R5 GTT k-tec

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Ik heb m`n voor en onderfront ook gewoon origineel.
Lag binnen 4 werkdagen bij de dealer.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

peter5GTTurbo schreef:Ik heb m`n voor en onderfront ook gewoon origineel.
Lag binnen 4 werkdagen bij de dealer.
tja ik heb alles afgebeld maar het was dan pas weer leverbaar :( maar ik heb het onder+bovenfront +koplamp gedeeltes nodig en dan wat tussen de koplampgedeeltes en de veerpoten zit
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Danny van Duren schreef:
peter5GTTurbo schreef:Ik heb m`n voor en onderfront ook gewoon origineel.
Lag binnen 4 werkdagen bij de dealer.
tja ik heb alles afgebeld maar het was dan pas weer leverbaar :( maar ik heb het onder+bovenfront +koplamp gedeeltes nodig en dan wat tussen de koplampgedeeltes en de veerpoten zit

mn voorfront is binnen!!!!!!!! :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

wat kost het?? en heb je een foto? :)
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Abel schreef:wat kost het?? en heb je een foto? :)

de rekening heb ik nog niet want ik heb het voorfront via via zeg maar om het handig en kort te zeggen en zal vandaag een fotootje maken.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Bram (vospower)
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
Locatie: Catsop

:worship:
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

nu nog wachten op rv binnenscherm en nieuw (bekrachtigt)stuurhuis, dinsdag gaam we het voorfront er weer in maken zoals orgineel met puntlassen

en gaan we mn nieuwe moterkap aanpassen en er gsi luchthappers in maken :p
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

ik heb effe een vraagje ik heb een setje 13inch lm velgen die kan ik nu ruilen tegen een setje 14inch OZ
lm velgen die hier op lijken : [img]http://www.freewebs.com/renault5gttetea ... 51688.jpeg[/img]

maar dan heten ze OZ F1 meen ik en dan de donkergrijze variant met gouden letters erop.

en nus is mijn vraag wat is de breedste bande maat die ik erop kan leggen zonder dat het gaat aanlopen?
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave


ja dat zijn ze :) endan 14 inch en komen onder een GTE en wat is dan de breedste bande maat die ik erop kan leggen zonder aanlopen????
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

15 is mooier hoor ;)
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Side3.jpg[/img]


Maareh je moet iig niet breder gaan dan 195, breder krijg je gewoon niet in je wielkast met verlaging.
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Steven schreef:15 is mooier hoor ;)



Maareh je moet iig niet breder gaan dan 195, breder krijg je gewoon niet in je wielkast met verlaging.
tja dat wwet ik dat 15 inch mooier is maar ik heb een steje 13inch melber lm velgen 6 spaaks in redelijke staat en die vind ik lelijk en die kan ik zo zonder bij te betalen ruielen tegen een setje van die 14inch in nette staat dus daarom doe ik het toch maar maar kan er oop 14 inch geen 205/50/14 of 205/45/14 onder? en welke merk is aan te raden voor geod comfort?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Luister nou:

195 is breed is prima op een GT, 205 is naast irritante spoorvorming gewoon vragen op aanlopen, hetzij achterschermen, hetzij voorste wielkasten.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Steven schreef:Luister nou:

195 is breed is prima op een GT, 205 is naast irritante spoorvorming gewoon vragen op aanlopen, hetzij achterschermen, hetzij voorste wielkasten.
oke dan hoe ik 195 maar met welke hoogte dan? 45/50?
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

ik zou voor 45 gaan is netter :D
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

P@TB@D schreef:ik zou voor 45 gaan is netter :D
ok het wordt dus 195/45/14 88H bandjes maar welk merk band kan ik het beste eronder monteren want die michelin`s mxv/mxv2 die er nu onder liggen vind ik maar niks
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

unyroyal rainsport bijvoorbeeld
enne pm over at carb
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:unyroyal rainsport bijvoorbeeld
enne pm over at carb
en wat vinden jullie van banden van het merk toyo?
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

ik heb net 2 conti sportcontact2's laten monteren. Lijkt zich heel aardig te gedragen. Maar morgen moeten ze serieus aan de bak (lees:ring), en weet ik meer.
rev it like a rental
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

205/45-14 dunlop sp sport 9000 is precies goed kwa omtrek.
je wielomtrek komt dan exact overeen met de fabrieks specificaties.

195/45-14 is geeft iets tellerafwijking, is ook leverbaar in dunlop 9000, uniroyal rainsport en conti.
goedkope banden zou ik niet doen.
Remco_Rs
Berichten: 1543
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

deze site is wel handig om te berekenen,of er veel verschil is kwa afwijking met een andere bandenmaat
http://members.ams.chello.nl/~f.vanzeev ... eller.html
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

pierre schreef:205/45-14 dunlop sp sport 9000 is precies goed kwa omtrek.
je wielomtrek komt dan exact overeen met de fabrieks specificaties.

195/45-14 is geeft iets tellerafwijking, is ook leverbaar in dunlop 9000, uniroyal rainsport en conti.
goedkope banden zou ik niet doen.

maar 205 zou aanlopen dus dat valt af
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

REMCO-X schreef:deze site is wel handig om te berekenen,of er veel verschil is kwa afwijking met een andere bandenmaat
http://members.ams.chello.nl/~f.vanzeev ... eller.html

tja maar wat is eigenlijk de orginele banden maat voor een gtt/gte fase2 want er lag toen ik hem kocht rondom 185/60/13 op en op reserve lag 195/50/13 dus wat is de orginele maat?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

195/55/13 of 185/60/13
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

origineel fase2 195/55-13H en fase1 175/60-13H

185/60 is niet origineel, wel vaak gebruikt.


205/45-14 is niet te breed, daarvan ben ik zeker tenzij fors verlaagd, de wielomtrek is exact gelijk 175/60-13 of 195/55-13, alleen het loopvlak is iets breder als een 195 band.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

pierre schreef:origineel fase2 195/55-13H en fase1 175/60-13H

185/60 is niet origineel, wel vaak gebruikt.


205/45-14 is niet te breed, daarvan ben ik zeker tenzij fors verlaagd, de wielomtrek is exact gelijk 175/60-13 of 195/55-13, alleen het loopvlak is iets breder als een 195 band.
hmm tja wat zal ik dan doen?
ik heb er geen zin dat ze dadelijk gaan aanlopen mn gte is zeker niet verlaagd het is een fase 2 en er zijn door de vorige eigenaar fase 1 veerpoten ondergezet dus
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

195/55 was een optie destijds.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

Danny van Duren schreef:
pierre schreef:origineel fase2 195/55-13H en fase1 175/60-13H

185/60 is niet origineel, wel vaak gebruikt.


205/45-14 is niet te breed, daarvan ben ik zeker tenzij fors verlaagd, de wielomtrek is exact gelijk 175/60-13 of 195/55-13, alleen het loopvlak is iets breder als een 195 band.
hmm tja wat zal ik dan doen?
ik heb er geen zin dat ze dadelijk gaan aanlopen mn gte is zeker niet verlaagd het is een fase 2 en er zijn door de vorige eigenaar fase 1 veerpoten ondergezet dus
ik zou als je twijfels hebt dan toch de 195/45 doen, hier is wat meer bandkeuze en zoals Steven zegt kan 205 wat mindere rijkwaliteiten hebben.
succes.

-ps. fase1 veerpoten zijn origineel voor 5GTE, dus dit klopt.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

pierre schreef:
Danny van Duren schreef:
pierre schreef:origineel fase2 195/55-13H en fase1 175/60-13H

185/60 is niet origineel, wel vaak gebruikt.


205/45-14 is niet te breed, daarvan ben ik zeker tenzij fors verlaagd, de wielomtrek is exact gelijk 175/60-13 of 195/55-13, alleen het loopvlak is iets breder als een 195 band.
hmm tja wat zal ik dan doen?
ik heb er geen zin dat ze dadelijk gaan aanlopen mn gte is zeker niet verlaagd het is een fase 2 en er zijn door de vorige eigenaar fase 1 veerpoten ondergezet dus
ik zou als je twijfels hebt dan toch de 195/45 doen, hier is wat meer bandkeuze en zoals Steven zegt kan 205 wat mindere rijkwaliteiten hebben.
succes.

-ps. fase1 veerpoten zijn origineel voor 5GTE, dus dit klopt.

was dat standaart fase1 veerpoten op een gte fase2???
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

ja, renault 5GTE is uitsluitend in fase2 geleverd vanaf juli 1987,voertuigcode C409

5GTE fase2 heeft een afwijkende voorwielophanging die overeenkomt met fase1 5gt turbo

dus je auto is origineel, tiptop in orde.
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

pierre schreef:ja, renault 5GTE is uitsluitend in fase2 geleverd vanaf juli 1987,voertuigcode C409

5GTE fase2 heeft een afwijkende voorwielophanging die overeenkomt met fase1 5gt turbo

dus je auto is origineel, tiptop in orde.
GTE is ook in phase 1 geleverd.... :)
Clio 16v.....
Martijnberk
Berichten: 830
Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
Locatie: Lutjewinkel !
Contacteer:

Vos schreef:
pierre schreef:ja, renault 5GTE is uitsluitend in fase2 geleverd vanaf juli 1987,voertuigcode C409

5GTE fase2 heeft een afwijkende voorwielophanging die overeenkomt met fase1 5gt turbo

dus je auto is origineel, tiptop in orde.
GTE is ook in phase 1 geleverd.... :)
klopt ik heb een fase 1 blok staan hier (met auto)
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Martijnberk schreef:
Vos schreef:
pierre schreef:ja, renault 5GTE is uitsluitend in fase2 geleverd vanaf juli 1987,voertuigcode C409

5GTE fase2 heeft een afwijkende voorwielophanging die overeenkomt met fase1 5gt turbo

dus je auto is origineel, tiptop in orde.
GTE is ook in phase 1 geleverd.... :)
klopt ik heb een fase 1 blok staan hier (met auto)
R5 gte is ook in fase 1 geleverd en er is ook duidelijk verschil
Plaats reactie