ACT: Clio II
Ik kan wel iets over een Laguna vertellen met dezelfde motor.
Pa rijd gemiddeld 1:11-1:12 met veel (3/4) stadverkeer.
Op vakantie haalde ie met rustig 100-110 rijden vaak 1:15
Voor een auto van 1200 kilo vind ik het niet verkeerd, dus een clio moet nog een stuk gunstiger kunnen
Pa rijd gemiddeld 1:11-1:12 met veel (3/4) stadverkeer.
Op vakantie haalde ie met rustig 100-110 rijden vaak 1:15
Voor een auto van 1200 kilo vind ik het niet verkeerd, dus een clio moet nog een stuk gunstiger kunnen

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik haalde met mijn Clio II Ph.1 over 100.000 km gemiddeld 1:13,9. Vrijwel alleen maar snelweg. En dat is het werkelijke verbruik aan de pomp, niet van de optimistische verbruiksmeter.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
Ik rij met mijn clio II ph3 gemiddeld rond de 8.5 a 9 liter per 100 km
en rij zeker 3/4 snelweg
, maar wel gedeeltelijk in duitsland
. En ik moet eerlijk bekenen dat ik graag eens door trek 

One clio to rule them all
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
[img]http://i12.ebayimg.com/03/i/02/5d/b9/e4_1.JPG[/img]
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... eName=WDVW
[img]http://i16.ebayimg.com/03/i/02/75/18/7f_1.JPG[/img]
Brand New Dealer Optional Item in Europe!!! A pair of very hard to find chrome head light trims for Renault Clio 00-04. Brand new never been used. Easy double tape snap on!
Tipje?
[img]http://i16.ebayimg.com/03/i/02/75/18/7f_1.JPG[/img]
Brand New Dealer Optional Item in Europe!!! A pair of very hard to find chrome head light trims for Renault Clio 00-04. Brand new never been used. Easy double tape snap on!
Tipje?

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
Gemiddeld zo tussen de 6 en 6,5 liter per 100 km.Menno schreef:Zijn er hier happy clio 2 1.6 16V rijders die me iets over hun verbruik kunnen vertellen?
thanx!
700 km op een tank is goed te doen.

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
HOEVEEL rij jij op een tank???? 700 KILOMETER!! ik rij nog geen 450 op een tank, hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaar, is mijn voet dan zo zwaar?? ik vind dat kreng echt zwaar dorstig, heb nog geen auto hiervoor gehad die ook zo zoop.....
Zal wel aan mij liggen dan

Met mijn RS haal ik over het algemeen net de 1 op 10. Dat is dus 500 Km op een tank(50l).
Dat moet met een 1600 motor beter kunnen!
Het probleem zou kunnen zijn dat je alleen maar kleine stukjes en/of relatief veel in de stad rijdt, een hele zware rechtervoet hebt of, als laatste, er is iets mis onder de motorkap.
Dat moet met een 1600 motor beter kunnen!
Het probleem zou kunnen zijn dat je alleen maar kleine stukjes en/of relatief veel in de stad rijdt, een hele zware rechtervoet hebt of, als laatste, er is iets mis onder de motorkap.
Ik rij gemiddeld 1 op 11 en dat zijn ook veel korte stukken.
Op lange afstanden is 1 op 12 makkellijk haalbaar.
Op lange afstanden is 1 op 12 makkellijk haalbaar.
De clio is ingeruild!
Ja hehe Peter rijd aleen maar 80 km wegen, en ik rij ook ongeveer tussen de 450 en 500 km.Ferry schreef:HOEVEEL rij jij op een tank???? 700 KILOMETER!! ik rij nog geen 450 op een tank, hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaar, is mijn voet dan zo zwaar?? ik vind dat kreng echt zwaar dorstig, heb nog geen auto hiervoor gehad die ook zo zoop.....
-
Ik heb gemerkt dat de overbreng verhouding van de vijfde versnelling vrij kort is in verhouding tot andere auto's (zoals de RS) dat betekend dat hij op de auto weg niet echt zuinig zal zijn
, wat ook blijkt uit jullie posten hier zo, en eigen ervaring.... Ik heb ook gemerkt dat hij op 80 km wegen wel ERG zuinig is
, dan is 6 a 6,5 liter idd makkelijk te halen. Alleen jammer als je veel autoweg rijdt zoals ik.... Maar van de andere kant, hij is dan wel sneller op de autoweg, dan zijn mede klasse auto's
ook eigen ervaring

-
Ik rij met m'n RS gemiddeld 1 op 12. Rij relatief veel snelweg en vaak met m'n vriendin er naast. Da's ook goed voor je verbruik
Ze houdt er niet echt van als ik 'm doortrek tot in het rood...
Beste manier om zuiniger te rijden is dus een vriendin zoeken

NOT, mijn vriendin trekt mijn RSi alleen maar door in zijn rood aangezien zij zelf maar een twingo 1.2 heeftGijsClioRS schreef:Ik rij met m'n RS gemiddeld 1 op 12. Rij relatief veel snelweg en vaak met m'n vriendin er naast. Da's ook goed voor je verbruikZe houdt er niet echt van als ik 'm doortrek tot in het rood...

-
- Contacteer:
Stefan S. schreef:NOT, mijn vriendin trekt mijn RSi alleen maar door in zijn rood aangezien zij zelf maar een twingo 1.2 heeftGijsClioRS schreef:Ik rij met m'n RS gemiddeld 1 op 12. Rij relatief veel snelweg en vaak met m'n vriendin er naast. Da's ook goed voor je verbruikZe houdt er niet echt van als ik 'm doortrek tot in het rood...
Beste manier om zuiniger te rijden is dus een vriendin zoeken. Dus deze stelling gaat niet altijd op

-
Dit gaat nog een aardige discussie worden... 

-
Mijn clio wordt ook zuiniger als mijn vriendin ernaast zit, maar wordt ook weer terug minder zuinig als zij rijdt. Want dan heeft ze "controlle" op de situatie 

-
- Contacteer:
Zodra je met de 1600 constant rijdt (en geen extra stoten gas geeft
) loopt die van mij tussen de 4 a 5 liter / 100km. Uit laten rijden voor een stoplicht en rotonde helpt ook.
Wel moet ik zeggen dat veel optrekken zoals in de stad funest is voor je gemiddelde. Het beste is dus lange constante stukken van 80 en 100 km/uur. En die heb ik best veel
Dus 750 km op een tank met rustig rijden is makkelijk haalbaar
.

Wel moet ik zeggen dat veel optrekken zoals in de stad funest is voor je gemiddelde. Het beste is dus lange constante stukken van 80 en 100 km/uur. En die heb ik best veel

Dus 750 km op een tank met rustig rijden is makkelijk haalbaar

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
Nou dan helpt dat spoiler pakket van jou airodynamisch toch wel extreem goed!!!!RenaultclioII16v (Peter) schreef:loopt die van mij tussen de 4 a 5 liter / 100km.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Verlagen helpt in ieder geval. Mijn Clio werd zuiniger na de verlaging. Moet je er dan natuurlijk geen bredere banden onder zetten. 

Ik rij erg veel korte afstanden, en dan lust de RS best wel wat benzine, denk dat ik gem. zo'n 1 op 10 rij.
Hiervoor had ik een Megane coupe, met een 2.0 16v IDE motor, en toen ik hem net had, reedt hij ook zo'n 450 km op een tank. Toen een keer naar Belgie gereden, en ineens liep het op tot 600 km op 1 tank. Toen ging 1 van de bobines kapot, en toen liep dat ding wel 700 km op 1 tank
Ik weet zeker dat het verbruik beter wordt als ik weer eens naar Italie rij, je merkt toch dat dat lekker voor de motor is.
Hiervoor had ik een Megane coupe, met een 2.0 16v IDE motor, en toen ik hem net had, reedt hij ook zo'n 450 km op een tank. Toen een keer naar Belgie gereden, en ineens liep het op tot 600 km op 1 tank. Toen ging 1 van de bobines kapot, en toen liep dat ding wel 700 km op 1 tank

Ik weet zeker dat het verbruik beter wordt als ik weer eens naar Italie rij, je merkt toch dat dat lekker voor de motor is.

-
- Contacteer:
Ik rij met 215/40/16 dus zelfs dat maakt geen verschil.Martijn *Baccara* schreef:Verlagen helpt in ieder geval. Mijn Clio werd zuiniger na de verlaging. Moet je er dan natuurlijk geen bredere banden onder zetten.
De bandenspanning is wel erg belangrijk!!!
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Car: Dodge RAM
- Contacteer:
Standaard rij ik met mijn Clio 2 ph1 1.6 1 op 10 a 11.
Het het verlagen en wat breedere bandjes zit ik nu op 1 op 13.
Tenzij kapitein loodvoet, ikke dus, op de snelweg rij.
Dan mag je bijna de cijfertjes opdraaien
Geintje, maar denk dat het dan 1 op 10 wordt....
Het het verlagen en wat breedere bandjes zit ik nu op 1 op 13.

Tenzij kapitein loodvoet, ikke dus, op de snelweg rij.
Dan mag je bijna de cijfertjes opdraaien

Geintje, maar denk dat het dan 1 op 10 wordt....

I felt a disburbance in the Force... Auto: Dodge RAM, Motor: Honda VFR 800 VTEC
-
Loodvoet is idd "the magic word" !
Ik heb eens uitgeprobeerd, als ik me er in duitsland ook een beetje eraan hou, dus niet harder dan 160, dan zakt het verbruik direct met zeker 0.3 liter
Uitgeprobeerd op een hele tank (gem.verbr. 8.7 L op 100 KM)
Ik heb eens uitgeprobeerd, als ik me er in duitsland ook een beetje eraan hou, dus niet harder dan 160, dan zakt het verbruik direct met zeker 0.3 liter

-
- Contacteer:
Ik neem ook alle rotondes in z'n 3de en 4de versnelling
Meestal ben ik dan nog sneller dan de meeste andere weggebruikers...

Meestal ben ik dan nog sneller dan de meeste andere weggebruikers...

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Contacteer:
Ik kom in de stad en op provinciale wegen niet verder dan z'n twee.
Shit dan zou ik echt een verbruik 1 op 6 heben met mijn RS ofzo.
Maar een rotonde in je 4?!?

Shit dan zou ik echt een verbruik 1 op 6 heben met mijn RS ofzo.

-
- Contacteer:
Jah kan wel natuurlijk. Kan geloof ik 35 km/h in z'n 4. Maar das dan in de bewoonde wereld (lees: Leiden)Ron RS schreef:Doe ik ook wel eens, geen probleemelmotheelk (Eric) schreef: Maar een rotonde in je 4?!?![]()