Even voorstellen: Ronnie B.

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
Ronnie B.
Contacteer:

Naam:Ronnie Brandenburg
Leeftijd:23 jaar
Woonplaats Bodegraven
Werkzaam als:Afleveringsklaar medewerker bij een VW Audi Dealer.

Ik was zestien jaar en had net een scootertje.Een peugeot zenith.Voor mijn school liep ik stage bij een fietsen zaak in oudewater.Bike sport centre.Daar werkte toen ook Tjabel.die had toen net zijn eerste autootje.Een Renault 5 gt turbo bleu-sport.Ik mocht een paar keer met hem mee-rijden.ik wist niet wat me toen overkwam.Wat een sensatie met zo'n bakkie.toen een paar maanden later klapte hij de helaas de bocht uit.Vondt ik erg jammer.Gelukkig kocht hij al gouw weer een andere gt.
Een rode dit keer.Ik vondt het altijd leuk om met hem en ivo te poetsen en te sleutelen aan deze wagen.Dat was op zijn werk nooit een probleem.
Toen zagen we op een Zondag in het stadje oudewater een hele wijze Clio 16v rijden.Tjabel begon een gesprek met hem.Het was Jochem De haas.na een loop van tijd werdt het contact steeds beter en werdt het een vriendschap.Jochem reedt zn clio plat en kocht ook een gt turbo.Een zwarte.ook die werdt in de fietsen zaak waar Tjabel werkte grondig beet gepakt...
Tjabel en jochem reden in bodegraven en zagen een witte gt turbo rijden.ja hoor t was Chris.na een leuk praatje,kwam ook hij bij de vriendenclub sameen met Joost,Die ook met een gt turbo reed.Toen ik in het weekend nog niet mocht stappen van mijn moeder Hoorde ik 'savonds een stuk of 4 gt turbo's door de straat heen planken.dat vondt ik zo superwijs.en toen bloeide de liefde voor een 5gt turbo in mij op....

Inmiddels was ik zelf 18 geworden en had mijn rijbewijs gehaaldt.het wedt tijd voor mn eigen auto.Na lang zeuren bij pa werdt het helaas geen gt turbo,maar een Peugeot 405.een jaar later volgde er een 106 accent.en nog een 405 1.8 .
inmiddels was ik 20 en kocht mijn eerste gt turbo.het was een antaciet grijze.toen we deze beet gingen pakken bleek hij helaas kas verrot te zijn.Hij werdt helaas afgevoerdt.al snel kocht ik een zwarte gt turbo.hier had ik ongeveer 1500 km mee gereden toen begaf het blok het helaas.Maar gelukkig had ik wel een meeting meegemaakt.het lustrum meeting van C.R.S. in Terwolde.

De YY-99-DK, mijn tweede GT Turbo
[img]http://www.renault-tuning.com/type/4_ronoud.jpg[/img]

Door een geld gebrek heb ik deze gt verkocht en kocht ik een Opel Corsa.En daarna volgde er een Golf 1.6 Type 2.Afgelopen zomer Kocht ik weer een gt turbo.een Rode phase1.Samen met Chris,Ivo en jappe hadden we deze opgehaaldt.Veel lol meebeleefdt.Zeker op het industrie-terrein in Bodegraven.totdat mijn versnellingsbak kapot ging.flink balen,maar helaas.toen heb ik hem maar geschorst om hem op te gaan knappen.

Mijn derde GT Turbo, de RZ-VD-91

[img]http://www.renault-tuning.com/type/4_ron.JPG[/img]

Toen belde Chris mij op,en Zei joh Ron er staat een hele nette 5 op marktplaats te koop.hij gaf me het telefoonnumer van de eigenaar en ik belde hem meteen op.De eigenaar vertelde dat ik snel moest komen kijken,want er waren nog 2 geintreseerde.Ik zei dat ik vanavondt nog kwam kijken.Gelukkig was onze echte gt kenner Jochem vroeg klaar met werken,en ging mee.Na 100 km rijden waren we daar.Het was inderdaadt een nette gt en had een tectyl-behandeling gehadt bij aflevering.dus zeer interesant.De deal was snel gemaakt.Een dag later opgehaaldt samen met jochem.En die dag 500 km gereden.Inmiddels heb ik hem kaalfemaakt en zowaar geen roest gevonden.Ole ik heb een harde gt....
Nog een paar Rand organen aan de motor vervangen en dan Hoop ik hem met de openingsmeeting in het nieuwe jaar bij me te hebben.

Dit moet hem nu echt gaan worden de HP-JL-61, mijn vierde en hopenlijk laatste GT Turbo
[img]http://www.renault-tuning.com/type/4_5je.jpg[/img]
[img]http://www.renault-tuning.com/type/4_5je1.jpg[/img]

Auto's

Peugeot 405 1.6 GR TZ-17-KH
Peugeot 106 1.1 accent JG-ST-27
Peugeot 405 1.8 SR HZ-NF-63
Opel Corsa 1.2 XV-21-YB
V.W. Golf 1.6 GL YK-96-GY
R5 Gt turbo XD-11-LG
R5 Gt turbo YY-99-DK
R5 Gt turbo RZ-VD-91
R5 Gt turbo HP-JL-61

Momenteel heb ik dus nog de twee rode GT Turbo's en de Golf voor het dagelijkse vervoer.
5 GT Turbo Phase II''Bleak pearl'',Peugeot 305 GTX 105 HP
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Weet je wat grappig is Ron, ook ik heb een Peugeot Zenith gehad. Het was een groene snorfiets die 90 km/u reed met orginele (franse) uitlaat. Mijn achterneef racede met Peugeots en haalde delen uit franrijk via de bromfietsen handelaar waar hij werkte :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Aardig stukkie tekst Ron, zal je wel wat uurtjes hebben gekost! :lol:

Ik heb er ff wat foto's voor je tussengeknalt.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Ronnie B.
Contacteer:

:lol: Toeval Lex!

Chris bedankt!
5 GT Turbo Phase II''Bleak pearl'',Peugeot 305 GTX 105 HP
Foeke

je tweede GT (YY-99-DK) staat ook weer te koop
Check de advertentie met foto http://www.marktplaats.nl/markt/autos/r ... 3D%26pv%3D
<-------So you know don't mess with a Reno------->
MikeVV
Contacteer:

Ronniwe ligt het aan mij of kan ik de foto's niet meer bekijken?? was wel benieuwd hoe je wagen eruit zag.
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

*uch uch*

Lag ff wat stof op...... :lol:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"