that is at the back of the dashboard. I was also told that some versions of renault 19 and renault 21 came with the same display/computer. Do you know something about that? Thanks for your help.
Anonymous

hmm

that would be interesting.
Bart V

Ja logiesss opzich, sommige 19's en 21's zijn ook uitgevoerd met een boordcomp, ziet er hetzelfde uit als dat display in de clio, alleen geeft deze ook info over benzine verbruik, afgelegde afstand, gem snelheid etc etc. Begrijp ook niet waarom hij nooit op de clio is geleverd.

Greetz
~thijs~
Contacteer:

Als dat zou kunnen wil ik dat ook wel! als je meer weet kan je me dan pm-en
Anonymous

Dolf,

De boardcomputer gaf bij mij ook een E3 aan, maar dat is gekomen nadat er per ongeluk een kabel van de elektrische ramen bijna was doorboord :(

En over dat knopje op de wis-was hendel, is mij verteld door de Renault dealer dat je daarmee de interval van de wis-was kan regelen...maar dat heeft bij mij nooit gewerkt :(

Groeten,

Dennis
Bart V

dennisrsi schreef:Dolf,

De boardcomputer gaf bij mij ook een E3 aan, maar dat is gekomen nadat er per ongeluk een kabel van de elektrische ramen bijna was doorboord :(

En over dat knopje op de wis-was hendel, is mij verteld door de Renault dealer dat je daarmee de interval van de wis-was kan regelen...maar dat heeft bij mij nooit gewerkt :(

Groeten,

Dennis
Dat knopje op de wis/was hendel is om de wisselen van functie op de boordcomp als je die hebt volgens mij. (als we het hebben over hetzelfde knopje)
Anonymous

Mij is ooit verteld dat dit alleen bij een grand-prix mogelijk was. De E30 is gewoon een error melding dat je temp meter het niet doet. Tja hoe zou je dat uit kunnen vogelen...Misschien in dialogys. Zou er weleens in kunnen duiken en kijken of ik iets kan vinden.
turboman
Contacteer:

Zeeuw schreef:Mij is ooit verteld dat dit alleen bij een grand-prix mogelijk was. De E30 is gewoon een error melding dat je temp meter het niet doet. Tja hoe zou je dat uit kunnen vogelen...Misschien in dialogys. Zou er weleens in kunnen duiken en kijken of ik iets kan vinden.
ok, bedankt allemaal. Ik duik er ook weer in, denk toch dat het bedoeld is om de digitale weergaves te laten zien, want de wiswas heeft 4 standen a,b,c,d als ik me niet vergis (handboek)... en dit knopje staat nergens vermeld?
Grand-Prix, 16V? Volgens mij Longchamps ?
jacco 16v

heb wel eens op een italiaanse clio 16v dat daar wel die boordcomputter op zat.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
gille
Contacteer:

ik weet wel, dat ik op het knopje van je kilometerteller dat je via dat kunt resetten, gewoon dat knopje naar rechts draaien reset je dat hele ding ale bij mij 21T toch.
da-goof
Contacteer:

en niet te vergeten de godfather van alle boardcomputers, die van de 25. Die vand e 21 is gelijk aan die van de 25 en ik denk dat die van de clio hetzelfde is als van de 19. Het lijkt me vrij logisch dat er veel meer functies uit zo'n computer te halen zijn, das bij de 25 ook zo. Een renault dealer kan met een laptop namelijk heel gemakkelijk allerlei gegevens tevoorschijn toveren, het is dus alleen een zaak om deze op je schermpje te laten verschijnen en ik denk dat dat wel moet kunnen, dus het hele verhaal klinkt me niet echt vreemd in de oren.
turboman
Contacteer:

zo, na 2 jaar nog niets opgeschoten, hahah, dus als er iemand het antwoord weet?
Op marktplaats staat een rsi longchamp te koop met een boordcomputer ???!! Dus dan toch ? Toch raar dat geen Renault dealer in de provincie Groningen een antwoord kan geven?!

gr. Dolf
Bart V

Ik gok dat ook hier de temperatuur meter als boordcomp aangezien word. Dacht toch niet dat die dingen ooit op een clio 1 geleverd zijn. Zou qua kosten ook niet rendabel zijn voor renault om de laatste modellen van de clio 1 nog eens te gaan voorzien van een BC, omdat daar toch nog het 1 en ander voor aangepast moet worden.

Geen reden overigens om er niet gewoon zelf 1tje in te bouwen :) Dat is echt wel te doen, ookal zal je even moeten knoeien met het tankvlottersignaal.
turboman
Contacteer:

Bart V schreef:Ik gok dat ook hier de temperatuur meter als boordcomp aangezien word. Dacht toch niet dat die dingen ooit op een clio 1 geleverd zijn. Zou qua kosten ook niet rendabel zijn voor renault om de laatste modellen van de clio 1 nog eens te gaan voorzien van een BC, omdat daar toch nog het 1 en ander voor aangepast moet worden.

Geen reden overigens om er niet gewoon zelf 1tje in te bouwen :) Dat is echt wel te doen, ookal zal je even moeten knoeien met het tankvlottersignaal.
ik zou niet weten waar ik moet beginnen :(
Plaats reactie