Ik ben Jasper, 24 jaar, woonachtig in Emmen en rijdt sinds december 2001 een Clio 16v.
Het Renault virus begon door mijn broer die een Clio 1.8 RT kocht. Een best pittige auto met een 1.8 8-klepper die 110 pk leverde. Toendertijd geilde ik altijd op de brede 16v's, die moest ik ooit hebben.
Nadat ik iets meer dan 2 jaar in Groningen gestudeerd had was ik de studie zat. Ik besloot om te gaan werken. Al met al heb ik 2 jaar fulltime gewerkt, maar ben nu weer bezig met een studie (die ik wel wil gaan afronden

Met het geld van het werken heb ik dus een Clio 16v gekocht. De auto was toendertijd geheel standaard (klik foto voor vergroting).
Zo langzamerhand wil je de auto gaan verfraaien en naar je eigen smaak omzetten. Zoals velen begon ik met een ander setje velgen. Toen een spoiler, toen andere dempers+veren, etc.
Al met al heb ik er wat geld tegen aan gesmeten met dit als uiterlijk resultaat:
Qu uiterlijk vond ik het ok zo, op een paar dingetjes na. Maar nu was de motor aan de beurt! Na heel wat onderzoeken en offerte aanvragen kwam ik bij PtrGte terecht. Hij zit in de 'motor-wereld' en via hem kon ik een opgeboord 1.8 blok krijgen met enkele bewerkingen. En mijn motor was weer 'nieuw' en meer vermogen...wat wil je nog meer

Toen de motor klaar was kon de in- en uitbouw beginnen. Gelijk gooide ik er een nieuwe sterkere koppeling in en een spaghetti uitlaatspruitstuk.
De hedendaagse look onder de kap:
Groetjes,
Jasper
(eigen site is voorlopig down)