defecte/versleten turbo?
-
- Contacteer:
Tijdens mijn project om een R5 GTT turbo op mijn peugeot peugeot 304 te monteren, heb ik gisteren een proefrit gemaakt.
Let wel: de compressor heb ik nog niet op mijn carburateur gemonteerd, dus turbodruk op mijn carburateur heb ik nog niet.
Omdat ik de turbo op mijn uitlaatspruitstuk gemonteerd heb en de turbo heb voorzien van oliesmering, dacht ik dat het tijd was voor een test om te zien of de turbo reageert op mijn uitlaatgassen.
Dat deed'ie. Bij het intrappen van het gas begon de turbo te spinnen als een gek en onstond er een zeer gaaf fluitend geluid. Dat werkt dus, maar naarmate ik wat meer gereden had en dus de turbo op temperatuur was gekomen, kwam er een enorme walm uit mijn uitlaat. Zeer zeker dat dit olie is dat via de uitlaatgassen naar buiten gewerkt werd.
Na de motorkap geopend te hebben zag ik dat er ook olie in het uitlaatgedeelte van de compressor zat. Ik vermoed dat de turbo helemaal gaar is en de olie van de oliesmering via keerringen o.d. zowel naar de turbo als naar de compressor eruit wordt gegooit. Bekend verschijnsel? Als ik de as voel, dan voel ik een kleine speling, maar wat is klein en wanneer is het te veel?
Nu moet ik kijken of ik degene van wie ik de turbo heb overgenomen nog kan verhalen, anders wordt het een ander exemplaar, of zijn ze te reviseren.
(was trouwens wel erg gaaf om met zo'n fluitende turbo te rijden...)
Voor foto's zie: http://micheldeman.000freehosting.com
Let wel: de compressor heb ik nog niet op mijn carburateur gemonteerd, dus turbodruk op mijn carburateur heb ik nog niet.
Omdat ik de turbo op mijn uitlaatspruitstuk gemonteerd heb en de turbo heb voorzien van oliesmering, dacht ik dat het tijd was voor een test om te zien of de turbo reageert op mijn uitlaatgassen.
Dat deed'ie. Bij het intrappen van het gas begon de turbo te spinnen als een gek en onstond er een zeer gaaf fluitend geluid. Dat werkt dus, maar naarmate ik wat meer gereden had en dus de turbo op temperatuur was gekomen, kwam er een enorme walm uit mijn uitlaat. Zeer zeker dat dit olie is dat via de uitlaatgassen naar buiten gewerkt werd.
Na de motorkap geopend te hebben zag ik dat er ook olie in het uitlaatgedeelte van de compressor zat. Ik vermoed dat de turbo helemaal gaar is en de olie van de oliesmering via keerringen o.d. zowel naar de turbo als naar de compressor eruit wordt gegooit. Bekend verschijnsel? Als ik de as voel, dan voel ik een kleine speling, maar wat is klein en wanneer is het te veel?
Nu moet ik kijken of ik degene van wie ik de turbo heb overgenomen nog kan verhalen, anders wordt het een ander exemplaar, of zijn ze te reviseren.
(was trouwens wel erg gaaf om met zo'n fluitende turbo te rijden...)
Voor foto's zie: http://micheldeman.000freehosting.com
Oh oh, heb je de turbo zo in het vrije weg laten draaien, zonder aansluitingen? Dan heeb je hem waarschijlijk grandioos laten overtoeren. Je moet door middel van een actuator wel de wastegate aansluiten. In jouw verhaal maak ik op dat je hier niet aan gedacht hebt ... 

Bereid je voor op een ander exemplaar, in dat geval
Succes!

-
- Contacteer:
Hallo Riel,Riël schreef:Oh oh, heb je de turbo zo in het vrije weg laten draaien, zonder aansluitingen? Dan heeb je hem waarschijlijk grandioos laten overtoeren. Je moet door middel van een actuator wel de wastegate aansluiten. In jouw verhaal maak ik op dat je hier niet aan gedacht hebt ...
Nee, wastegate had ik niet aangesloten, omdat ik nog
niet zo ver was. Nou goed, gewoon maar verder gaan met mijn project en als ik het olieverbruik blijf zien, ookal is alles aangesloten, de turbo vervangen door een ander exemplaar (is er snel genoeg tussenuit gehaald), of zijn ze te reviseren?
Je kan hem aanbieden voor revisie hoor. Kost als je mazzel hebt 350 euro. Maar je kan beter voor een ruilturbo gaan, ik zou zeker deze laten nakijken, want de keerringen zullen er wel compleet uitliggen.
Volgende keer wel drukslang monteren
En actuator aansluiten
Succes, en hou ons op de hoogte.
... een verzoekje, zou je de volgende keer weer je oude topic willen oppakken zodat je daar in verder blijft gaan? Dat houd het forum overzichtelijk. Thank you!
Volgende keer wel drukslang monteren

En actuator aansluiten

... een verzoekje, zou je de volgende keer weer je oude topic willen oppakken zodat je daar in verder blijft gaan? Dat houd het forum overzichtelijk. Thank you!
-
Mooie auto
Ze zijn te reviseren, bij bijvoorbeeld turbohoet
Nu je de wastegate niet hebt aangesloten, heb je waarschijnlijk de turbo, als deze nog goed zou zijn geweest, laten "overtoeren", zoals Riel al heeft gezegd.
Hoe heb je de auto bereden, hoeveel toeren en hoelang?
En hoe heb je het onstekingsverhaal opgelost, nog standaard ontsteking of die van een 5 GT Turbo?
P.s.
Kon je je vorige topics niet meer vinden?
Is altijd wel interessant als men in 1 topic de vorderingen ziet van een project, nu zie je namelijk niet het geheel, maar alleen steeds losse vragen/vorderingen.
Miss kan een mod iets betekenen en de losse topics bij elkaar voegen.
@Riel, zelfde gedachte

Nu je de wastegate niet hebt aangesloten, heb je waarschijnlijk de turbo, als deze nog goed zou zijn geweest, laten "overtoeren", zoals Riel al heeft gezegd.
En hoe heb je het onstekingsverhaal opgelost, nog standaard ontsteking of die van een 5 GT Turbo?
P.s.
Is altijd wel interessant als men in 1 topic de vorderingen ziet van een project, nu zie je namelijk niet het geheel, maar alleen steeds losse vragen/vorderingen.
@Riel, zelfde gedachte

-
- Contacteer:
Ik heb ongeveer 5 km gereden, niet al te gek doorgetrokken. Maar als hij olie eruitgooit dan zal het wel te laat zijnjnjansen_r5gtturbo schreef:Mooie auto![]()

Nog geen wijzigingen aangebracht. Kreeg van Pieter Oonincx het advies om de ontsteking te vervroegen door hem te verdraaien en voorlopig zo te laten als goedkope oplossing. Ben wel van plan om dit uiteindelijk op een nette manier op te lossen.En hoe heb je het onstekingsverhaal opgelost, nog standaard ontsteking of die van een 5 GT Turbo?
Ik heb de moderator Tino gevraagd om de topics samen te voegen onder de titel: turbo ombouw peugeot 304P.s.
@Riel, zelfde gedachte
Laatst gewijzigd door micheldeman op ma 18 okt 2004 9:51, 4 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
voor je antwoord te zetten enantoine schreef:Michel ff
Zo beter denk ik he?erna. Nu moet je opzoek naar je antwoord.

-
- Contacteer:
Misschien dagelijks limiet bereikt?spir@l schreef:ken de fotoos niet zien...
000freehosting.com schreef:40 Meg Limit Exceeded!
jammer.
Wat ik mij nog realiseerde is dat ik geen oliedrukregelaar tussen het blok en de turbo heb zitten. Kan het zijn dat teveel oliedruk op de smering en dus keerringen stond. Ik heb gisteren nog eens een stukje gereden zonder (of nauwelijks) dat de turbo in kwam, en geen rookvorming gezien.
Bij de GTT zit er een restriktor in de olie leiding naar de turbo. Volgens mij mag een turbo niet meer dan 3 Bar olie druk hebben, in ieder geval geen 6 Bar. Anders moet je even een turbo bedrijf bellen en na vragen.micheldeman schreef:Wat ik mij nog realiseerde is dat ik geen oliedrukregelaar tussen het blok en de turbo heb zitten.
gr s

-
- Contacteer:
Toch maar de restrictor ertussen zetten, die heb ik namelijk nog liggen van de GTT waar de turbo vanaf kwam. Hopelijk hebben de keerringen dan niet te veel schade opgelopen en hebben ze enkel de te hoge oliedruk doorgelaten. Ach ja, door schade en schande word je wijzerSander schreef:Bij de GTT zit er een restriktor in de olie leiding naar de turbo. Volgens mij mag een turbo niet meer dan 3 Bar olie druk hebben, in ieder geval geen 6 Bar. Anders moet je even een turbo bedrijf bellen en na vragen.micheldeman schreef:Wat ik mij nog realiseerde is dat ik geen oliedrukregelaar tussen het blok en de turbo heb zitten.
gr snder

Geeft dit nog wat aan?
De actuator in in jouw geval een beter apparaat om de boel heel te houden 

-
- Contacteer:
Die wordt ook nog zeker aangesloten, kleine moeite lijkt me...Riël schreef:De actuator in in jouw geval een beter apparaat om de boel heel te houden
Wat ik me daarbij nog afvraag, en dat komt omdat ik de spullenboel niet zelf gedemonteerd heb van de renault waar het zaakje vanaf komt.
Hoe lopen de leidingen. Ik heb een plug op de uitlaat van de turbo zitten. Ik heb aansluitingen op de plastic kap van de carburateur en ik heb 2 aansluitingen op de actuator van de wastegate?
Welke dien ik met welke aansluitingen door te verbinden? Ik heb wel een vermoeden, maar wil het graag exact weten en voor de GTT kenner waarschijnlijk geen moeilijke vraag. Het gaat om een phase I GTT.
Alvast heel erg bedankt,
Groet,
Michel
-
-
- Contacteer:
Bedankt!jnjansen_r5gtturbo schreef:Hier het brandstofsyteem van een phase I:
Klik op het plaatje voor een grotere versie(leesbare versie).
ik had al eerder een overzicht van je ontvangen, maar dat was toen van de phase II,
Groet,
Michel
Dat ben ik niet, voor de goede orde. Mag 'm wel, de kerel, weet wel van een potje sturenpierre schreef:nice pic riel, ziet er prettig uit.Riël schreef:De actuator in in jouw geval een beter apparaat om de boel heel te houden

micheldeman schreef:Die wordt ook nog zeker aangesloten, kleine moeite lijkt me...Riël schreef:De actuator in in jouw geval een beter apparaat om de boel heel te houden
Wat ik me daarbij nog afvraag, en dat komt omdat ik de spullenboel niet zelf gedemonteerd heb van de renault waar het zaakje vanaf komt.
Hoe lopen de leidingen. Ik heb een plug op de uitlaat van de turbo zitten. Ik heb aansluitingen op de plastic kap van de carburateur en ik heb 2 aansluitingen op de actuator van de wastegate?
Welke dien ik met welke aansluitingen door te verbinden? Ik heb wel een vermoeden, maar wil het graag exact weten en voor de GTT kenner waarschijnlijk geen moeilijke vraag. Het gaat om een phase I GTT.
Alvast heel erg bedankt,
Groet,
Michel
In die plug in de uitlaat draai je een m8 bout zodat ie dicht is. Die 2 aansluitingen op de elleboog van de carb maak je ook dicht (dmv een slang in U vorm over beide nippels bijvoorbeeld). Aan de overkant is wel een nippel trouwens, die is voor de benzinedrukregelaar.
Het enige wat je nodig hebt is om van je carborateur naar de actuator aan te sluiten. Het is een grote nippel aan de zijkant van de carborateur, boven je gasklep nog. Gebruik de achtersta aansluiting, dus die het verst van het stangetje afzit, op de actuator. Die andere heb je niet nodig en kan open blijven.
hoef er hopelijk niet bij te zeggen dat een actuator aansluiten geen nut heeft als er aan de compressor kant geen druk opgebouwd kan worden.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538

-
Deze manier van aansluiten wordt ook wel de "CUP-versie" genoemd.Riël schreef:micheldeman schreef:Die wordt ook nog zeker aangesloten, kleine moeite lijkt me...Riël schreef:De actuator in in jouw geval een beter apparaat om de boel heel te houden
Alvast heel erg bedankt,
Groet,
Michel
In die plug in de uitlaat draai je een m8 bout zodat ie dicht is. Die 2 aansluitingen op de elleboog van de carb maak je ook dicht (dmv een slang in U vorm over beide nippels bijvoorbeeld). Aan de overkant is wel een nippel trouwens, die is voor de benzinedrukregelaar.
Het enige wat je nodig hebt is om van je carborateur naar de actuator aan te sluiten. Het is een grote nippel aan de zijkant van de carborateur, boven je gasklep nog. Gebruik de achtersta aansluiting, dus die het verst van het stangetje afzit, op de actuator. Die andere heb je niet nodig en kan open blijven.

Aangezien hij geen gtt heeft, leek me dit wel een juiste optie ja.
-
Daar heb je gelijk in, kan hij al die poespas ook weg laten, scheelt weer onnodig spullen die alleen maar kapot kunnen gaan. 

-
- Contacteer:
Ik heb eerder ergens inderdaad een verhaal gelezen om het op bovengenoemde manier aan te sluiten. Iets van "fastchip tuning guide". In principe zou dit al het probleem oplossen dat ik met de M8 plug op de uitlaat van turbo te dicht bij mijn radiator zit. Als ik deze dicht maak met een M8 boutje, dan is dat al opgelost. Het verhaal zou gaan over het verkleinen van het "turbogat".jnjansen_r5gtturbo schreef:Deze manier van aansluiten wordt ook wel de "CUP-versie" genoemd.Riël schreef:micheldeman schreef:Die wordt ook nog zeker aangesloten, kleine moeite lijkt me...Riël schreef:De actuator in in jouw geval een beter apparaat om de boel heel te houden
Alvast heel erg bedankt,
Groet,
Michel
Nu ik toch de experts van deze site bij elkaar heb

Ik heb geen electrische benzinepomp aangesloten en was dat voorlopig ook niet van plan. Ik ga toch niet voluit en met hoge turbodruk rijden, dus ik ga ervan uit dat mijn mechanische benzine pomp voor voldoende peut kan zorgen. Dus heb ook geen benzinedrukregelaar. Hoe kan ik, ja je voelt hem al aankomen, het beste de aansluitingen die hiermee op de carburateur te maken hebben aansluiten of eventueel afdoppen. Ik heb het schema dat me eerder door Jeoffrey was aangeleverd (nogmaals bedankt Jeoffrey). Het lijkt me dat ik de retour van carburateur naar benzineregelaar kan afdoppen. Ook een turbodrukmeter heb ik (nog) niet. Werkt deze trouwens louter mechanisch, als een manometer zeg maar of zit daar nog een electronisch circuit in?
Dan nog een laatste vraag. Er zit voor de grote nippel aan de rechter zijde nog een kleine dunne smalle nippel. Waar dient deze voor. Ik kan deze op het op het aansluitschema niet terugvinden.
Ik was overigens dit weekeinde al bezig met het aansluiten van de slangen, inclusief de terugslagklep tussen turbo-uitlaat en de carburateur. Deze komt in bovengenoemde wijze van aansluiten te vervallen. Ik neem aan dat deze nog een bepaalde functie en dus reden heeft. Kan het geen kwaad om deze weg te laten?
Dus als al het hierboven geschrevene juist is, heb ik helemaal gaan aansluitingen meer op de plastic kap van de carburateur?
Veel vragen, maar wederom, ben erg benieuwd naar jullie antwoorden,
Groet,
Michel
Ik denk, dat je de auto zo niet lekker aan het lopen krijgt. De drukregelaar van de GTT MOET ertussen om een goede werking te garanderen, immers, de benzinedruk in de carborateur moet hoger zijn als de turbodruk, anders duwt de lucht je benzine uit de carb ipv 'aanzuigen'. De drukregelaar zorgt ervoor dat dit gebeurd.micheldeman schreef:
Nu ik toch de experts van deze site bij elkaar hebheb ik nog een volgende vraag.
Ik heb geen electrische benzinepomp aangesloten en was dat voorlopig ook niet van plan. Ik ga toch niet voluit en met hoge turbodruk rijden, dus ik ga ervan uit dat mijn mechanische benzine pomp voor voldoende peut kan zorgen. Dus heb ook geen benzinedrukregelaar. Hoe kan ik, ja je voelt hem al aankomen, het beste de aansluitingen die hiermee op de carburateur te maken hebben aansluiten of eventueel afdoppen. Ik heb het schema dat me eerder door Jeoffrey was aangeleverd (nogmaals bedankt Jeoffrey). Het lijkt me dat ik de retour van carburateur naar benzineregelaar kan afdoppen.
Zonder turbodruk moet na de drukregelaar 0,275 bar benzinedruk op de carb staan. Daarna moet je de turbodruk (boven de gasklep) erbij optellen. Het is de vraag of de mechanische benzinepomp deze druk kan regelen! Ik betwijfel het. Kwestie van meten, maar ik raad je de mechanische niet aan.
Het is niet zo heel veel moeite een electronische benzinepomp te monteren. Deze sluit je gewoon aan aan de benzineleiding onder de tank, een leiding naar voren. Je moet wel zorgen voor een voldoende dikke retourleiding! (zeker 4 á 5 mm) anders wordt de druk alsnog te hoog. Een retourleiding zul je zeker hebben liggen origineel. Zo niet, moet je er een leggen en deze ergens bovenin je tank laten uitkomen.
Louter mechanischOok een turbodrukmeter heb ik (nog) niet. Werkt deze trouwens louter mechanisch, als een manometer zeg maar of zit daar nog een electronisch circuit in?

Als deze bedoelt die schuin naar beneden staat, is het de overloop. Een slang eraan maken weg van je uitlaatspruitstuk is geen slecht planDan nog een laatste vraag. Er zit voor de grote nippel aan de rechter zijde nog een kleine dunne smalle nippel. Waar dient deze voor. Ik kan deze op het op het aansluitschema niet terugvinden.

Kan geen kwaad.Ik was overigens dit weekeinde al bezig met het aansluiten van de slangen, inclusief de terugslagklep tussen turbo-uitlaat en de carburateur. Deze komt in bovengenoemde wijze van aansluiten te vervallen. Ik neem aan dat deze nog een bepaalde functie en dus reden heeft. Kan het geen kwaad om deze weg te laten?
Jawel, eigenlijk heb je de linkse enkele nippel nodig als aansluiting op de benzinedrukregelaar.Dus als al het hierboven geschrevene juist is, heb ik helemaal gaan aansluitingen meer op de plastic kap van de carburateur?
-
- Contacteer:
Jammer, want daar had ik nog niet op gerekend.Riël schreef:Ik denk, dat je de auto zo niet lekker aan het lopen krijgt. De drukregelaar van de GTT MOET ertussen om een goede werking te garanderen, immers, de benzinedruk in de carborateur moet hoger zijn als de turbodruk, anders duwt de lucht je benzine uit de carb ipv 'aanzuigen'. De drukregelaar zorgt ervoor dat dit gebeurd.micheldeman schreef:
Nu ik toch de experts van deze site bij elkaar hebheb ik nog een volgende vraag.
Ik heb geen electrische benzinepomp aangesloten en was dat voorlopig ook niet van plan. Ik ga toch niet voluit en met hoge turbodruk rijden, dus ik ga ervan uit dat mijn mechanische benzine pomp voor voldoende peut kan zorgen. Dus heb ook geen benzinedrukregelaar. Hoe kan ik, ja je voelt hem al aankomen, het beste de aansluitingen die hiermee op de carburateur te maken hebben aansluiten of eventueel afdoppen. Ik heb het schema dat me eerder door Jeoffrey was aangeleverd (nogmaals bedankt Jeoffrey). Het lijkt me dat ik de retour van carburateur naar benzineregelaar kan afdoppen.
Betekent dat ik dus een retourleiding moet gaan aanleggen, want die heb ik geen en mijn tank moet gaan modificeren. Benzinepomp heb ik overigens wel van de GTT.Zonder turbodruk moet na de drukregelaar 0,275 bar benzinedruk op de carb staan. Daarna moet je de turbodruk (boven de gasklep) erbij optellen. Het is de vraag of de mechanische benzinepomp deze druk kan regelen! Ik betwijfel het. Kwestie van meten, maar ik raad je de mechanische niet aan.
Het is niet zo heel veel moeite een electronische benzinepomp te monteren. Deze sluit je gewoon aan aan de benzineleiding onder de tank, een leiding naar voren. Je moet wel zorgen voor een voldoende dikke retourleiding! (zeker 4 á 5 mm) anders wordt de druk alsnog te hoog. Een retourleiding zul je zeker hebben liggen origineel. Zo niet, moet je er een leggen en deze ergens bovenin je tank laten uitkomen.
Ik denk het wel. Hij zit aan de rechter voorzijde en wijst met zijn piefje schuin naar voren. Kan helaas geen hotlink naar mijn site met foto's maken, maar het is PICT0024 op de site http://micheldeman.000freehosting.comLouter mechanischOok een turbodrukmeter heb ik (nog) niet. Werkt deze trouwens louter mechanisch, als een manometer zeg maar of zit daar nog een electronisch circuit in?Op de gtt zit er wel nog een extra druksensor op de slang tussen turbo en intercooler die boven een bepaalde druk de onsteking wegneemt ter beveiliging, maar dat is bij jouw niet aanwezig en heeft ook niets met het metertje te maken.
Als deze bedoelt die schuin naar beneden staat, is het de overloop. Een slang eraan maken weg van je uitlaatspruitstuk is geen slecht planDan nog een laatste vraag. Er zit voor de grote nippel aan de rechter zijde nog een kleine dunne smalle nippel. Waar dient deze voor. Ik kan deze op het op het aansluitschema niet terugvinden.![]()
OK, inderdaad als ik de benzinepomp en regelaar dien aan te sluiten.Kan geen kwaad.Ik was overigens dit weekeinde al bezig met het aansluiten van de slangen, inclusief de terugslagklep tussen turbo-uitlaat en de carburateur. Deze komt in bovengenoemde wijze van aansluiten te vervallen. Ik neem aan dat deze nog een bepaalde functie en dus reden heeft. Kan het geen kwaad om deze weg te laten?
[/qoute]
Had ik hem al zo mooi op mijn motorsteun gemonteerd.Jawel, eigenlijk heb je de linkse enkele nippel nodig als aansluiting op de benzinedrukregelaar.Dus als al het hierboven geschrevene juist is, heb ik helemaal gaan aansluitingen meer op de plastic kap van de carburateur?
-
- Contacteer:
Jammer, want daar had ik nog niet op gerekend.Riël schreef:Ik denk, dat je de auto zo niet lekker aan het lopen krijgt. De drukregelaar van de GTT MOET ertussen om een goede werking te garanderen, immers, de benzinedruk in de carborateur moet hoger zijn als de turbodruk, anders duwt de lucht je benzine uit de carb ipv 'aanzuigen'. De drukregelaar zorgt ervoor dat dit gebeurd.micheldeman schreef:
Betekent dat ik dus een retourleiding moet gaan aanleggen, want die heb ik geen en mijn tank moet gaan modificeren. Benzinepomp heb ik overigens wel van de GTT.Zonder turbodruk moet na de drukregelaar 0,275 bar benzinedruk op de carb staan. Daarna moet je de turbodruk (boven de gasklep) erbij optellen. Het is de vraag of de mechanische benzinepomp deze druk kan regelen! Ik betwijfel het. Kwestie van meten, maar ik raad je de mechanische niet aan.
Nee, hij loopt niet schuin naar beneden. Hij zit aan de rechter zijde (van voren gezien) voor de dikke nippel die rechts achter zit. Moet ik deze dan gewoon in de vrije lucht (onder de auto ergens) weg laten lopen?Louter mechanischOok een turbodrukmeter heb ik (nog) niet. Werkt deze trouwens louter mechanisch, als een manometer zeg maar of zit daar nog een electronisch circuit in?Op de gtt zit er wel nog een extra druksensor op de slang tussen turbo en intercooler die boven een bepaalde druk de onsteking wegneemt ter beveiliging, maar dat is bij jouw niet aanwezig en heeft ook niets met het metertje te maken.
Als deze bedoelt die schuin naar beneden staat, is het de overloop. Een slang eraan maken weg van je uitlaatspruitstuk is geen slecht planDan nog een laatste vraag. Er zit voor de grote nippel aan de rechter zijde nog een kleine dunne smalle nippel. Waar dient deze voor. Ik kan deze op het op het aansluitschema niet terugvinden.![]()
Kan geen kwaad.Ik was overigens dit weekeinde al bezig met het aansluiten van de slangen, inclusief de terugslagklep tussen turbo-uitlaat en de carburateur. Deze komt in bovengenoemde wijze van aansluiten te vervallen. Ik neem aan dat deze nog een bepaalde functie en dus reden heeft. Kan het geen kwaad om deze weg te laten?
Jawel, eigenlijk heb je de linkse enkele nippel nodig als aansluiting op de benzinedrukregelaar.Dus als al het hierboven geschrevene juist is, heb ik helemaal gaan aansluitingen meer op de plastic kap van de carburateur?
Betekent dat ik dus een retourleiding moet gaan aanleggen, want die heb ik geen en mijn tank moet gaan modificeren. Benzinepomp heb ik overigens wel van de GTT.
Ja maar valt wel mee, kun je onder de achterbank niet aan je tank?
Ik zou het wel op die manier doen. De opbrenst van de mechanische pomp is ook te klein, want hij levert bij 3000 de helft als bij 6000. Op zich geen probleem, behalve als je bij 3000 druk gaat zetten. Je moet dus naar electrisch toe.
Zoek ook even een benzinepomp relais erbij. DE pomp moet wel uitgaan als de motor afslaat natuurlijk.
Ja maar valt wel mee, kun je onder de achterbank niet aan je tank?
Ik zou het wel op die manier doen. De opbrenst van de mechanische pomp is ook te klein, want hij levert bij 3000 de helft als bij 6000. Op zich geen probleem, behalve als je bij 3000 druk gaat zetten. Je moet dus naar electrisch toe.
Zoek ook even een benzinepomp relais erbij. DE pomp moet wel uitgaan als de motor afslaat natuurlijk.
-
- Contacteer:
Betekent dat ik dus een retourleiding moet gaan aanleggen, want die heb ik geen en mijn tank moet gaan modificeren. Benzinepomp heb ik overigens wel al liggen van de GTT.Zonder turbodruk moet na de drukregelaar 0,275 bar benzinedruk op de carb staan. Daarna moet je de turbodruk (boven de gasklep) erbij optellen. Het is de vraag of de mechanische benzinepomp deze druk kan regelen! Ik betwijfel het. Kwestie van meten, maar ik raad je de mechanische niet aan.
Dan zal het inderdaad de overloop zijn. Hij zit aan de rechtervoorzijde en wijst iets naar beneden. Ik kan helaas geen hotlink aanmaken, maar zie PICT0024 op mijn site: micheldeman.000freehosting.comLouter mechanischOok een turbodrukmeter heb ik (nog) niet. Werkt deze trouwens louter mechanisch, als een manometer zeg maar of zit daar nog een electronisch circuit in?Op de gtt zit er wel nog een extra druksensor op de slang tussen turbo en intercooler die boven een bepaalde druk de onsteking wegneemt ter beveiliging, maar dat is bij jouw niet aanwezig en heeft ook niets met het metertje te maken.
Moet ik dit slangetje dan gewoon in de vrije lucht (onder de auto ergens) weg laten lopen?
OK, als ik inderdaad de benzineregelaar en pomp moet gaan aansluiten.Kan geen kwaad.Ik was overigens dit weekeinde al bezig met het aansluiten van de slangen, inclusief de terugslagklep tussen turbo-uitlaat en de carburateur. Deze komt in bovengenoemde wijze van aansluiten te vervallen. Ik neem aan dat deze nog een bepaalde functie en dus reden heeft. Kan het geen kwaad om deze weg te laten?
Laatst gewijzigd door micheldeman op ma 25 okt 2004 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou ben ik de kluts kwijt 
Nee, dan is het niet de overloop, maar daar moet volgens mij ook vanaf de elleboog boven een slang op met turbodruk ... mmz kan iemand anders dat bevestigen?

Nee, dan is het niet de overloop, maar daar moet volgens mij ook vanaf de elleboog boven een slang op met turbodruk ... mmz kan iemand anders dat bevestigen?
-
- Contacteer:
Sorry, ik was mijn antwoord nog aan het editen, je was me al voor met je reactie. Kijk nog eens naar mijn eerdere antwoord,Riël schreef:Nou ben ik de kluts kwijt
Groet,
Michel