moter valt uit bij stationair draaien...

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Giovanni
Berichten: 387
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Sjit,

Vanavond dikke pech gehad.
Avondschool uit, lekker naar huis getuft op de autosnelweg.
Kom op mijn laatste kilometers dus nog effe doorduwen in de kleine baantjes ;-)
En lap, kom ik aan een kruispunt en de moter slaat uit?
Snel starten en terug doorrijde, ging vlot maar 'k mocht mijn voet niet van het gaspedaal halen of hij sloeg terug uit?
Eruh raar, moet wel zeggen dat hij vrijwel direct aanslaat bij het starten van de moter maar dat stationair toerental lijkt hem teveel.
Dus de laatste kilometers maar met de chokeklep kwart open en dan ging het vlot.
Een maal thuisgekomen heb ik vlug es gecheckt zonder choke, en bij minimaal gas geven stottert hij af en toe. eens boven de 1900 toeren is dit probleem vermeden.
Lekker vlot; net zoals op de terugweg kon ik hoewel hij stil viel bij stationair draaien lekker gas geven en leek hij even goed op te trekken zonder schokken als normaal.

Iemand een ideetje?
Alvast bedankt,

Giovanni
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

de co-stelschroef mist eruit denk ik

Kijk maar eens op de carburatuer voet, en aan de bij-rijderskant, zit het stelschroefje, zit dat er niet dan zit er een gat :p
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

[img]http://www.maxtune-d.com/2702-4.jpg[/img]

Als je goed kijkt, zie je naast de carburateur een kabeloog met een zwarte kabel eraan vast, in de eerste bocht die de kabel maakt zit een rond iets, daar zou de stelschroef zich moeten bevinden.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Giovanni
Berichten: 387
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Nope, schroefje zit er nog steeds in.
Zou er een zuigerring de mist in kunnen zijn?
Begrijp het helemaal niet meer...

Alvast bedankt voor de vlugge RE!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nee, is valse lucht. Zit de sensor van de antiperculatieventilator nog in je spruitstuk? Ergens een lekje bij de carb?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

stationairsproeier verstopt. Eens flink bewerken met carb cleaner?
Giovanni
Berichten: 387
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Deze middag es gestart.
Laten draaien op choke 2 minuutjes en dan de klep dicht!
Een mirakel?
Motertje draaide perfect.

Vanavond ga ik hem eens belasten, misschien dat er een verschil inkomt als hij es goed de turbo moet voeden ;-)
Die carb.cleaner lijkt me een goed idee, 'k hou jullie op de hoogte.

Bedankt, en een tof weekend toegewenst!
Plaats reactie