Startproblemen
-
Ik heb een paar weken geleden een renault 5 gt turbo fase 1 gekocht zie hier de foto [img]http://www.home.zonnet.nl/john_ven24/mijnauto.JPG[/img] nou heb ik al de schakelaar voor de electrische ramen en de dynamo vervangen, en nu is de startmotor versleten. Ik heb de accu laten controleren, ik dacht eerst dat het hier aan lag (kwik-fit heeft het daar "te druk" voor) bij de sloop deden ze dit in 30 seconde. De accu is dus nog goed maar wel 74 Ah wat uiteraard zeer veel is voor een renault 5 gtt dus vroeg ik me af of ik geen zwaardere startmotor in m'n auto kan zetten. Bij de sloop kost een andere 35 euro stukken goedkoper als een gereviseerde dus. Wat is volgens jullie het verstandigst?[/img]
Een originele startmotor gebruiken. Eigenlijk zou je er een lichtere accu moetne bijnemen, nu slijt de startmotor harder.
Je kan verder vrijwel elke startmotor erop zetten van clio/19/21/11. Let wel even op het aantal tandjes van het rondsel.
Ik zou verder voor een revisie gaan, voor die 50 euro extra hoef je volgend jaar niet meer te klooien, en het jaar erop ook niet meer. En het start lekekrder
Check ook of het hitteschild nog om je startmotor zit, belangrijk!
Succes!
Je kan verder vrijwel elke startmotor erop zetten van clio/19/21/11. Let wel even op het aantal tandjes van het rondsel.
Ik zou verder voor een revisie gaan, voor die 50 euro extra hoef je volgend jaar niet meer te klooien, en het jaar erop ook niet meer. En het start lekekrder

Check ook of het hitteschild nog om je startmotor zit, belangrijk!
Succes!
-
Hitteschild boven de startmotor is inderdaad belangrijk. Zit die er niet op, bestel die dan gewoon bij de renault dealer. (Bestelnummer 6001009580 dacht ik)
Als de koolborstels op zijn, kun je die ook zelf vervangen. Stelt echt niets voor. Ik hoop alleen wel dat die te bestellen zijn bij de dealer? Bij de Brezan hebben ze die in elk geval niet, daar heb ik gister nog naar koolborstels gevraagd.
Wat je ook kunt doen is zowel dynamo, als accu en startmotor upgraden zoals ik bij m'n vorige gtt heb gedaan (had er ook veel ice in zitten). Het is echter niet noodzakelijk voor normaal gebruik.
Als de koolborstels op zijn, kun je die ook zelf vervangen. Stelt echt niets voor. Ik hoop alleen wel dat die te bestellen zijn bij de dealer? Bij de Brezan hebben ze die in elk geval niet, daar heb ik gister nog naar koolborstels gevraagd.
Wat je ook kunt doen is zowel dynamo, als accu en startmotor upgraden zoals ik bij m'n vorige gtt heb gedaan (had er ook veel ice in zitten). Het is echter niet noodzakelijk voor normaal gebruik.
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor